jo
door jon02195 Aug 19, 2017 om 15:19
Computers & telefonie

Geeft Ziggo emailadressen door aan derden?

Ik krijg sinds kort (ongeveer 3 weken) op 1 emailaccount (van Ziggo) nepmails van de supermarkten AH, Lidl en de Aldi) Dit mailadres gebruik ik niet. Hoe kan dit dan gebeuren?

3353 10 Rapporteer

ge
door george321 - Aug 19, 2017 om 15:31
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zegt Ziggo?

tenormin
door tenormin - Aug 19, 2017 om 15:53
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Zou het gewoon phishing kunnen zijn. Ook al gebruikt u het niet, u ontvangt (en ziet) het dus wel.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 19, 2017 om 16:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen
ne
door neodutchio - Aug 19, 2017 om 16:59
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U zult waarschijnlijk ooit ergens online dit mailadres hebben ingevuld.

ja
door janf43 - Aug 19, 2017 om 17:05
733 Antwoorden / 0 Vragen

Nee.

diumenge
door diumenge - Aug 19, 2017 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze kunnen die adressen ook gewoon genereren, ik kan bijvoorbeeld makkelijk op de gok iets sturen naar jon02195@ziggo.nl. Dat is misschien wel of misschien niet uw e-mailadres.... en zo kan ik een computer er nog duizenden laten genereren die daar enigzins op lijken. Uiteraard geeft Ziggo die adressen niet door.

jo
door jorisw Aug 19, 2017 om 18:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt. Maar als het goed is, worden afzender van zulke grote hoeveelheden emailverkeer die je dan krijgt geblokkeerd.

diumenge
door diumenge Aug 19, 2017 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@JorisW, dat hoop ik inderdaad ook. Het ligt dan ook meer voor de hand dat TS ergens het e-mail adres zelf heeft gelekt.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 20, 2017 om 12:17
78 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval gaat het om spam. Om spam tegen te gaan hebben we een spamfilter beschikbaar. Wanneer je een spam bericht ontvangt kun je deze in de webmail naar het mapje spam slepen. Vergelijkbare e-mails komen dan voortaan automatisch in die map terecht. Ditzelfde kan ook via een e-mail client zoals outlook, windows mail etc. als je deze ingesteld hebt om via IMAP te werken, dan verschijnt het spam mapje automatisch ook in dit programma. Zie je geen spam mapje? Dan heb je waarschijnlijk nog POP3. In dat geval kan je het beste over naar IMAP, een instructie vind je op deze pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/

En uiteraard verkopen we geen email adressen aan frauduleuze derde partijen.

Groet,

Jelle - Ziggo Webcare

tijger1
door tijger1 Aug 20, 2017 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U verkoopt geen email adressen? Of verkoopt u ze alleen niet aan frauduleuze derde partijen? :-))

tdmduc
door tdmduc - Aug 20, 2017 om 12:51
704 Antwoorden / 2 Vragen

Symantec, je weet wel die van de Norton Antivirus software heeft mij wel een paar jaar geleden eens "doorgegeven" aan Ziggo.

Symantec had zogenaamd  bij mij illegale activiteiten geconstateerd en dit aan mijn ISP(dat was dus Ziggo)doorgegeven.

Daarna een vingertikkend mailtje van de jongens van Ziggo dat ik mijn illegale activiteiten moest staken. !?!?!

Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet welke activiteiten dat zouden moeten zijn.

Ik ben blij dat ik van  Ziggo af ben en nu gewoon fatsoenlijk glasvezel heb van T-Mobile.

Enneh Norton Antivirus is ook zonde van je geld, het zorgt er voor dat je nooit meer andere antivirus kunt gebruiken en je mag veel geld betalen voor iets wat nog niet eens voldoet aan het beloofde. Ze spioneren en geven je dus aan zodra er hun iets niet aanstaat wat dat dan is kom je nooit achter.

DDR en Big Brother all over again.

Het vermoeden ligt in de spam die ik binnenkreeg. Tja, als je meedoet aan prijsvragen en sweepstakes om die ene iPhone gratis te krijgen dan komen er veel spammetjes binnen. Doe ik niet meer ;-)

Cookies
door Cookies Aug 20, 2017 om 15:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Enneh Norton Antivirus is ook zonde van je geld, het zorgt er voor dat je nooit meer andere antivirus kunt gebruiken.... Wat een volslagen nonsens dat gedeelte achter de komma.

tdmduc
door tdmduc Aug 20, 2017 om 15:29
704 Antwoorden / 2 Vragen

uw mening, mijn ervaring.

akkerdistel
door akkerdistel Aug 20, 2017 om 15:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Op een blacklist staan is overigens niet echt heel bijzonder, heb je zelf zo opgelost, zie link. Wanneer ze jouw pc of router misbruiken als mailserver, merk je daar zelf niets van. Wees blij dat ze je dan bij Ziggo waarschuwen, voor je het weer sta je voor een d66-rechter die net de kennis heeft hoe het aan- en uitknopje van 'n pc werkt.

tdmduc
door tdmduc Aug 20, 2017 om 15:44
704 Antwoorden / 2 Vragen

Hahaha, ja inderdaad.

reflecs
door reflecs Aug 20, 2017 om 15:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Niet helemaal kunnen verwijderen van AV komt zo vaak voor dat Eset zo aardig is geweest om er software voor te ontwikkelen + een lijst met links: http://support.eset.com/kb146/#a

tdmduc
door tdmduc Aug 20, 2017 om 16:03
704 Antwoorden / 2 Vragen

Norton had in een paar jaar geleden ook opeens zo'n stukje software om oude jaren van hun eigen voormalige versies te verwijderen.

Kocht je dan een nieuw pakket had je een serieus probleem als je een jaar of 2 had overgeslagen. Installeren van het nieuwste pakket(toen 75euro jaja) was dan alleen mogelijk als je eerst deze speciale "tool" ging installeren om de oude zooi eerst weg te halen.

jo
door jorisw Aug 20, 2017 om 16:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@akkerdistel: die d66 rechter heeft meer intelligentie in die vinger waarmee hij die aan/uit knop bedient dan jij in je hele lijf als ik jouw bijdragen hier weer eens zie.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 20, 2017 om 15:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Typisch Ziggo het probleem bij de klant neerleggen (overigens is die vaak ook gewoon schuldig, sowieso is het niet slim om voor serieuze zaken mailadressen van je provider zelf te gebruiken). Terwijl de laatste weken de hoeveelde spam gigantisch zijn toegenomen bij adressen van Ziggo, veel klanten klagen hierover (die door Ziggo niet serieus genomen worden zie o.a. reactie hier, dat is echter standaard bij Ziggo).
Met het zelf toewijzen van dit soort mails als spam gaan klanten het probleem niet oplossen, opdat dat simpelweg niet werkt.

Het is nu dan ook eigenlijk de hoogste tijd dat Ziggo zelf actie gaat ondernemen. Misschien dat ze bij Ziggo over een jaartje of 2 wakker worden.

holpen
door holpen Aug 23, 2017 om 11:03
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Internetaanbieders kunnen slechts zeer beperkt maatregelen nemen tegen spam-mailtjes.
Met een stevig spamfilter op de mailservers houdt het wel zo ongeveer op. Gevaar van een stevig filter is dat er ook mails weggefilterd kunnen worden die geen spam zijn.

Je doet net alsof het de schuld van de internetaanbieder is en dat klopt absoluut niet. Zij kunnen er bijzonder weinig aan doen dat door allerlei kwalijke technieken van over de hele wereld spam verstuurd wordt. Geloof me, er hangen al allerlei veiligheidsmaatregelen aan mailservers, maar het is onmogelijk om spam volledig buiten de deur te houden.

holpen
door holpen Aug 23, 2017 om 11:19
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dat mailadres niet gebruikt, hoe weet je dan dat je spam ontvangt?

Oftewel: je ontvangt die mailtjes dus kennelijk wel - en dus gebruik je dat mailadres wel degelijk, ook al verstuur je er nooit een bericht mee.

De oorzaak van het bestookt worden met spam is meestal niet te achterhalen. Er zijn verschillende manieren waarop spammers mailadressen verzamelen. Bijvoorbeeld:
- Adresbestanden kopen
- Via malware op je computer mailadressen stiekem uitlezen
- Op goed geluk geautomatiseerd tienduizenden mailtjes de deur uit doen naar automatisch gegenereerde mailadressen. Als er geen foutmelding terugkomt, is het dus een bestaand mailadres en wordt deze toegevoegd aan de verzameling.

Op dit soort manieren kan het zomaar gebeuren dat jouw mailadres bekend is geworden bij spammers. En, hoe vervelend het ook is, daar kun je echt weinig anders aan doen dan gebruik maken van spamfilters, via de servers van je provider, de ingebouwde filters van je e-mailprogramma en/of die van je beveiligingspakket.

Veel meer is gewoon niet mogelijk.

reflecs
door reflecs Aug 23, 2017 om 11:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@holpen
http://www.wagonerps.org/vimages/shared/vnews/stories/501ae4e7550e3/welcome-back.jpg