ca
door cailin Jul 2, 2012 om 20:12
Computers & telefonie

Geld-inpikkerij

Mag dit????

T-Mobile heeft een aantal jaar geleden Orange overgenomen. En daarbij ook de prepaid-mobilegegevens van mijn ouders. Orange gaf de garantie dat het beltegoed bleef bestaan.
T-Mobile heeft NOOIT mijn ouders er van in kennis gesteld dat het verplicht is om dit mobieltje toch met enige regelmaat te gebruiken. En dat anders het mobieltje 'afgesloten' wordt en je AL HET BELTEGOED KWIJT BENT.
In het geval van mijn ouders, die een mobieltje alleen in noodgevallen gebruiken, is een tegoed van ruim € 29,- ingepikt door T-mobile.
Ik vind dit schandalig!!

477 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 2, 2012 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cailin,

.....Mag dit??.....
Ja. Ik kan me je kwaadheid voorstellen, maar het is wel volgens de Voorwaarden van t-mobile die je geacht wordt te kennen:

Je prepaidbeltegoed is onbeperkt houdbaar, behalve als je zes maanden achter elkaar niet belt, je tegoed niet opwaardeert, niet mobiel internet of geen sms’jes verstuurt.

Het is dus best handig om zo'n mobiel voor noodgevallen te hebben, maar je moet er wel om denken dat je minstens 1x per 6 maanden een keer belt.

Met vr.gr.

be
door belkostenwijzer - Jul 5, 2012 om 18:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Cailin,

Ja dit mogen ze doen. Het klinkt raar maar je hebt niet voor deze voorwaarden getekent. Dat betekent in jouw geval dat je zonder te weten je tegoed kwijt bent.

Heb je wel voorwaarden getekent dan mogen ze pas wat veranderen als de periode afloopt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een abonnement. Bij prepaid teken je niet voor voorwaarden. Daarom mogen ze dat aanpassen!

Zoals edrick3 al zegt je moet nu minimaal 1x per 6 maanden bellen/smsen/internetten. Hou dat in je achterhoofd als je een nieuw kaartje aanschaft.

Succes! Groet,

Belkostenwijzer.nl Webcare

ab
door abcde - Jul 5, 2012 om 18:44
146 Antwoorden / 11 Vragen

....en als ze dit niet zouden doen, wat moet een provider dan doen met een telefoon die in de vuilnisbak belandt is? Eeuwig het nummer behouden, nooit meer uitgeven?

.....sorry, dit had u zelf ook kunnen bedenken.....

tdehond
door tdehond - Jul 5, 2012 om 19:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Alle providers pikken op deze manier geld in van mensen die hun toestel voor in geval van nood hebben en niet op hun kalender zetten wanneer ze de mobiel even moeten gebruiken om beltegoed en/of mobiele nummer kwijt te raken.

tdehond
door tdehond - Jul 5, 2012 om 19:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

oops correctie

om te voorkomen dat beltegoed en/of nummer ingepikt wordt.