ze
door zebib Apr 29, 2012 om 10:34
Computers & telefonie

Geen SMS ontvangen van KPN netwerk

Ik ben in februari met mijn nummer van Telfort naar Lycamobile overgestapt. Sindsdien ontvang ik geen SMS van het KPN netwerk. Ik ontvang wel van T-Mobile en Vodafone netwerken. Hebt u zo problemen gehad?

Ik heb voor Lycamobile gevraagd om dit probleem op te lozen en Lycamobile belooft mij dat dit binnen 48 uur werd opgelost. Maar nog steeds niet opgelost. Dus wat kan ik doen?

Kan iemand mij helpen?

2044 3 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 29, 2012 om 10:44
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De moederfirma van Lyca is bekend om de slechte service.

Een 2 tal andere namen die ook van hun zijn kom ik niet op hun Nederlandse website en de .com site staan geen voorwaarden.

Goedkoop ja, maar ik ben niet tevreden over alle merken die zij aanbieden en de manier waarop.

Aldi met Medion mobiel en Kruidvat werken ook met KPN netwerk en hebben dit probleem niet.
Deze zijn erg voordelig met in NL bellen.

ze
door zebib - Apr 29, 2012 om 11:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel tot15karakters voor je antwoord.

Waarschijnlijk heeft KPN alle sms verkeer naar mijn nummer geblokkeerd. Dus wil ik niet terug naar KPN netwerk als dit probleem aan KPN(Telfort) ligt.

sunset_1
door sunset_1 - May 5, 2012 om 08:18
265 Antwoorden / 22 Vragen

Hoe vervelend ook: het probleem wordt in dit geval niet veroorzaakt door Lyca maar door KPN. Uiteraard is Lyca de aangewezen partij om dit probleem op te lossen, maar ook die zullen bij KPN aan de bel moeten trekken.

Wanneer een nummer van de ene naar de andere maatschappij wordt overgedragen, moet er technisch eea. worden aangepast bij de verschillende maatschappijen. Dit om ervoor te zorgen dat oa. de sms-berichten op de juiste plaats terecht komen. Dit gebeurt automatisch, maar zoals u nu ervaart gaat dit ook wel eens mis.

Mijn advies: vraag of een van de mensen die KPN gebruikt en u via sms niet kan bereiken, ook contact opneemt met de eigen klantenservice van KPN. De kans is groot dat het probleem dan stukken sneller wordt opgelost.