sj
door sjansje Dec 7, 2004 om 11:13
Computers & telefonie

Geen achtergrondkleuren...??!!

Al een poosje heb ik geen achtergrondkleuren als ik op een site ben. Bijv. deze pagina heb ik alleen tekst welliswaar wat in het blauw geschreven maar grotendeels zwart. totaal geen achtergrondkleuren. Naar mijn idee is het gekomen toen die vervelende site van "My search web " plotklaps op m'n scherm verscheen die er niet af te knikkeren is en die vaak mijn huidige startpagina wil verwijderen. dit kan ik nu aardig voorkomen via GIANT en STARTPAGE GUARD. Hoe krijg ik m'n kleurtjes trug??????????

824 10 Rapporteer

ce
door ceessie - Dec 7, 2004 om 12:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een zgn "browserhack" opgelopen. Probeer eerst het systeem terug te zetten naar een datunm die ligt voordat dat je dit probleem denkt te hebben gekregen. Dit gaat alleen als je WinXP of WinME hebt. Ga hiervoor naar: start-programma's-bureauaccesoires-systeemwerkset-systeemherstel. Kies hier voor "een eerdere status van de computer herstellen" en kies een datum. Volg verder de aanwijzingen. Start hierna het systeem opnieuw op.

Is het probleem nog niet weg? Download dan "CWShredder"van deze website: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1551868.htm

Controleer op event. updates en start het programma. Volg de aanwijzingen en hopleijk ben je er dan vanaf. Nog niet?

Download dan HijackThis van deze website: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1758530.htm   en doe hier hetzelfde...

Download vervolgens Spybot hier: http://www.safer-networking.org/nl/

updaten en uitvoeren...even opnieuw opstarten en dan is je machine zeker 99% schoon, misschien wel 100%.

De 1e 2 programmaatjes zijn kleine downloads van 400 en 750 Kb, Spybot is wat groter, 4,15 Mb + event. update..

Je hebt er even wat werk mee maar je systeem is zeker schoon te krijgen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Succes ermee, de groetjes: Ceessie uit Harderwijk.

sj
door sjansje - Dec 7, 2004 om 21:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

hai ,ik heb geprobeerd en ben gekomen tot het downloaden van HIJACKTHIS .hoe ik dit moet unzippen  weet ik niet of ik het goed gedaan heb maar ik heb het wel opgeslagen in een map. maar krijg het niet geopend ( het is zo'n windows teken ) die bestanden weet ik niet hoe open te krijgen. Oke ik weet het ik ben niet de slimste op dit apparaat maar wil dit probleem wel dolgraag zelf oplossen dus hopenlijk wil jij of iemand die ook een beetje snugger is, mij verder helpen. alvast weer dank

a2i
door a2i - Dec 17, 2004 om 18:26
407 Antwoorden / 14 Vragen

Run even Spy Sweeper

http://www.download.com/Webroot-Spy-Sweeper/3000-8022_4-10192729.html

fixed dat wel.

sj
door sjansje - Dec 17, 2004 om 22:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Spy Sweeper staat er ook weer op.

Na de scan met Norton en Ad-aware 6 vond hij toch nog zo'n 121 items welliswaar heel wat cookies en adware maar ook een Trojan Horse DialXs ???? heel vreemd.

Toch zijn m,n kleuren nog niet terug en wordt m,n startpagina nog steeds gewijzigd. HOE NU VERDER ???????????????

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 22:27
280 Antwoorden / 0 Vragen

Dat U het probleem nog steeds ervaart komt, omdat antispyware programma's en dergelijke niet alle
rotzooi verwijdert en meestal dus nog eea aan bestanden achterlaat. Als
U een tekstbestandje van een bepaald windows registergedeelte maakt en
dat hier op het forum neerzet kan ik de spyware/toch nog achtergebleven
rotzooi aanwijzen en helpen dit te verwijderen.

Om een tekstbestandje te maken van het register:

->start->uitvoeren->regedit (intikken en uitvoeren)

Dan ziet U een soort windows verkennerachtig scherm met tekst en een
plusje daar voor. Klik op het plusje bij de HKEY_LOCAL_MACHINE ,
SOFTWARE, Microsoft, Windows, CurrentVersion, Run -> druk op de
rechtermuisknop en kies exporteren --> kies als locatie het
bureaublad, noem het bestandje register en kies bij 'opslaan als type'
tekstbestand. en druk op opslaan. Klik het regeditscherm weg en
dubbelklik op register.txt, daar staat wat we nodig hebben, post deze
tekst hier dan zal ik kijken wat ik voor U kan doen.

Bram

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 22:38
280 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, uitleg voor registergedeelte moet zijn: Klik op het plusje bij de HKEY_LOCAL_MACHINE ,
SOFTWARE, Microsoft, Windows, CurrentVersion, Run -> druk op de
rechtermuisknop nadat U de muisaanwijzer op 'run' hebt geplaatst

sj
door sjansje - Dec 17, 2004 om 23:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

hai bram, dank voor je reactie... heb gedaan wat je me opdroeg met de rechtermuisknop op "Run "geeft hij aan : uitbreiden  , nieuw, zoeken , verwijderen, naam wijzigen ,sleutelnaam kopiëren . Wat nu te doen ?

sj
door sjansje - Dec 17, 2004 om 23:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

ja sorry hoor btalman , ik hou van oerhollandse namen en had zonder erg bram ingetikt. de dag zit er een eind op voor me denk ik ... sorry..

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 23:13
280 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, had het een beetje onduidelijk geschreven die 'handleiding', u
klikt met de linkermuisknop op run  (uit dat uitgevouwen menu) en
daarna met rechts, dan ziet u exporteren en kunt U verdergaan zoals ik
in de 1e post, die handleiding' heb geschreven, suc6

btalman
door btalman - Dec 17, 2004 om 23:15
280 Antwoorden / 0 Vragen

Zie het misverstand al, U meot met de muis op run staan, U heeft
hiervoor op runonce gestaan! en goed gegokt die naam! (ben rasechte
fries, vandaar)