jo
door josnoordanus Aug 5, 2015 om 12:23
Computers & telefonie

Geheugentekort op smartphone?

Mijn Samsung Galaxy II wil geen app meer laden vanwege geheugentekort. Ik heb ook een SD-kaartje erin, en ik wil dan ook apps van het standaard-geheugen overzetten op de SD-kaart. Die is nog bijna leeg. Maar dat lukt niet. Wat te doen? Ik doe het via Instellingen > applicatiebeheer, en dan per applicatie het vakje 'verplaatsen naar SD-kaart' indrukken. Hij bevestigt maar er gebeurt niets. Wat te doen?

1065 6 Rapporteer

jo
door jorisw - Aug 5, 2015 om 12:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet iedere app kan naar een SD kaartje worden verplaatst bij Android.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2015 om 12:32
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Is er een Samsung winkel bij u in de buurt of een winkel waar u de android heeft gekocht? Ga daar dan even heen en men zal u snel kunnen helpen/adviseren.

f.weele
door f.weele - Aug 5, 2015 om 16:17
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Dat kan alleen als de smartphone is geroot. info

m.vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 5, 2015 om 18:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is al gezegd, niet alle apps kunnen naar de externe sdkaart verplaatst worden (ook niet met een app daarvoor). De apps die al bij aankoop op de gsm stonden kunnen nooit verplaatst worden tenzij de gsm geroot is.
Doorgaans staat bij apps die niet verplaatst kunnen worden geen optie om te kunnen verplaatsen.
Wat u nog zou kunnen proberen is de gsm uitzetten, de accu een paar minuten eruit halen, vervolgens terugplaatsen en de gsm weer opstarten en zien of het dan wel werkt.
Als u niet wilt rooten dan kunt u bijv. apps die u toch zelden tot nooit gebruikt verwijderen en/of van een aantal apps de updates verwijderen, de buffers legen enz. om weer meer ruimte te creëren.
Ik deed dat in het verleden met een voorganger van de SII vaker om bijv. updates van Whatsapp te kunnen installeren. Ik verwijderde o.a. de updates van Gmail, (de Play Store), Youtube, geschiedenis etc. van browsers etc.
Mogelijk staan er ook apps op (van bijv. de provider) die u niet gebruikt en gewoon uit kunt zetten en de buffer en updates van kunt verwijderen.
Wat u anders nog zou kunnen proberen is naar Mijn bestanden gaan, Dan Alle bestanden en sdcard0 aantikken en vervolgens de app die u wilt verplaatsen vasthouden. Als dan verplaatsen verschijnt daarop tikken waarna u de keuze krijgt van sdcard0 of extSdcard. Als u op de laatste een klein mapje ziet dan staat de app daar, anders daarheen verplaatsen. D.w.z. zo kan het met de SIII, dus even kijken of dat ook zo met de SII werkt.

sunset_1
door sunset_1 - Aug 5, 2015 om 21:41
265 Antwoorden / 22 Vragen

En tot slot: geduld hebben... De apps die je wel naar de geheugenkaart kunt zetten (vaak de apps die geen toegang tot je contacten nodig hebben), hebben flink tijd nodig om te worden verplaatst. Dat betekent dus dat je, wanneer je eenmaal een app naar de kaart laat verplaatsen, moet wachten totdat je de volgende verplaatst.
Anders snapt ie er niks meer van :)

jo
door josnoordanus - Aug 6, 2015 om 10:10
17 Antwoorden / 5 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor de zorgvuldige, adequate en uitgebreide hulp! Jos