ja
door janwulfsen Feb 3, 2006 om 15:12
Computers & telefonie

Geluid

Mijn computer is gescrast maar inmiddels weer opnieuw opgestart door mijn schoonzoon en een kennis van hem.Het enige wat ze niet voorelkaar kunnen krijgen is het geluid.Ik heb een Pentium 4 Processor 2,6 GHz met een Dolby Digital 6 kanaals geluidskaart.Wie kan mij stap voor stap vertellen hoe ik dit kan oplossen.Groeten Jan wulfsen.e-mail: awulfsen@zonnet.nl

1049 4 Rapporteer

user123
door user123 - Feb 3, 2006 om 15:54
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Drivers (opnieuw) installeren ?

gu
door gurbe_1 - Feb 3, 2006 om 15:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

dan moeten we toch wat meer info over de kaart hebben. Haal hem uit je systeem en speur naar namen typenummers op de geluidskaart. Pas als je wat vindt kun je zoeken naar de juiste drivers

freya
door freya - Feb 3, 2006 om 15:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jan,

Naar ik mag aannemen zat er bij de geluidskaart vast wel een CD met software en drivers. Mocht je die niet meer hebben of niet meer kunnen vinden, surf dan even naar de website van die leverancier en download de laatste versie van die software en drivers. Als het een Soundblaster model is dan vind je de link hieronder.

Creative

m.vr.gr. Freya

ro
door robertbrom - Feb 5, 2006 om 10:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wat wel een aardige tip is denk ik want ik ga er even vanuit dat het een on-board soundcard is (dus 1 die op het moederbord geintegreerd zit) om de cd van het moederbord (die ooit meegeleverd is) te lezen want daar staan dan de goede drivers/stuurprogramma's op en dan ben je klaar.

Groetjes en succes.