re
door rene17 Mar 28, 2005 om 21:07
Computers & telefonie

Geen verbinding zonnet/versatel

De laatste maanden hebben wij zeer regelmatig geen adsl-verbinding. Voor zover ik mij kan herinneren is dit probleem begonnen vanaf de tijd dat zonnet is overgenomen door versatel, maar dat kan toeval zijn. Wij hebben al heel veel berichten gezonden aan versatel, maar die komen niet met een oplossing. Ze proberen de problemen steeds af te schuiven op onze computer of iets soortgelijks, maar die is splinternieuw. Zijn er nog meer mensen met deze problemen ?

434 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

megaman
door megaman - Mar 30, 2005 om 23:28
17 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb zelf sinds 2 jaar Planet internet ADSL en bij mij is het nog nooit voorgekomen dat ik geen verbinding kreeg met het internet. Echter een aantal collega's en kennissen rondom mij heen klagen ook steen en been over Versatel. Zeker bij een goede nieuwe PC waar de instellingen waarschijnlijk goed van staan lijkt het mij dat de oorzaak toch echt te zoeken is bij de server van Versatel

tr
door trix_1 - May 3, 2005 om 23:54
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Jazeker! Ook ik heb regelmatig geen verbinding - of verbindingen worden verbroken. Ik heb een business all in pakket (ADSL en telefonie) van Versatel. Vanaf de aansluiting ondervond ik storingen. Uiteraard liet ik het er niet bij zitten en meldde de storingen aan. Soms leek de storing zich uit zichzelf op te lossen. Soms moest ik de apparatuur opnieuw opstarten. Inmiddels zijn we al weer een hele tijd, vele monteurs (zowel van Versatel alswel van KPN), vele routers en vele onderzoeken verder. Ik stelde nl. voor aan Versatel de problemen te onderzoeken in het kader van 'leermoment' voor ons allen en uiteraard uiteindelijk een oplossing te vinden. Het is nl. niet eenvoudig uit te vinden waar het 'em nu in zit. Het kan de apparatuur zijn (ook al is ie nieuw - had ik ook), de software, de kabeltjes, de switch, etc. Monteurs en specialisten van Versatel die hier op bezoek zijn geweest kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat het er hier allemaal prima uit ziet en dat de storingen door zgn. ARP-entries* (* IP-adressen die met nullen beginnen of onvolledige IP adressen) vanuit het netwerk van Versatel worden veroorzaakt. Hiervan raakt de router 'overstuur' en gaat ie down, en dus geen verbinding.  Interne collega's - 1e lijns medewerkers van Versatel - zijn het niet met deze conclusie eens. Kortom, ik ben nog geen steek verder. Inmiddels weet ik veel van de storingen inmiddels te omzeilen door de LAN-verbinding even uit- en in te schakelen waarna de verbinding het vaak gewoon weer doet; maar vervelend blijft het natuurlijk wel en levert Versatel niet hetgeen waarvoor je betaalt.


Ik heb Versatel dan ook voor deze problemen in gebreke gesteld en heb hen verzocht mij op korte termijn te laten weten wat men gaat doen om de problemen op te lossen. Daarnaast heb ik schadeclaim ingediend wegens wanprestatie en de kosten die ik heb moeten maken vanwege de vele storingen en het komen tot een oplossing daarvan. De kwestie is op dit moment in behandeling bij Versatel. En ja, natuurlijk zorgt dit alles voor een hoop irritatie maar het overstappen kost ook een hoop geld...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer