gp
door gplh1934 Feb 15, 2008 om 11:07
Computers & telefonie

Geheugen ?

Hallo

Wie wil mij helpen mijn probleem op te lossen,ik heb uw hulp nodig.

1e) Als ik in DOS Modus station C wil scandissen,dan werkt het programma alles af tot öppervlakte cotrole"dan geeft de PC aan "onvoldoende conventioneel geheugen",dit is iets van het laatste jaar,voorheen had ik dit niet.Windows 98se 188MB geheugen.

2e)Als ik het IB formulier heb gedownload en heb ingevuld,wil ik het DIGID formulier ook downloaden voor mijn handtekening.Maar hij gaat maar tot 75% in de balk,en dan staat er "pagina niet beschikbaar". Ik heb het zelfde gedaan op de Laptop,en deze ging tot 100% er was geen probleem.Wie heeft een niet te moeilijke oplossing voor mij,want ik ben niet zo goed als jullie.

vr.gr.  Piet

765 10 Rapporteer

door 4711 - Feb 15, 2008 om 13:16
885 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij ondersteunde het IB formulier geen Win 98 of ME meer en alleen nog XP of Vista????

Als Linux gebruiker weet ik het niet zeker maar niet alle oude versies worden ondersteund omdat het dan teveel aanpassingen koste, net als ze nu geen floppy meer versturen!
De Laptop is vermoedelijk wel XP en de bovenste vraag voor oude Win 98...?

freya
door freya - Feb 16, 2008 om 18:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Piet,

Waarom wil je de ScanDisk van de C: schijf in DOS mode uitvoeren? Als het onder de 'normale' windows niet werkt, kun je de PC in 'veilige modus' starten en aldaar de scandisk (en defragmentatie) uitvoeren. Als ik mij niet vergis staat dat ook al in een eerder antwoord van mij op een eerdere door jou gestelde vraag.

Wat de DigiD betreft, die moet gewoon via www.digid.nl aan te vragen zijn. Sluit alle overbodige programma's, start Internet Explorer (of een andere browser) en surf naar www.digid.nl

m.vr.gr. Freya

gp
door gplh1934 - Feb 16, 2008 om 19:06
8 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Freya

Mijn eerste vraag was dom van mij,maar ik dacht dat er ook nog een andere oplossing zou zijn,en dat ik antwoord zou krijgen waarom het voorheen wel ging ,en nu niet meer.

Vr.2 . Ik heb contact genomen met DIGID,en die verwezen mij naar de Belastingdienst,maar omdat het met de LAPTOP wel werkte moet het wel aan mijn PC liggen,maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen ,omdat ik het vorig jaar probleemloos het formulier kon versturen.

vr. gr. Piet

freya
door freya - Feb 16, 2008 om 20:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dus, als ik het goed begrijp is er met het belastingprogramma geen probleem? Het is geïnstalleerd en ingevuld?
Het probleem is dus kennelijk met de DigiD-code? En gaat het nu mis met het aanvragen van de DigiD-code of gaat het mis bij het gebruik van die code wanneer de belastingaangifte moet worden verstuurd?

Freya

gp
door gplh1934 - Feb 18, 2008 om 12:00
8 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Freya

vr.2.  Als ik het belasting formulier heb ingevuld,moet ik een formulier downloaden om mijn DIGID code in te vullen.Bij het downloaden gaat het mis,hij download tot 75% en dan stopt hij,en dan komt er een wit scherm waarin staat "pagina is niet beschikbaar". Met de Laptop een half uur later gaat hij door tot 100% en krijg ik het formulier voor in te vullen en te verzenden probleemloos."Windows Vista".

Vr. gr.

Piet

p.s. bedankt voor de moeite om mij te helpen.

johanpc
door johanpc - Feb 18, 2008 om 12:17
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Afgelopen weken was het versturen van de aangifte IB op computers met winxp home edition niet mogelijk,

Wegens een software probleem bij de belastingdienst,

hier zijn zelfs kamervragen over gesteld waarbij de verantwoordelijke staatssecretaris heeft toegezegd dat de problemen met een week zouden zijn opgelost.

gp
door gplh1934 - Feb 18, 2008 om 12:34
8 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Freya

vr.2. Om mijn vraag iets duidelijker te maken,het Belasting formulier kan ik wel Downloaden maar als ik het DIGID formulier wil Downloaden blijft hij steken op 75%.dit als aanvulling op mijn eerder gestuurd antwoord.

vr.gr. Piet

freya
door freya - Feb 18, 2008 om 13:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je schrijft 'als ik het DIGID formulier wil Downloaden', dus het gaat om het aanvragen van de DigiD-code? Als dat op de laptop wèl lukt, dan vraag je die code toch m.b.v. je laptop aan? Als je die code dan eenmaal hebt kun je de belastingaangifte versturen.

Freya

gp
door gplh1934 - Feb 18, 2008 om 19:43
8 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Freya

Kun je mij een antwoord geven,want dat is wat ik niet begrijp.Met mijn PC via internet belastingformulier downloaden "geenprobleem",maar met mijn PC via belastingformulier ,formulier downloaden voor handtekening te zetten lukt niet .Waarom wel het een en niet het ander,dit is voor mij een raadsel.Want als de belastingdienst Windows 98 niet meer ondersteund,waarom dan wel de mogenlijkheid van downloaden van het belastingformulier ?

Dit is de kernvraag

vr.gr. Piet

freya
door freya - Feb 18, 2008 om 19:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat het belastingprogramma en het downloaden ervan via de belastingdienst-website niet het probleem is. Wanneer er gekozen wordt om het DigiD-formulier te downloaden, wordt er waarschijnlijk 'doorgelinkt' naar de website van DigiD. Het betreffende formulier op de website van DigiD zit kennelijk anders in elkaar en vereist b.v. dat java en/of javascript in de browser is ingeschakeld. Als dat niet het geval is zou er dus een foutmelding kunnen volgen.

Freya