ab
door abvan Sep 3, 2013 om 19:16
Computers & telefonie

Geluid video start niet op bij afspelen op TV

Hallo,
Wanneer ik een met mijn camcorder gemaakte en via Pinnacle 15 bewerkte videofilm vanaf de PC of via USB wil afspelen op mijn Philips TV, krijg ik wel beeld, maar GEEN geluid. Betreft: video's MPEG-2, HD-1080i (1920x1080). Het vreemde is, dat dit voorheen geen problemen gaf. Ook is het vreemd, dat wanneer ik eerst één van de eerdere video's open, ik vervolgens wel geluid heb van de nieuwe video. Wanneer ik de TV daarna uit- en weer aanzet, heb ik weer geen geluid. Maak ik de video in een lagere kwaliteit: MPEG-2, HDV2-1080i (1440x1080) of MPEG/MP4, dan zijn er geen problemen. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen, zonder eerst een andere film te moeten openen? B.v.d. voor uw reacties. Ab

3640 7 Rapporteer

ph
door philip36 - Sep 3, 2013 om 20:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Voorheen nooit problemen zeg je.
Waren de video's voorheen ook MPEG-2, HD-1080i (1920x1080).

ab
door abvan - Sep 3, 2013 om 20:31
38 Antwoorden / 11 Vragen

Inderdaad.

ph
door philip36 - Sep 4, 2013 om 12:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt me dat er toch iets mis gaat met het laden van de film op de TV.
Heb zelf ondervonden dat de TV (Philips) heel kritisch wat betreft filmformaat.
Het lijkt erop dat, als de TV een bestand goed heeft afgespeeld, hij de mediaspeler nog in het geheugen heeft en met het volgende bestand dan geen probleem heeft.
Neem aan dat je de laatste software-update op de TV hebt staan.
Je kunt ook de consumentenservice van Philips benaderen via E-mail of chatten.

ab
door abvan - Sep 4, 2013 om 17:39
38 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Philip. Dank voor uw reactie.De TV is geupdated. Consumentenservice van Philips heb ik ook al benaderd en daar inmiddels als antwoord ontvangen, dat de TV het bestandsformaat+resolutie wellicht niet ondersteund. Het rare is echter, dat volgens de handleiding o.a. MPEG-2, 1920x1080, wordt ondersteund, precies dus van de video, die problemen geeft. MPEG-2, 1440x1080, geeft geen problemen, maar staat niet in de handleiding! Verder adviseert Philips om de USB of harde schijf te formatteren ??? Zal daar nog eerst even contact met hen over zoeken. Wat ik zelf nog niet heb uitgeprobeerd is om de video op een andere TV af te spelen ...

he
door henklia - Feb 11, 2014 om 12:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=abvan schreef op dinsdag 3 sep 2013, 19:16]Hallo,
Wanneer ik een met mijn camcorder gemaakte en via Pinnacle 15 bewerkte videofilm vanaf de PC of via USB wil afspelen op mijn Philips TV, krijg ik wel beeld, maar GEEN geluid. Betreft: video's MPEG-2, HD-1080i (1920x1080). Het vreemde is, dat dit voorheen geen problemen gaf. Ook is het vreemd, dat wanneer ik eerst één van de eerdere video's open, ik vervolgens wel geluid heb van de nieuwe video. Wanneer ik de TV daarna uit- en weer aanzet, heb ik weer geen geluid. Maak ik de video in een lagere kwaliteit: MPEG-2, HDV2-1080i (1440x1080) of MPEG/MP4, dan zijn er geen problemen. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen, zonder eerst een andere film te moeten openen? B.v.d. voor uw reacties. Ab

he
door henklia - Feb 17, 2014 om 11:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Abvan,

Ik heb het zelfde probleem en ben benieuwd of je al een oplossing hebt, zo ja laat mij het dan a.u.b. weten.

met vriendelijke groet
henklia

ab
door abvan - Feb 18, 2014 om 16:52
38 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Henklia,

"Probleem" is niet echt opgelost, zeker niet vanuit Philips. Moet aan de TV liggen, want op de PC zelf doet hét zich niet voor. Ook op de TV van mijn dochter geen problemen. Is ook een Philips, maar wel ander type. Heb wat geexperimenteerd en een proefvideo opgenomen met 4 verschillende beginscènes:
1. Video begint met een met een fotocamera opgenomen foto als titel;
2. Video begint direct met de video zelf als titel;
3. Video begint met een vanaf de video via de Pinnacle gereedschapskist gemaakte foto (beeld
opnemen en aan video toevoegen) en
4. Video begint met een afzonderlijke Pinnacle titel.
Bij 1 en 2 begint de video vervolgens zonder geluid; bij video 3 en 4 is er niets aan de hand en begint de video gewoon met beeld én geluid.
M.a.w. video bewerken zoals onder 3 en 4 en je kan 'm opslaan in HD 1080i (1920x1080). Indien toch bewerken zoals onder 1 en 2 dan opslaan in HDV2-1080i (1140x1080) of bij het op TV afspelen eerst een andere "goede" video even openen. Kwaliteitsverschil tussen HD 1080i en HDV2-1080i zie ik overigens niet echt. Vandaar dat het probleem tussen aanhalingstekens staat, maar ik blijf het raar vinden en wilde weten of er een verklaring voor was.
Groetjes Ab