da
door daanenjo Nov 2, 2005 om 10:49
Computers & telefonie

Geen verbinding naar opzeggen contract Wanadoo


Mijn contract met Wanadoo loopt op 31/01/2005 af. Deze heb ik netjes opgezegd via de telefoon zoals Wanaoo dat wilt. Van Wanadoo krijg ik netjes een bevestiging e-mail met daarin de melding dat het account "gesloopt"gaat worden. Die zelfde avond wil ik het internet op en krijg ik een ADSL vangpagina van KPN, met daarin de mededeling dat de service provider mijn account niet meer accepteert. Gebeld met Wanadoo, die vertelde mij dat ik in het modem disconnect en het wachtwoord weg moet halen en dan opnieuw op connect drukken met opnieuw het wachtwoord, helaas niets. Dit nu 2 x geprobeerd met verschillende medewekers van Wanadoo, maar helaas...... Vraag me af of het zin heeft om nog een keer de helpdesk te bellen, het is namelijk niet echt goedkoop. Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft? 


 

376 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

brynnar
door brynnar - Nov 3, 2005 om 08:52
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Beste Daan & Jo,



Ik neem aan dat u bedoelt dat uw contract in 2006
afloopt? Maar het lijkt alsof Wanadoo u nu al heeft afgesloten. Heb ik
dat goed? In dat geval moet u inderdaad Wanadoo spreken om uw
abonnement werkzaam te houden tot die datum. Dat het niet helpt om de
instellingen opnieuw in te voeren is duidelijk. Het lijkt er meer op
dat u al bent afgesloten. Laat u bij een volgend telefoontje niet
afschepen met een dergelijk l*lverhaal, maar verlang simpelweg dat uw
aansluiting blijft bestaan tot 31 januari.



Tenzij.....(ik vermoed van niet, anders had dit wel gebleken uit de
bevestigingsmail die u gehad hebt)  heeft u ooit een wijziging
aangebracht in uw abonnement rond deze periode in een voorgaand jaar?
In dat geval is er een nieuwe datum bepaald voor uw abonnement op de
dag van ingang van de wijziging.



Brynnar





da
door daanenjo - Nov 3, 2005 om 09:14
2 Antwoorden / 9 Vragen
0


Gisteren toch maar gebeld met de Wanadoo helpdesk, moest later maar terug bellen, eén van de account-servers was down, ze konden op dat moment niets voor me doen. Misschien hadden ze dit al eerder kunnen zeggen via een bandje of zo, heb eerst weer een kwartier in de wacht gestaan. Later toch maar weer gebeld, na 20 minuten met eén van de medewerkers aan de lijn gezeten te hebben, kwamen ze er eindelijk achter dat eén of ander !@#$% mijn IP-adres heeft gedelete, terwijl mijn contract pas per 31/01/2006 afloopt. Nu vertelde deze heer dat het aanvragen van een nieuw IP-adres naar de tweede lijn moet en dat dit een week kan duren. Tjonge wat een knuppels daar bij Wanadoo. Vraag me nu af of ik het geld moet terug eisen van alle telefoontjes die ik gepleegd heb en of ik een gedeelte van mijn abonnementsgeld kan terug vragen voor deze wanprestatie.....

brynnar
door brynnar - Nov 3, 2005 om 09:40
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Even de voorwaarden erbij gepakt:


Artikel 9 Beschikbaarheid van de Wanadoo Diensten en/of Aanvullende Diensten


(9.1) Wanadoo streeft ernaar de Wanadoo Diensten en/of Aanvullende Diensten 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar te stellen.


(9.2) Wanadoo streeft naar een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en kwaliteit van de Diensten. Wanadoo kan terzake echter geen garanties geven. De Klant is zich ervan bewust dat de beschikbaarheid en kwaliteit van de Dienst mede kan worden bepaald door de beschikbaarheid en kwaliteit van de verbindingen met het Internet, alsmede van het overige gebruik dat de Klant gelijktijdig maakt van zijn Internet aansluiting.


(9.3) De Klant verkrijgt geen restitutie van betaalde vergoedingen indien hij niet van een Dienst gebruik heeft kunnen maken.


(9.4) In geval van een niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst worden de verplichtingen van Wanadoo opgeschort. Als niet aan Wanadoo toerekenbare tekortkomingen worden in ieder geval aangemerkt storingen in de verbindingen met het Internet, overige storingen in telecommunicatienetwerken, volledige bezetting van de inbellijnen, uitval van de elektriciteit en andere omstandigheden die buiten de macht van Wanadoo liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn.


Met andere woorden, uw telefoontje aan de helpdesk worden niet vergoed.


Brynnar

ma
door mark78 - Nov 9, 2005 om 00:23
36 Antwoorden / 2 Vragen
0

Deze voorwaarden van Wanadoo zijn nu niet van toepassing, er is sprake van verwijtbare schuld. Dat betekent dat Wanadoo de noodzakelijke telefoontjes moet vergoeden en de dagen dat je geen internet hebt, hoef je geen abonnement te betalen. Eventueel geleden schade is moeilijker te bewijzen en zul je aan moeten kunnen tonen.

da
door daanenjo - Nov 17, 2005 om 13:06
2 Antwoorden / 9 Vragen
0

Mensen bedankt voor jullie reacties, ik heb nu eindelijk weer Internet. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat. Heb in ieder geval in totaal 2 weken geen internet gehad en heb voor 13.16 Euro(ex BTW) moeten verbellen om eindelijk weer verbinding te krijgen. Ook natuurlijk 2 weken onterecht abonnement betaald, maar ja daar kan ik natuurlijk naar fluiten.......Dus mensen denk even na voordat je naar Wanadoo gaat, ik zou het ieder geval NOOIT meer doen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer