m.
door m.van.vliet Sep 6, 2020 om 16:45
Computers & telefonie

Geen geluid na rippen cd's

Ik wil de muziek van mijn eigen cd's op mijn laptop zetten. Dit lukt, maar bij het afspelen heb ik geen geluid. Ik gebruik hiervoor CDex. Ik heb het ook geprobeerd met Windows Media Player van Windows7, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb ook een keer mijn map Muziek in één keer geprobeerd te kopieeren naar mijn Smartphone. Deze zijn opgeslagen in de map: 'Mijn Muziek/Artiest/Album/nummer-titel song'. Na het kopieeren bleek plotseling een aantal mappen uit 'Artiesten' verdwenen te zijn. De nummers bleken er nog wel los in te staan (in de map 'Mijn Muziek')..Hoe kan dat?

Ook heb op mijn telefoon éénmaal een aantal songs kunnen afspelen, waarna ze plotseling verdwenen waren van mijn SD-kaart.

Vriendelijke groeten,
Matthé

2821 5 Rapporteer

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Sep 6, 2020 om 18:10
98 Antwoorden / 1 Vragen

Cd's rippen gaat het beste met audiograbber. Hierbij is het belangrijk dat data blijft door gaan dit ziet u aan het buffer geheugen.
brand een cd vanaf de harddisk niet 1 op 1.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 6, 2020 om 18:31
1783 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Matthe,

Ik gebruik ITunes om cds te rippen.

De muzieknummers zet ik om in MP3 formaat.

Ik brand er ook cd's mee, soms ook in MP3 formaat, wel is dan de geluidskwaliteit iets minder, maar dan heb je wel goede luidsprekers.

Muzieknummers van mijn laptop overzetten naar mijn telefoon doe ik door middel van Bluetooth : ik kies hierbij ook voor het formaat MP3.

De muzieknummer komen automatisch in de "muziekspeler" - bibliotheek terecht van de telefoon.

Vanuit deze bibliotheek maak ik zelf afspeellijsten, dit is wel monnikenwerk, maar dan heb je ook wat.....

@H
door @HENK@ - Sep 6, 2020 om 18:35
159 Antwoorden / 1 Vragen

het is belangrijk om te weten naar welk formaat je de cd ript, zo is er b.v. mp3, flac, wav, wma, ogg en nog veel andere.

Niet alles kan worden afgespeeld met elke speler dus let eerst eens op in welk formaat de bestanden worden weggeschreven en met welke speler je ze af wil kunnen spelen!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2020 om 10:08
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich is het heel eenvoudig mits u goed de instelling naloopt. Ik benut voor rippen meestal de Media Player van windows en bpaal zelf bij het instellen of ik de CD ook wil horen tijdens het rippen of niet. Instellingen in bovenbalk, ook bij win 7.
Waarom de mediaspelker vanb win 7, er is toch een veel nieuwere? Mogelijk heeft u ook nog iets aan deze info: https://decomputer.be/muziek-cd-rippen-windows-10/ of deze https://decomputer.be/muziek-cd-rippen-windows-10/ en omdat ik ook VLC af en toe benut deze: https://nl.wikihow.com/Een-dvd-rippen-met-VLC-Media-Player (als ook al gegeven door @SHOPPY) met aantekening dat indien ik daarmee rip ik ook altijd het geluid hoor (maar ook geen handeling doe om het uit te zetten).