koockaburra
door koockaburra Jul 28, 2010 om 08:47
Computers & telefonie

Geen mail meer op Nokia E75

Sinds enige tijd heb ik ziggo en hotmail instellingen op mijn telefoon geïnstalleerd om ook met mijn telefoon mail te kunnen lezen, versturen en beantwoorden. Ik kon mail versturen en ontvangen. Maar sinds eergsiteren kan er niet meer verbonden worden met de server, bij zowel hotmail als ziggo. Internet heb ik nog wel en dat doet het ook prima, alleen kan er geen contact meer worden gemaakt met de mailservers. Ik heb niks veranderd aan de instellingen en alles staat zoals het was, zoals mailboxtype (pop3) enz.

Alvast bedankt!

3354 13 Rapporteer

pierre60
door pierre60 - Jul 28, 2010 om 13:39
132 Antwoorden / 14 Vragen

De laatste tijd zijn er nogal wat storingen bij Ziggo. Je zou kunnen kijken op www.ziggo.nl en dan naar help. Vul daar je postcode in en je ziet of er een storing is of reeds verholpen is.

koockaburra
door koockaburra - Jul 28, 2010 om 13:44
25 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Pierre60, dankjewel, ik heb gekeken en hier is geen storing, bovendien is er thuis niks aan de hand met mijn ziggomail.

Ik vind het alleen zo raar dat ik dit probleem met zowel ziggo- als hotmail heb. Ook wanneer ik een nieuw mailaccount probeer aan te maken, krijg ik de melding 'kan geen verbinding maken met server'. Zo ineens, dat is toch raar?

bo
door bosje52 - Jul 28, 2010 om 15:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb al maanden een soortgelijk probleem: 1,5 jaar heb ik emails van een andere provider (ik zit bij Vodafone) kunnen ontvangen en versturen. Sinds begin April kan ik opeens, zonder iets aan de instellingen veranderd te hebben, geen emails meer versturen (dit dus via onsbrabantnet). Wel ontvangen. Krijg de melding 'controleer uw ID en wachtwoord of uw netwerkinstellingen'. Alles staat gewoon goed ingesteld.
Bij Vodafone servicecenter konden ze het probleem ook niet opgelost krijgen.
Overigens kan ik mails via mijn Vodafone-account (wat ik nooit gebruik) wel versturen.
Iemand nog ideeën?

koockaburra
door koockaburra - Jul 28, 2010 om 15:33
25 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is echt heel vervelend, zeker omdat je zelf, net als ik, helemaal niks veranderd hebt aan de instellingen.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2010 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koockaburra,

Probeer de mail instellingen eens opnieuw in te stellen.

Lees hier.

Suc6

koockaburra
door koockaburra - Jul 28, 2010 om 16:42
25 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Edrick,

Leuk dat je er weer bent.

De mailinstellingen van ziggo hebben bepaalde instellingen die ik niet kan wijzigen, zoals het mailboxtype bij hotmail' IMAP' is en bij ziggo 'pop3', maar wat ik bijvoorbeeld wel kan wijzigen zijn de servernamen, Bij ziggo is dat 'pop.ziggo.nl' en bij htomail 'pop3live.com' Stel dat ik dat verander, wat moet ik er dan neerzetten?

En de enige andere veranderbare optie staat bij geavanceerde maiboxinstellingen, namelijk 'poort' Dat kan door gebruiker worden gedefinieerd, maar dan weer de vraag wat ik er neer moet zetten? Nu staat er bij zowel hotmail als ziggo bij poort 'standaard'.

Kun je het nog een beetje volgen?

koockaburra
door koockaburra - Jul 28, 2010 om 17:56
25 Antwoorden / 6 Vragen

Edrick, ik lees nu pas dat er nog iets stond in je berichtje, lees hier staat er notabene en ik zag het niet eens. Ik ga nu kijken, dankjewel.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2010 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo koockaburra,

Kan je alleen een stap-voor-stap handleiding aanreiken om je mailinstellingen handmatig in te stellen.
Misschien lukt het hier mee.
Anders weet ik het ook niet en moet je even afwachten of er iemand reageert met verstand van dit apparaat (misschien gsm?)

Sterkte er mee.

koockaburra
door koockaburra - Jul 28, 2010 om 18:07
25 Antwoorden / 6 Vragen

Nu snap ik wat je bedoelt. Ik heb geprobeerd een nieuwe mailbox toe te voegen, maar na het invullen geeft de foon aan dat hij geen verbinding kan maken met de server. Ik wilde dus eerst nieuwe accounts aanmaken en wanneer die dan zouden werken, zou ik de oude weggooien, maar ik kan geen accounts weggooien zolang ik niet verbonden ben. Lekker snugger van Nokia, want als ik wel netjes verbinding zou kunnen krijgen, zou ik ze ook niet weg willen gooien.

Ik zal in ieder geval de link opslaan die je gaf hier en het vanavond en morgen, overmorgen nog eens proberen, netzo lang tot het wel lukt.

Dankje!

knaapr
door knaapr - Jul 29, 2010 om 00:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in het menu van Nokia een e-mail box wilt aanmaken heb je de keuze om dat via Nokia (OVI) te doen, of een directe koppeling met je provider/mailbox te configureren. Als je, zodra je het Accept/Reject menutje krijgt en je selecteert Accept, dan loopt je e-mail via OVI.

Het verwijderen van een via OVI lopende e-mailbox is lastig omdat je eerst een verbinding nodig hebt, en dat lukt bij jou niet zo te lezen.

Kijk even op de nokia site hoe je de instellingen van je OVI mailbox kunt controleren. Die zijn dus niet gelijk aan de info die via de KPN link zijn aangegeven.

koockaburra
door koockaburra - Jul 29, 2010 om 07:57
25 Antwoorden / 6 Vragen

Knaapr, dank je voor de tip, ik zal eens kijken.

koockaburra
door koockaburra - Jul 31, 2010 om 14:20
25 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

Nou, ik heb inmiddels mijn toestel een harde reset gegeven, omdat zowel Vodafone als Nokia geen idee had waar ik het over had. Na de reset kon ik alles weer opnieuw invoeren, maar mijn e-mail doet het weer.

Bedankt voor het meedenken.

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2010 om 14:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@koockaburra,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
Goed weekend.