tappie
door tappie Dec 6, 2017 om 12:17
Computers & telefonie

Gelezen mails kunnen niet meer geopend worden

Beste experts,

Het volgende gebeurt...
Ik gebruik incredimail als emailclient en nu kan ik ,sommige, gelezen mails niet meer openen.
Zoals gezegd gebeurt het niet bij alle mails, maar ik heb een mail gehad met een apotheeknummer, ik heb hem van de week gelezen en nu wil ik hem openen om het nummer over te schrijven en hij opent niet, het was me al eerder opgevallen dat ik sommige mails niet kon teruglezen, maar dit is wel een hele belangrijke.
Ik heb geprobeerd met rechtermuis *openen*, lukt niet, beantwoorden en doorsturen doet ook niks.
Iemand een idee wat ik eventueel nog zou kunnen proberen?

Dank alvast.

Groet Tappie

2356 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2017 om 12:21
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Het komt mij voor dat er sprake is van een 'bug'in het programma. Heeft incredimail een herstel optie? Zo ja, probeer die dan eens.
Een trucje kan zijn verplaatsen naar bijv prullenbak en dan weer terugplaatsen of bijv. doorzenden aan u zelf.

tappie
door tappie - Dec 6, 2017 om 13:12
289 Antwoorden / 82 Vragen

Dat lukt dus niet, ik kan hem niet in de prullenbak gooien, beantwoorden en doorsturen lukt ook niet, reageert helemaal niet, ik heb hem als ongelezen gemarkeerd, in de hoop dat ik hem gewoon weer kon openen, maar ook dat gaf geen oplossing, dank je wel voor het meedenken iig.

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2017 om 13:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen idee wat er zo belangrijk is aan een nummertje voor de apotheek, maar je kunt je mail toch ook openen in de webmail van je provider. Of als het een hotmail / live / gmail adres is bij de webversie daar van.

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 6, 2017 om 13:18
641 Antwoorden / 77 Vragen

Open de mail rechtstreeks vanaf de provider. Dus niet via Incredimail maar rechtstreeks b.v. via www.gmail.com
Als de mail daar ook niet meer te lezen is en daar ook niet meer in de prullenbak zit dan is hij écht weg.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 6, 2017 om 13:24
7190 Antwoorden / 3 Vragen
aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2017 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al is gezegd: ga via internet naar uw webmail.
U had al vaker problemen met dat programma, misschien staat er een oplossing bij voor uw huidige probleem: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/oplossing-incredimail-crash?id=580851

tappie
door tappie - Dec 6, 2017 om 17:10
289 Antwoorden / 82 Vragen

Oke, dit klinkt heel blond, maar wat is webmail, mn provider is ziggo, bewaart deze mn mails ook?

marita5
door marita5 Dec 6, 2017 om 17:47
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tappie , lees hier de webmail van Ziggo , https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin

tappie
door tappie - Dec 6, 2017 om 18:24
289 Antwoorden / 82 Vragen

Helaas, staat er helemaal niks op de webmail van ziggo, het lijkt wel of dat helemaal niet gesynced is, compleet leeg, zoals gezegd, het gaat niet om alle emails, de meeste doen het gewoon, en zijn ook gewoon terug te lezen,m aar sommige bevriezen compleet en daar kan ik helemaal niks mee, niet openen, niet doorsturen. Nu weet ik wel dat incredi een waardeloos programma is en ik heb er al eens over nagedacht om een ander email programma te gebruiken, maar ik ben zo bang dat ik dan alles kwijt ben, ik weet dat ik een backup kan maken, maar die kan je dan niet openen in een ander programma.

Ge
door Genee Dec 6, 2017 om 18:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen
diumenge
door diumenge Dec 6, 2017 om 18:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan is incredimail waarschijnlijk zo ingesteld dat mail wordt gewist van de server nadat deze is opgehaald. Inderdaad is Incredimail rotzooi, ik zou toch maar overstappen.

tappie
door tappie Dec 6, 2017 om 19:08
289 Antwoorden / 82 Vragen

Dat denk ik niet, want het gaat niet om alle mails.

diumenge
door diumenge Dec 6, 2017 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Huh? Je schrijft zelf dat webmail compeet leeg is.

tappie
door tappie Dec 6, 2017 om 21:03
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik bedoelde te zeggen dat niet alle mails niet openen, in incredimail, ik had het niet over webmail. Ben inmiddels wel iets verder, ik kan dus alle mails vanaf de datum 29-11 en daaronder (28-11,27-11 etc) niet meer openen, ik vermoed dat ik morgen de mails van 30-11 en lager niet meer kan openen, dus op de 1 of andere manier gaan de mails van een week geleden op slot, iemand een idee waar ik daarover iets kan vinden? Heb zelf al de instellingen nagelopen en kwam idd kopie bewaren op server tegen, maar niet iets over het niet meer kunnen openen van mails die ouder zijn dan 1 week.

aurora1
door aurora1 Dec 7, 2017 om 03:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien langer, meer dagen dus, dan nu ingesteld staat een kopie op de server bewaren?
Heeft u al op de site van Incredimail gezocht bij support: https://support.incredimail.com/hc/en-us

diumenge
door diumenge Dec 7, 2017 om 06:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je begint met dat er niets op webmail van Ziggo staat, dan heb je dus wel over webmail en daar ging mijn reactie over. Maar goed, misschien kan je tijdelijk de systeemdatum terugzetten, als de mail dan wel te lezen is zou ik deze maar backuppen en overstappen op een betere mailclient of anders incredimail opnieuw installeren.