ag
door agnesnico Jul 18, 2009 om 14:27
Computers & telefonie

Geen beeld op beeldscherm

Ik heb op mijn computer een instelling verandert. daardoor krijg ik geen beeld krijg alleen een kleine kader met erop dat ik te hoge Hz heb. ik moet hem weer terug zien te krijgen tot 60 en hij sta op 120Hz. ik denk dat het in de computer instelling zit, want ik krijg niet een kader als ik op het beeld druk. ik hoop dat iemand me kan helpen

1159 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Probeer het volgende eens:

Ga naar Start, Configuratiescherm, Beeldscherm    Als je hierop geklikt hebt klik je op Instellingen en op Geavanceerd. Ga naar Tabblad Beeldscherm en zet 'Vernieuwing frequentie"op 60 Hz. Kijk of het hokje hieronder aangevinkt staat "Modi verbergen ....." Dan zou het volgens mij weer moeten werken. Natuurlijk wel even op Toepassen klikken.

Suc6

qw
door qwerty10 - Jul 18, 2009 om 14:43
36 Antwoorden / 21 Vragen

Start PC op in veilige mode F8
ga via start naar configuratie en  select beeldscherm en pas de aan.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 14:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, stom van mij. Hij heeft natuurlijk geen beeld! Dus inderdaad: veilige modus. Dan lukt het waarschijnlijk wel.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... is het gelukt?

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2009 om 17:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Agnesnico kan dit niet lezen ;)

De oplossing is om inderdaad in Veilige Modus op te starten, dit doe je door vlak na het aanzetten van de computer herhaald op F8 te drukken, dan krijg je de keuze uit o.a. normaal en Veilige Modus (met of zonder netwerk doet er niet toe).

Vervolgens ga je naar de Eigenschappen van het Bureaublad en dan naar Instellingen. Kies daar de resolutie, aantal kleuren en frequentie (via Geavanceerd > Monitor) die het best bij je beeldscherm passen.

Je kunt altijd 1024x768 en 60Hz kiezen, dat is in ieder geval goed genoeg om weer beeld te hebben. Daarna kun je alsnog een betere instelling kiezen, bijv. 1680x1050 @ 60Hz, wat bijv. voor heel veel 20" en 22" lcd schermen normaal is. Kies wel eerst de optie 'Vragen alvorens de instellingen toe te passen' bij tabblad Geavanceerd > Algemeen, daarmee voorkom je dat het beeld op zwart blijft als het niet de goeie keuze was.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 19:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, dat-ie dit niet kan lezen was ik ook bang voor, maar ... hoe heeft-ie dan de vraag kunnen stellen/typen??

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2009 om 19:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Magie! ;)

kenwel2
door kenwel2 - Jul 18, 2009 om 20:06
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@edrick3: Sommigen onder ons, hebben vrienden, kinderen, vrouw met pc...of een 2e pc, of 'n laptoppie. Handig hoor... ;-)

Edwardus, <off topic>: Er is sinds (zeer) kort, weer nieuwere software beschikbaar voor je M+ !!

Groeten, Henri

dirck
door dirck - Jul 18, 2009 om 20:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Kun je eigenlijk in de veilige modus wel de resolutie enzo aanpassen? (volgens mij kan dit niet, maar ik kan het mis hebben)

Je kunt wel in de VGA-modus opstarten en dan de resolutie veranderen.

En dan niet vergeten een vinkje te zetten bij "Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven"

Zo kun je nooit meer een verkeerde resolutie of vernieuwingsfrequentie instellen.

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2009 om 20:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

2.15 bedoel je? Heb ik :))
Of nóg beter?

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2009 om 20:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

Je hebt gelijk. Net even uitgeprobeerd en inderdaad....in Veilige Modus kun je alleen maar Standaardinstelling zien staan; je kunt niet wijzigen. Dus: NIET in veilige modus opstarten!

Dat-ie een vinkje moet zetten als het er niet staat had ik ook al aangegeven, maar beter 2x vermeld dan helemaal niet!

Benieuwd wanneer er enige respons komt!!

Groetjes, edrick3

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2009 om 20:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Jawel hoor Dirck, dat gaat prima. Register-aanpassingen werken gewoon in Veilige Modus en dat is in essentie wat je doet.

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2009 om 20:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

erhhh... niet? Dan laat m'n geheugen me in de steek.

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2009 om 21:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je in veilige modus wel beeld krijgt, zou ik eerst eens proberen in de veilige modus met systeemherstel terug te gaan naar een moment van vóór het aanbrengen van de wijziging in de instelling.

vr.gr.

dirck
door dirck - Jul 18, 2009 om 22:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@Edrick,
Dat van dat vinkje had ik, eerlijk gezegd, niet gezien, ik lees soms wat té snel over de antwoorden heen.

Het niet kunnen aanpassen in de veilige modus wist ik niet zeker meer, vandaar ook (maar ik kan het mis hebben)

Ik heb het zelf ook niet gecontroleerd, maar ik meende me van vroeger te herinneren (toen ik dit zelf eens aan de hand had) dat je in de veilige modus de resolutie niet kon veranderen.
Wel kon je bij Beeldschermadapters de Standaard VGA monitor selecteren en na het opnieuw opstarten van de computer kon je dan de juiste monitor en de juiste resolutie weer instellen.

Maar je kan ook bij het opstarten van de computer op F8 drukken en dan de VGA Modus selecteren inplaats van Veilige Modus.

Groet, Dirck

kenwel2
door kenwel2 - Jul 19, 2009 om 11:10
1574 Antwoorden / 13 Vragen

<off topic> oke edwardus, 2.15  Mocht er nog een andere (betere) versie zijn op dit moment, dan reageer ik wel ff. Even met m'n maat kortsluiten. (Is zelf CD dealer)

Groeten. Henri