vocabularis
door vocabularis Dec 3, 2012 om 20:43
Computers & telefonie

Geen printer door Windows 8

Ik heb een nieuwe laptop, de Acer Aspire V3, gekocht. Ik probeer daarop mijn Epson Stylus SX115 printer aan te sluiten.
Ik krijg op het scherm dat er geen installatiesoftware voorhanden is.
Wie weet een oplossingen? Het kopen van een nieuwe printer heeft uiteraard niet mijn voorkeur.

5406 27 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2012 om 21:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vocabularis,

Voor zover mij bekend is er (nog) geen driver beschikbaar.
Kijk eens hier ter info.

Wellicht werkt driver 6.61 ? Proberen kan altijd en anders weer gewoon verwijderen. Klik hier.

Suc6

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2012 om 21:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kunt ook even hier, klik kijken.

Vreemd genoeg staat daar niet de SX115 bij, maar wel drivers voor de SX110 (drivers 6.62) en SX125 (drivers 6.73). Eén van die drivers zou je ook nog kunnen proberen.

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 00:15
17 Antwoorden / 8 Vragen

Carola en Edrick, dank voor jullie suggesties. Helaas geeft Windows aan niet in staat te zijn de driver te verwerken.

Voor andere suggesties hou ik mij aanbevolen.

Groeten,
Hans

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 00:32
17 Antwoorden / 8 Vragen

Beste mensen, ineens doet de printer het nadat ik jullie suggesties volgde. Dit terwijl Windows aangaf de gedownloade driver niet te herkennen.
Ten einde raad probeerde ik een pagina af te drukken om te kijken wat voor melding er kwam en daarna mijn volgende stap te verzinnen, toen het papier ineens door de printer kroop.

Veel dank dus; het werkt.

Groeten,
Hans

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2012 om 08:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vocabularis,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.
(Had je trouwens de drivers van de bij de printer bijgeleverde cd geïnstalleerd?)
Werkt de scanner nu ook (nog)?
Anders moet je die driver ook nog installeren.

Met vr.gr.

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 11:10
17 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Edrick,

Ik heb geen cd meegeleverd gekregen. Windows 8 was al geïnstalleerd.

De scanner werkt ook, zo heb ik net vastgesteld.

Nogmaals dank.

Groeten,
Hans

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 11:12
17 Antwoorden / 8 Vragen

Edrick,

Sorry je vroeg naar de cd van de printer. Die heb ik inderdaad gedraaid. Maar ook daarbij gaf Windows aan deze niet te kunnen verwerken.

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2012 om 12:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag vocabularis,

Als je geen opstart/herstel cd's voor W8 hebt dan zou ik die z.s.m. maken als dat kan. Hoe dat te doen staat mogelijk in de gebruiksaanwijzing van de laptop of anders is dat wellicht op internet te vinden.

vr.gr.

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 15:16
17 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 12:00]Dag vocabularis,

Als je geen opstart/herstel cd's voor W8 hebt dan zou ik die z.s.m. maken als dat kan. Hoe dat te doen staat mogelijk in de gebruiksaanwijzing van de laptop of anders is dat wellicht op internet te vinden.

vr.gr.

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 15:18
17 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 4 dec 2012, 12:00]Dag vocabularis,

Als je geen opstart/herstel cd's voor W8 hebt dan zou ik die z.s.m. maken als dat kan. Hoe dat te doen staat mogelijk in de gebruiksaanwijzing van de laptop of anders is dat wellicht op internet te vinden.

vr.gr.

Bedankt voor de tip Aurora1. Ik ga dat direct doen. Ik had er nooit aan gedacht.

Groeten,
Hans

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2012 om 20:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan en succes ermee.

vr.gr.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 4, 2012 om 20:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je als eerste Windows 8...terlijk koopt loop je dit risico dat je moet zoeken naar drivers die wel werken.

Zelfs de meeste winkels hebben nog Windows 7 printers staan in de aanbieding die niet of moeilijk onder Windows 8 werken.
Wacht altijd enkele maanden want ik kan me Vista nog herinneren en daar wilde vele ook terug naar XP.

Dus loop op achter en voorkom problemen.
Geloof nooit verkopers want die hebben geen keuze, Windows 7 is nauwelijks nog leverbaar en dat kan een ramp worden, gezien mijn ervaring met Windows Vista, een ramp dus.

jo
door jorisw - Dec 4, 2012 om 21:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 4 dec 2012, 20:22]Als je als eerste Windows 8...terlijk koopt loop je dit risico dat je moet zoeken naar drivers die wel werken.

Zwak argument. De Epson printer waar het om gaat is een gangbaar model dus je mag er toch wel vanuit gaan dat Microsoft ondersteuning heeft ingebouwd. Bij Mac OS X is het al jaren zo dat praktisch alle printers "out of the box" ondersteund worden. Dat zou Microsoft natuurlijk ook gewoon kunnen doen, zeker als je bedenkt dat de R&D afdeling van MS veel groter is dan die van Apple....

vocabularis
door vocabularis - Dec 4, 2012 om 23:01
17 Antwoorden / 8 Vragen

Ja Jorisw, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Mac Air, maar helaas denkt mijn portemonnee daar anders over.
Ik had 14 jaar een Mac.

Groeten,
Hans

ha
door hans0708 - Dec 5, 2012 om 11:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

als het goed is zijn dit dezelfde drivers als de epson sx205,probeer deze maar eens

qp
door qpc - Dec 5, 2012 om 12:16
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op dinsdag 4 dec 2012, 20:22]Als je als eerste Windows 8...terlijk koopt loop je dit risico dat je moet zoeken naar drivers die wel werken.

Zelfs de meeste winkels hebben nog Windows 7 printers staan in de aanbieding die niet of moeilijk onder Windows 8 werken.
Wacht altijd enkele maanden want ik kan me Vista nog herinneren en daar wilde vele ook terug naar XP.

Dus loop op achter en voorkom problemen.
Geloof nooit verkopers want die hebben geen keuze, Windows 7 is nauwelijks nog leverbaar en dat kan een ramp worden, gezien mijn ervaring met Windows Vista, een ramp dus.

Onzinnige en zeker onware opmerking die kant nog wal raakt.....
Werkt de hardware onder Win7, dan werkt deze ook onder Windows 8. Sterker nog, onder Windows 8 werkt veel meer hardware '' out of the box'' dan onder Windows 7.
dus ZEKER de printers in de winkels staan en die onder Windows 7 werken, werken ZEKER ook onder Windows 8.

Heb je dus geen verstand van zaken (en dat laat je duidelijk merken), reageer dan liever helemaal niet....

labren
door labren - Dec 5, 2012 om 12:27
862 Antwoorden / 0 Vragen

U moet even wachten tot ze een update hebben voor windows 8 want er werkt haast nog niks onder windows 8 want wat onder windows 7 werkt , werkt niet onder windows 8 omdat dat een totaal ander programmaatje is want als je windows 8 op je computer hebt geinstaleerdt dan ben je verplicht om alles te vervangen zelfs video kaarten werken niet onder windows 8 als je computer ouder is als 10 maanden

in
door inekedames - Dec 5, 2012 om 12:42
42 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas kan ik deze vraag ook niet beantwoorden, want ik zit met hetzelfde probleem.
Sinds een week heb ik een nieuwe desktop pc met windows 8.
Heb een laserprinter tw. OKI B2520 MFP.
Met geen mogelijkheid kan ik er een driver voor vinden.
Kan iemand mij misschien helpen??
Alvast hartstikke bedankt,
Ineke

qp
door qpc - Dec 5, 2012 om 13:22
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op woensdag 5 dec 2012, 12:27]U moet even wachten tot ze een update hebben voor windows 8 want er werkt haast nog niks onder windows 8 want wat onder windows 7 werkt , werkt niet onder windows 8 omdat dat een totaal ander programmaatje is want als je windows 8 op je computer hebt geinstaleerdt dan ben je verplicht om alles te vervangen zelfs video kaarten werken niet onder windows 8 als je computer ouder is als 10 maanden

Mensen, als jullie er geen verstand van hebben, REAGEER DAN NIET!!!!
Volledig uit de lucht gegrepen en onjuiste opmerkingen als hier boven, zorgen er voor dat de lezers van dit topic op het verkeerde been gezet worden.....

En dan @ labren: Stop met het schrijven van dit soort ONZIN! Ik daag je uit om 1 videokaart te noemen die onder Win7 wel werkt en onder Win 8 niet!

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2012 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inekedames,

Het is (meestal) handiger om zelf een vraag te stellen dan dit in het topic van een ander te doen!

Er is nog geen driver voor W8 beschikbaar, zelfs niet voor W7!
Voor W7 wordt geadviseerd om de Vista driver te gebruiken.
Wellicht werkt deze ook voor W8?
Niet geschoten is altijd mis.
Je kunt deze driver hier downloaden

Suc6

qp
door qpc - Dec 5, 2012 om 13:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=inekedames schreef op woensdag 5 dec 2012, 12:42]Helaas kan ik deze vraag ook niet beantwoorden, want ik zit met hetzelfde probleem.
Sinds een week heb ik een nieuwe desktop pc met windows 8.
Heb een laserprinter tw. OKI B2520 MFP.
Met geen mogelijkheid kan ik er een driver voor vinden.
Kan iemand mij misschien helpen??
Alvast hartstikke bedankt,
Ineke

Oki heeft zelfs geen driver voor Windows 7, alleen voor Vista of ouder.
Dit is niet iets waarvoor de 'schuld' bij Microsoft (of Windows) gelegd kan worden, dit komt puur voort uit het feit dat Oki om een of andere reden geen driver maakt die voldoet aan de eisen van Windows 7 of Windows 8.....
De laatste driver voor deze laserprinter is te vinden op de link hieronder;

http://www.oki.nl/support/printer-drivers/index.aspx

Zou deze niet werken, dan zou ik contact opnemen met Oki en daar het probleem voorleggen.

in
door inekedames - Dec 5, 2012 om 17:04
42 Antwoorden / 12 Vragen

Hartelijk dank voor uw reactie.
Ik ga uw raad zeker opvolgen, al vind ik het dan wel een beetje vreemd, dat ik wel kan printen met mijn laptop met windows 7?

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2012 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@inekedames,

.....al vind ik het dan wel een beetje vreemd, dat ik wel kan printen met mijn laptop met windows 7?.....
Hoezo?
Wellicht staat op de laptop ook de bovengenoemde driver.

Met vr.gr.

in
door inekedames - Dec 5, 2012 om 17:41
42 Antwoorden / 12 Vragen

Ik ga het zeker proberen!
Hartelijk dank.

zonnetje69
door zonnetje69 - Dec 5, 2012 om 20:15
37 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=qpc schreef op woensdag 5 dec 2012, 13:22][quote=labren schreef op woensdag 5 dec 2012, 12:27]U moet even wachten tot ze een update hebben voor windows 8 want er werkt haast nog niks onder windows 8 want wat onder windows 7 werkt , werkt niet onder windows 8 omdat dat een totaal ander programmaatje is want als je windows 8 op je computer hebt geinstaleerdt dan ben je verplicht om alles te vervangen zelfs video kaarten werken niet onder windows 8 als je computer ouder is als 10 maanden

Mensen, als jullie er geen verstand van hebben, REAGEER DAN NIET!!!!
Volledig uit de lucht gegrepen en onjuiste opmerkingen als hier boven, zorgen er voor dat de lezers van dit topic op het verkeerde been gezet worden.....

En dan @ labren: Stop met het schrijven van dit soort ONZIN! Ik daag je uit om 1 videokaart te noemen die onder Win7 wel werkt en onder Win 8 niet!

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Windows 8 inmiddels uitgeprobeerd op een netbook van een jaar of 2 oud en een pc die nog ouder is. Op beide werkt W8 als een zonnetje. Ook alle tot nu toe aangesloten randapparatuur werkt probleemloos. Ik heb helemaal niets hoeven vervangen.

Erg jammer inderdaad dat mensen zo op het verkeerde been gezet worden...

mtuinsma
door mtuinsma - Dec 22, 2012 om 15:27
38 Antwoorden / 0 Vragen

http://esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=nl-NL&data=emW65r3CP2HRFo1it8weOkHv36wtCG4lu1oq3U002FZhwd4U003D&tc=6

mtuinsma
door mtuinsma - Dec 22, 2012 om 15:34
38 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=inekedames schreef op woensdag 5 dec 2012, 12:42]Helaas kan ik deze vraag ook niet beantwoorden, want ik zit met hetzelfde probleem.
Sinds een week heb ik een nieuwe desktop pc met windows 8.
Heb een laserprinter tw. OKI B2520 MFP.
Met geen mogelijkheid kan ik er een driver voor vinden.
Kan iemand mij misschien helpen??
Alvast hartstikke bedankt,
Ineke

http://www.sysdrivers.com/drivers/p-OKI-Printer.php?keyword=oki%20printer%20drivers&c1=b&c4=29414160472&l=OKI