an
door ann3li3s Nov 16, 2004 om 21:01
Computers & telefonie

Geen nummerweergave meer sinds ADSL

Sinds ik ADSL heb, ontvang ik geen nummerweergave van KPN meer. Na tig telefoontjes met KPN en alle mogelijke wir-war-combinaties van draden in en uit de splitter te hebben geprobeerd weet KPN telefonisch ook niet meer wat ze ermee aan moeten en bieden ze nu aan om voor "slechts" 30 euro een KPN-meneer langs te laten komen om ernaar te laten kijken... *zucht* wat moet ik hier nou weer mee?! Ja, nummerweergave opzeggen bijvoorbeeld, maar dat vind ik nou net zo'n handige uitvinding!


Iemand anders ook dergelijke problemen (gehad) met KPN/ADSL/nummerweergave?

486 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2004 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook ik heb ADSL-Tiscali via KPN, heb ook nemmerweergave, maar nog nooit enig probleem met de nummerweergave gehad. Er zal toch iets in de aansluiting niet goed zitten. Maar wat, kan ik hier vandaan niet zien.

ve
door verwijderd - Nov 17, 2004 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo ann3li3s,


Zelf heb ik geen ervaring met nummerweergave, maar ik vind het toch wel vreemd dat als KPN een dienst aanbiedt (nummerweergave) en dat blijkt niet goed te werken, dat ze dat probleem dan alleen willen oplossen als jij voor de omkosten opdraait! Als ze het in orde komen maken en het blijkt dat jij iets niet goed hebt gedaan, dan kan ik me voorstellen dat ze jou de rekening sturen. Heb je de ADSL zelf aangesloten? Veel problemen ontstaan wanneer de splitter niet goed wordt aangesloten. Sla de handleiding er nog eens op na. Op de linker aansluiting van de splitter wordt het binnenkomende signaal aangesloten, op de rechter aansluiting worden de telefoons aangesloten en op de middelste aansluiting wordt het ADSL modem (of router) aangesloten.


suc6, Freya

ve
door verwijderd - Nov 19, 2004 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bedankt voor jullie reacties. De aansluitingen op de splitter zijn goed, dat heb ik al 100 keer gecheckt en mijn vriend heeft het ook gecontroleerd en hij weet er echt wel alles vanaf... misschien is de splitter wel gewoon niet goed, ik weet het anders ook niet meer.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2004 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Die splitter zal heus wel goed zijn want anders heb je of geen telefoonlijn of geen ADSL lijn. Het is misschien een simpele opmerking en misschien heb je dit ook al gecheckt maar kan het niet zo zijn dat KPN de nummermelding ongevraagd buitendienst gesteld heeft. Het zijn soms rare jongens die KPNers. Als je een gebruikersnaam en paswoord hebt (anders via hun website aanvragen) kan je via www.kpn.nl checken of de nummermelding daadwerkelijk aanstaat. Heb je deze mogelijkheid al gecontroleerd ?  Dit antwoord gewoon overslaan. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 20, 2004 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja ik heb hetzelfde probleem gehad. Ze hadden het inderdaad op de een of andere manier ook uitgezet. Na een paar keer bellen met KPN was het opgelost. Dus: gewoon even KPN bellen.

ve
door verwijderd - Nov 21, 2004 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hetzelfde probleem gehad (nummerweergave i.c.m. tiscali) Ik hierover contact gehad met KPN, zij vertelde mij dat het waarschijnlijk aan mijn telefoon lag (Startel, geen bijzonder goed merk). Soms deed de nummerweergave het wel en soms niet. Het was niet duidelijk waar het door kwam, ik heb me reeds afgemeld voor nummerweergave

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb bij mn moeder een maandje geleden ADSL (Wannadoo) aangesloten (ze had t buiten mijn weten al besteld en getekend, helaas..) en sinds dit aangesloten is heeft mn moeder ook geen nummerweergave meer. Ik ben er nu ong. een week mee bezig (bellen, wachten, teruggebeld worden, zelf wee bellen, etc. etc.) en het werkt nog steeds niet. Het ligt niet aan de splitter, die heb ik al een nieuwe via Primafoon gehad. Het abonnement voor Nummerweergave is ook aangesloten, want als ik de ADSL-verbinding uit de splitter haal, doet de nummerweergave het gewoon. Ik heb alles al geprobeerd en wacht nu op het (zoveelste) telefoontje van de KPN service-monteur. Het irritante is ook, dat iedere keer als je de storingsdienst van KPN belt, dat ze daar zeggen: "Ow meneer, U moet bij uw ADSL-provider (Wanadoo in dit geval) zijn". Maar als je daar naartoe belt 'weten' ze weer niets, en sturen ze je naar de Primafoon (eerst voor een nieuwe nummermelder, daarna voor een nieuwe (andere) splitter (terwijl het allemaal dezelfde dingen zijn). Dus ga je weer bellen...  En ondertussen betaal je gewoon door terwijl het niet werkt. Ik heb internet gekeken en er zijn meer mensen met dit probleem, alleen niemand heeft de oplossing (tenminste, ik ben hem nog niet tegengekomen). Dus nu maar weer wachten tot de service monteur mij terugbelt. Ik heb het idee dat het gewoon niet samengaat, alleen daar wil niemand bij KPN of Wanadoo aan geloven. Mijn advies is dus (beetje laat voor de mensen die er al aan vast zitten) om GEEN ADSL te nemen als je waarde hecht aan nummerherkenning op je vaste lijn. Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik wat meer nieuws heb, maar ik betwijfel het.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0










<<Mijn advies is dus (beetje laat voor de mensen die er al aan vast zitten) om GEEN ADSL te nemen als je waarde hecht aan nummerherkenning op je vaste lijn. >>


Hier kan ik het dus niet mee eens zijn, omdat het bij mij gewoon werkt.Zie mijn eerste reactie.

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarschijnlijk ligt het toch gewoon aan de sterkte van het signaal. Het digitale circuit in de telefoon of nummerweergavemelder (Dat zijn heel veel punten met drie keer woordwaarde :-)) heeft gewoon een bepaald nivo van het signaal nodig om goed te kunnen werken. Door de splitter te plaatsen verlies je waarschijnlijk net te veel signaal. Het signaal moet gewoon wat versterkt worden. Waarschijnlijk zit je met een lange verbinding opgescheept. Met een andere ADSL-aanbieder heb je op jouw lokatie waarschijnlijk hetzelfde probleem.


suc6, Freya


 

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb ADSL en nummerweergave. En het werkt wel. Maar een enkele keer geeft de telefoon het nummer toch niet weer. Dat vind ik dan weer zo frappant. Echt een heel enkele keer.


Waar zou dat dan mee te maken hebben?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer