ri
door ricootje Jun 27, 2004 om 13:53
Computers & telefonie

Geen internet meer...

Gister heb ik een webcam van trust gekocht, de SpaceC@m USB. Ik heb windows 98.
Ik intalleer de webcam gewoon volgens de procedures en ik moet de computer opnieuw opstarten, hij zegt dan van nieuwe apparaten gevonden allemaal zoals het dus hoort nadat ik de computer voor de 2e keer heb opgestart geeft hij een melding van nog een schermpje met daarop nieuwe hardware gevonden, er staat dat er een netwerkadapter aanwezig is genaamd TV/Video Connection nou oke het zal wel en die wordt ook geinstallleerd hij vraagt overigens wel of ik een bestaand bestand wil vervangen elke keer dat ik de computer moest opstarten, en de computer wordt voor de 3e maal opnieuw opgestart, dan kom ik uiteindelijk zonder nieuwe schermpjes in windows, ik check even of de webcam geinstalleerd is en ga naar apparaatbeheer ik zie hier geen uitroeptekens of fouten, maar onder categorie netwerkadapters staat nu wel die TV/Video Connection op zich is dat niet raar omdat ik hem gewoon heb geinstalleerd maar volgens mij zit er geen TV/Video Connection bij mijn trust webcam. Dat vond ik bij het installeren dus al wel vreemd maarja nu komt het, ik wil op internet gaan en hij doet het niet, even voor de duidelijkheid ik heb een adsl netwerk thuis waarop drie computers zijn aangesloten en bij mijn computer doet internet het niet en op de twee anderen wel..ik heb een router en op die router kan je wel zien dat er een verbinding is tussen mijn computer en de router... het internet doet het dus niet, dus ik ga naar start, uitvoeren, winipcfg en ik zie nu dus staat mijn netwerkkaart, en nu ook die tv/video connection waarbij geen ip of subnetmask staat ik ga dus naar mijn netwerkkaart en druk op alle vrijgeven en op alle vernieuwen, hij denkt even na en geeft alle adressen ook zoals toen ik nog wel internet had. ik druk op ok en ik ga weer naar internet explorer, weer geen internet, hij probeert wel verbinding te maken maar hij zegt dns error huppeldepup met netwerkinstellingen enzo, ik ga naar internet-opties, verbindingen en dan naar intellingen, hij gaat dan volgens die procedure werken met ja ik wil verbinding maken met een lan netwerk, nee, geen email instellen enz. Weer geen internet, ik dacht dat het lag aan die TV/Video connection dus die verwijder ik bij apparaatbeheer start de computer opnieuw op en ga weer naar winipcfg en doe de gebruikeljke provedure weer, weer geen internet..op dat moment wist ik het niet meer, ik heb ook nog geprobeerd me netwerkkaart opnieuw te installeren maar ook dat gaf geen internet. Kan een persoon mij met dit probleem helpen ?? ligt het aan die zogenaamde TV/Video Connection ??  of is het toch de netwerkkaart ? Hartelijk dank voor diegene die mij hiermee kan helpen.

361 2 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Jun 27, 2004 om 19:53
402 Antwoorden / 0 Vragen

Het eerste dat me te binnenschiet is een IRQ conflict. Het lijkt me onwaarschijnlijk maar goed. Heeft u de webcam al eens verwijderd? En deed het internet het dan weer?

U zei nog iets voor DNS. Het zou kunnen, lijkt me ook niet waarschijnlijk, dat de netwerkkaart zijn DNS gegevens kwijt is. Wellicht kunt u die handmatig weer invullen en kijken of het dan weer werkt.

ri
door ricootje - Jun 27, 2004 om 23:38
3 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien heeft het te maken met DNS maar waar kan ik dat dan invullen ?