cornelis71
door cornelis71 Nov 19, 2013 om 16:03
Computers & telefonie

Geen internet verbinding laptop.

goedenmiddag, kennis heeft een Toshiba laptop met w7.Kon geen mails meer verzenden, als je hem opstart is er internet, maar dat valt na 2 sec uit. Het tablet van de kennis doet het wel. Contact opgenomen met UPC, konden niets vaststellen en sturen een nieuw modem op. Maar als het modem stuk zou zijn, dan heeft toch het tablet ook geen ontvangst? Volgens mij is er iets met die laptop, en ik vraag me af, kan ik hem misschien beter terugzetten in de fabrieksstand? groetend

623 32 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 19, 2013 om 16:20
937 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan helpen, maar dan moet het een software probleem zijn. proberen kan nooit kwaad.

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2013 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Als het tablet werkt ligt het niet aan het modem.
Heeft de laptop wel verbinding gehad?
Dan kan je eventueel systeemherstel proberen.
Wordt er niet om een wachtwoord gevraagd?

cornelis71
door cornelis71 - Nov 19, 2013 om 17:03
167 Antwoorden / 60 Vragen

hartelijk dank voor de antwoorden.
Kaasbroodje, dat denk ik zelf ook. de mensen hebben zoveel infecties.
Edrick3,ja de laptop werkt wel, alleen geen internetverbinding te zien.(eventjes draait dat blauwe rondje) Ja hij heeft wel een paar dagen geleden nog verbinding gehad
systeemherstel heb ik al gedaan, zou het nog verder kunnen doen morgen.Er wordt geen wachtwoord gevraagd.
terugzetten(alles mag weg) is dat ingewikkeld? groetend

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 19, 2013 om 17:10
937 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor, even googlen op de "system recovery key" en de stappen volgen en fabrieksherstel zou moeten starten. Wat stapjes volgen en klaar ;) Zeker met al die infecties is het beter en makkelijker om opnieuw te beginnen.

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2013 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Mocht systeemherstel niet helpen en je wilt toch terug naar de fabrieksinstelling:

Procedure 1: Standaardfabriekssoftware herstellen (oorspronkelijke staat herstellen)
Klik hier. Staat ongeveer halverwege de pagina.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Nov 19, 2013 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou anders ook nog eerst foutcontrole met repair kunnen proberen, scannen met het virusprogramma en scannen met de gratis versie van Mbam (na eerst updaten).

zw
door zwaardvis - Nov 19, 2013 om 18:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Had enkele jaren geleden ook een Toshiba Win7 in huis. Zelfde soort problemen. Was nieuwe laptop toen. Bleek dat de drivers voor de netwerkkaart niet juist waren. Nieuwe drivers van Toshiba site gedownload en geinstalleerd en probleem was opgelost.

gsm
door gsm - Nov 19, 2013 om 18:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Sommige laptops kunnen geen WPA2. WPA werkt dan wel goed.
Dat kan misschien opgelost worden met een beter stuurprogramma.
Ook kanaal 12 en 13 kan een probleem zijn als de Toshiba adapter op USA ingesteld is.
Stel de driver op Europa in of kies in de modem/router een vast kanaal (1, 3,6, 9, of 11).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 19, 2013 om 18:28
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het beste is om geen recovery terug te zetten, maar een schone installatie te doen van Windows.
En sowieso tijdens deze installatie de C schijf formatteren.

gsm
door gsm - Nov 19, 2013 om 19:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dit soort problemen worden volgens mij vooral veroorzaakt door het ondeskundig toepassen van allerlei cleaners, booster, optimizers en meer van dat soort onnodige troep. Ingewikkelde antivirusprogramma's en firewalls kunnen ook dwars liggen.

Zoals zwaardvis al aangeeft is het meestal het beste om de nieuwste stuurprogramma's van de fabrikant te gebruiken, vooral bij dit soort problemen.
Ga niet zomaar de computer opnieuw inrichten. Het is heel wat werk om alleen al de vele updates aan te brengen en een schone installatie, zoals l..isdat aanbeveelt, is vaak niet eens mogelijk zonder bepaalde stuurprogramma's van de fabrikant toe te passen.
Recovery is beter, vooral gemakkelijker en sneller.
De overtollige Toshiba software kun je daarna indien gewenst gemakkelijk verwijderen.

zw
door zwaardvis - Nov 19, 2013 om 19:24
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Probleem kan juist veroorzaakt zijn of worden door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Dat wordt een eerder bijgewerkt stuurprogramma weer teniet gedaan en weer de oorspronkelijke foutieve geïnstalleerd.

cornelis71
door cornelis71 - Nov 19, 2013 om 20:14
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenavond, allemaal dank voor de tips.
Edrick3,
Morgen ga ik proberen naar fabrieksinstellingen, alleen is me niet duidelijk welke optie ik moet nemen bij het venster System Recovery Tool. verder lukt het wel.

edrick3
door edrick3 - Nov 19, 2013 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Weer eens een foute link. Klik hier.

Deze werkt wél!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2013 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Procedure 1: Standaardfabriekssoftware herstellen (oorspronkelijke staat herstellen)
Staat ongeveer halverwege de pagina.

Suc6

cornelis71
door cornelis71 - Nov 20, 2013 om 15:26
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmiddag, zit al een tijd te tobben, het lukt niet.
diverse systeemherstelpunten gemaakt, (foutcode 0x8000ffff)
bij terugzetten naar fabrieksinstellingen, kom ik niet verder dan het venster opties. en daar
staat geen toshibaschijf bij.
Nergens geen backup te vinden of herstelprogram.
ik wacht nog even op Uw tips, en daarna geef ik het maar op. groetend

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2013 om 16:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

systeemherstelpunten gemaakt??? Hoezo???

Klik op de gegeven link (hier) op een computer die werkt.
Neem de laptop er bij en volg de aanwijzingen vanaf het begin stap-voor-stap.
Dan moet het toch lukken.

Suc6

cornelis71
door cornelis71 - Nov 20, 2013 om 16:46
167 Antwoorden / 60 Vragen

hallo Edrick3, zo heb ik het ook gedaan.
Alleen kom ik niet verder met dat venstertje waar ook die Toshibaschijf bij hoort te staan. Verder ook nog F8 geprobeerd, veel herrie maar alleen repareren en dat gaat ook niet verder.Ik heb net de laptop omgedraaid en zag dat hij van Vista naar W7 is geinstalleerd destijds. Mensen hebben geen schijfjes of iets anders.(nergens een backup te vinden) Volgens mij is het onbegonnen werk en ik denk dat ik hem terug ga geven, laten ze hem maar in een zaak opnieuw installeren. wat denkt U er van? groetend

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2013 om 17:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had je al foutcontrole met repair geprobeerd?

cornelis71
door cornelis71 - Nov 20, 2013 om 18:54
167 Antwoorden / 60 Vragen

ja aurora1 ook dat heb ik gedaan.

edrick3, ik bedoel verschillende keren op een andere dd systeemherstel gedaan, voordat ik ging proberen om naar die fabrieksinstellingen te gaan.

ed
door eduardo929 - Nov 20, 2013 om 20:25
6 Antwoorden / 0 Vragen

je kan de internet instellingen proberen.
staat bij opties, extra alle mogelijke instellingen wel aan?

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2013 om 21:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien kun je via een andere pc de installer van een andere browser (bijv.FireFox) via bijv. een usb stick op deze laptop zetten en dan erop installeren en zien of dat lukt en werkt?
Mocht dat lukken en er weer internetverbinding is dan zou ik naar een forum gaan van HijackThis.
Verder kwam ik klik hier nog tegen (reset Toshiba).

cornelis71
door cornelis71 - Nov 21, 2013 om 10:22
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmorgen, beste eduardo929, dit heb ik als eerste gedaan.
aurora1, dat heb ik al diverse keren geprobeerd, maar die optie zoals in dat programma staat aangegeven, staat er niet.Zal het niet zo zijn, dat nadat men een W7 over Vista hebben geinstalleerd, het e.e.a. is veranderd?
Wat me ook opgevallen is: als ik die reset probeer van Toshiba,(ik zit met 2 laptops naast elkaar), staat rechtboven in de voorbeeld venstertjes: Toshiba. en dat staat er niet op de laptop.De Toshibaschijf staat niet onderin vermeld.
groetend

gsm
door gsm - Nov 21, 2013 om 11:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik de herstel DVD's die je bij de Toshiba hebt gekregen, of die je zelf hebt gebrand, kort nadat je de Toshiba in gebruik hebt genomen.

cornelis71
door cornelis71 - Nov 21, 2013 om 14:05
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmiddag gsm, zoals ik al eerder heb aangegeven zijn er geen dvd's of iets van dien aard. Kennis heeft geen herstel of backup gemaakt. Ik zou dat altijd als eerste doen. Dit zijn oudere mensen en vertrouwden volledig op die zaak die kort na aankoop(was Vista)een W7 installatie hebben gedaan.Mensen zijn hier ook niet op gewezen, met andere woorden, er is niets om op terug te vallen.
zelf weet ik ook niet meer hoe ik het moet oplossen, misschien beter om er een nieuwe w7 erop te laten zetten. groetend

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2013 om 14:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

.....misschien beter om er een nieuwe w7 erop te laten zetten.....
Mag dan toch wel hopen dat ze het 'zegeltje' (zie deze Tip) er nog op hebben zitten, anders moet je opnieuw betalen.

Met vr.gr.

cornelis71
door cornelis71 - Nov 21, 2013 om 14:52
167 Antwoorden / 60 Vragen

ja edrick3, dat is nog leesbaar. Maar dat is van Vista(nu W7) Inmiddels heb ik van mijn eigen pc een MP w7 recovery Media for Windows7 gevonden. maar die is 32 bits. heb ik daar wat aan? groetend

zw
door zwaardvis - Nov 21, 2013 om 14:54
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Alleen als het hetzelfde merk en type is, anders ws. niet.

cornelis71
door cornelis71 - Nov 21, 2013 om 15:10
167 Antwoorden / 60 Vragen

nee zwaardvis, is een andere! wie weet hoe de toestand wordt als ik het ga proberen. groetend

zw
door zwaardvis - Nov 21, 2013 om 16:17
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht lukt het installeren wel, maar is die versie slechts 30 dagen geldig omdat je geen licentie voor die 2e PC hebt. De recovery hoort bij een andere PC met de daarbij behorende licentiecoderingen. Je kunt die niet dubbel gebruiken.

cornelis71
door cornelis71 - Nov 21, 2013 om 20:14
167 Antwoorden / 60 Vragen

beste zwaardvis, dat doe ik maar niet. Ga de laptop morgen terugbrengen. Ik heb er nu al uren aan besteed. en het is wel goed zo.

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de adviezen, heb ik zeer op prijs gesteld!

groetend

gsm
door gsm - Nov 22, 2013 om 13:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zo zou het misschien gekund hebben:

1) Laptop uitzetten
2) Druk de nul-toets (0) (naast de negen) en blijf die vasthouden, terwijl je de laptop weer aan zet,
3) Als de laptop begint te piepen, laat dan de 0 toets pas los.
4) Selecteer Yes (of Ja) om door te gaan met de herstelprocedure.
5) Selecteer Recovery of Factory Default Software en klik Next
6) Selecteer Recover to out-of-box state en klik weer op Next.
7) Klik Next om het herstel te starten

cornelis71
door cornelis71 - Nov 24, 2013 om 17:39
167 Antwoorden / 60 Vragen

hallo gsm, toch nog een reactie zie ik nu.
Alleen jammer, dit heb ik al diverse keren geprobeerd, maar ik krijg een hoop herrie en dan alleen repareren van Recovery of iets dergelijks staat er niet. Het heeft dus geen enkele zin. de laptop is weer terug naar de eigenaar. Maar ook U heel hartelijk dank voor de moeite! groetend