mu
door muts40 Nov 17, 2005 om 14:56
Computers & telefonie

Geen nummerweergave meer sinds adsl??????

Ik heb een probleem met de nummerweergave op mijn telefoon (kpn)Sinds ik adsl heb had ik eerst veel geruis op de telefoonlijn maar dat is inmiddels opgelost (probleem van 2004)Ik kreeg een goed advies via deze website van Enterprice.Na een tijdje werkte de nummerweergave niet meer op de telefoon. Ik heb gebeld met kpn en zouden het toen eens gaan resetten en naar drie dagen zou dit verholpen zijn volgens de kpn. Maar daar is nooit niets van gekomen .Ondertussen heb ik dus mijn abonement op gezegd, want betalen voor iets wat het niet doet daat gaat niet op!!!!De kpn snapt het probleem ook niet maar zeggen dat ze wel langs willen komen, maar misschien weet iemand hier de oorzaak van en heeft dus een goede oplossing zodat alles weer werkt. Ik wil heel graag dat de nummerweergave weer gaat werken.Wie kan mijn daar bij helpen?Zovast bedankt voor de reacties.

542 2 Rapporteer

en
door ennazus - Nov 17, 2005 om 16:31
7 Antwoorden / 0 Vragen

Als de nummerweergave niet meer werkt kan dat een aantal oorzaken
hebben. Ten eerste moet de nummerweergave op de lijn van de KPN staan.
Als ze dat resetten (er af halen en meteen weer opzetten) betekend het
dat vanuit de centrale van KPN de nummerweergave meegestuurd wordt.

Wat het dan nog kan zijn is of het toestel of andere apparatuur wat op de lijn zit. Conttoleer dus altijd het toestel.

Alles wat op de lijn aangesloten is VOOR het toestel wat geschikt is
voor nummerweergave kan daarin storing veroorzaken (ook als het altijd
al zo gewerkt heeft). Het advies is dus om het toestel direct op de
wandcontactdoos aan te sluiten, zonder stapelstekkers, verlengsnoeren,
andere apparatuur (bv antwoordapp.) en ook zonder de splitter van adsl.
Die moet in principe geschikt zijn om nummerweergave door te laten,
maar daar kan nog wel eens wat mis gaan.

Voor adsl zitten altijd 2 splitters op de lijn, 1 op de plaats waar de
adsl op de lijn gezet wordt en 1 thuis. Als je een goed tst direct
aansluit thuis, zonder andere apparatuur en zonder splitter en het
werkt dan nog niet, kan het dus zijn dat de splitter de centrale niet
goed functioneerd. Daar is eigenlijk verder weinig aan te doen, een
kwestie van pech hebben.

hu
door hulsm008 - Dec 29, 2005 om 22:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het geruis en de nummerweergave die het niet doet zijn beide oorzaken van of een defecte splitter, of een splitter die niet goed aangesloten is.