cr
door crispy May 24, 2011 om 10:49
Computers & telefonie

Geen garantie op niet zelf aangerichte schade

Ook wij hebben hetzelfde probleem met onze Sony Vaio, gekocht in november 2010. Alleen wij weten echt niet waar het probleem weg komt. Ik zette de laptop aan zoals ik altijd doe, en ineens zwarte vlekken aan de zijkant :S Balen natuurlijk, we hebben niet voor niets voor een sony vaio gekozen!
Ik heb de laptop terug gebracht naar de winkel (expert) waar mij werd verteld dat het beeldscherm 'lek' is en de laptop dus opgestuurd moest worden. De verkoper vertelde dat het zeer waarschijnlijk wel onder de garantie zou vallen.
Na 1,5 week maar eens gebeld, en ja er was een mailtje binnen gekomen. Sony geeft GEEN garantie op schade die van buitenaf is aangericht! @#$%%##$@
Onze laptop heeft geen krasje, zo zuinig zijn wij op dat ding. En dan beweren hun dat wij zelf de schade hebben aangericht! Echt walgelijk, bah. Kosten : €434,-
Dus de verkoper mocht van mij weer bellen met sony, wat hij ook deed, voor het verhaal hierachter. Sony zegt dat er meerder monteurs naar gekeken hebben, onafhankelijk van elkaar, en allen zeggen dat het externe schade is.
Tja, wat nu? Ik vind dat veel geld voor iets wat wij niet gedaan hebben en wil natuurlijk dat Sony het vergoed! Op advies verkoper de inboedelverzekering gebeld. Daar ons verhaal gedaan, maar nee geen enkele vergoeding...

Nu kan ik alleen nog via Radar of Kassa het proberen denk ik... Iemand nog tips?

2354 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

nu
door nubis72 - May 24, 2011 om 12:55
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij hebben hetzelfde gehad met een Acer Happy laptop van mijn dochter. Ze is 10 jaar en heeft hem zelf gekocht in november 2010. Heel veel geld voor een 10-jarige en dus is ze er ook heel zuinig op. Ineens in maart met opstarten ook een zwarte vlek.
Hij is opgestuurd naar Acer en daar werd gezegd dat er van binnenuit niks met een beeldscherm kan gebeuren. Moet dus schade van buitenaf zijn. Werkelijk geen krasje of iets te bekennen op de laptop. Kosten 148 euro.

Je staat echt machteloos. Het is hun woord tegen het jouwe. Wij hebben ook de verzekering gebeld en hebben het via de inboedelverzekering wél vergoed gekregen. Al met al blijf ik het belachelijk vinden dat we dit via de verzekering hebben moeten doen, terwijl ik vind dat dit onder de garantie zou moeten vallen. Lekker makkelijk voor een leverancier.

Een tip heb ik dus niet voor je, maar ik vraag me ook wel af of dit zo maar kan. Toen we de laptop terug kregen zat hij trouwens onder de zwarte vegen die er helaas niet meer allemaal af zijn gegaan. Daar heb ik maar niets meer mee gedaan, want had het echt helemaal gehad met Acer.

cr
door crispy - May 24, 2011 om 14:02
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

De inboedelverzekering van FBTO zegt dat een kapotte laptop alleen vergoed wordt als er bijvoorbeeld iets door het raam vliegt op de laptop :S Ik heb die man gevraagd waarom we dan zo'n belachelijke verzekering hebben? Meneer had geen antwoord...
Dus ik ga ook nog terug naar de Expert winkel om te klagen, ze zorgen maar dat er iets van de prijs af gehaald wordt. Ik betaal echt geen €434,- aan een laptop die ons €750 heeft gekost.
Ook wil ik nog met onze aansprakelijkheids verzekering bellen, misschien valt daar iets te regelen.

Wat je zegt, dit moet niet zomaar kunnen. Een dure laptop die ineens kapot gaat, ik kan er nog steeds erg kwaad om worden.

pino123
door pino123 - May 24, 2011 om 14:37
2777 Antwoorden / 14 Vragen
0

misschien een idee om ergens een second opinion op te vragen. Indien daaruit blijkt dat het inderdaad uw schuld niet is, kunt u daarmee terug naar Expert, om alsnog de laptop te laten maken.

gijsvogel
door gijsvogel - May 24, 2011 om 15:11
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik lees hier helaas te vaak van dit soort verhalen.
Laptop zonder aanleiding defect, opsturen en dan ineens schade van buitenaf...met tot gevolg, hoge reparatiekosten.

Dus óf alle die verschillende gebruikers zijn niet eerlijk, óf de reparateurs zijn niet eerlijk.
De waarheid ligt ergens in het midden.

Maar ik ben het met TS eens dat hier door een consumentenprogramma wel eens aandacht aan besteed mag worden.
Waar gaat het nou toch steeds mis?

Heb zelf geen laptop, maar is er nergens een soort van all risk verzekering af te sluiten voor je laptop?

@pino; Extra onderzoekskosten voor een second opinion met waarschijnlijk dezelfde uitkomst lijken me niet echt wenselijk... maar het is een optie.

pino123
door pino123 - May 24, 2011 om 16:18
2777 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het kan zijn dat er geconstateerd wordt dat er teveel spanning op het scherm heeft gestaan waardoor het scherm eigenlijk is 'geknapt'. Baat het niet, schaadt het niet, al zitten er inderdaad wel kosten aan verbonden. Het kan niet zo zijn dat je daarna alsnog de kosten van de second opinion kan verhalen?

fbtowebcare
door fbtowebcare - May 25, 2011 om 15:14
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Crispy,

Ik vind het heel vervelend dat je laptop stuk is.

Afhankelijk van de dekking van de inboedelverzekering vindt er wel of niet een uitkering plaats.

In artikel 3 van de inboedelvoorwaarden van de FBTO staat vermeld wat er wel en niet verzekerd is onder de inboedelverzekering.

In het geval van je laptop vindt er geen vergoeding plaats vanuit de inboedelverzekering.

Wanneer de laptop nog in de garantieperiode zit kan je eventueel de rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Daarnaast is het misschien een tip om een laptopverzekering af te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Lies
FBTO Webcare



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He
Hetty oorbeek - May 29, 2024 om 22:24
Geldzaken & recht
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie

Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie

Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan 
dit is zelfs een goedkope shag 
dit kunnen mensen niet meer betalen toch 

Mvg hetty oorbeek Lees meer

mahadma
mahadma - Sep 23, 2024 om 10:57
Computers & telefonie

Vara-kassa op android werkt niet

Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer