eu
door eukie Jul 21, 2013 om 17:42
Computers & telefonie

Geluidsvolume tablet

Ik behoor tot de categorie OUDEREN, en kan slechts met enige moeite de ontwikkelingen op het gebied van gebruikers IT bijhouden. De (klein)kinderen hebben mij onlangs bedacht met een tablet Samsung Galaxy Tab2 10.1, dus ik kan weer aan de slag. Dat lukt vrij aardig, maar ik heb problemen met het geluidsvolume. Mijn oren zijn prima, maar zelfs met de volumeregelaar op maximum kan ik het geluid alleen horen als ik een van de speakers tegen mijn oor gedrukt houdt.Is hier nog iets aan regelen, b.v. via instellingen.Of moet ik gewoon een nieuwe vragen ?

16355 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2013 om 18:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eukie,

Heb je soms de 'stille stand' geactiveerd?

Kijk eens in de handleiding (klik hier) blz.31:

U kunt de geluiden van uw apparaat op één van de volgende manieren uit- of inschakelen:
?? Tik in de rechterbenedenhoek van het scherm om het
meldingenpaneel te openen en selecteer Stille stand.
?? Houd de aan/uit-toets ingedrukt en selecteer Stille stand.

Suc6

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2013 om 18:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vind de laptop al matig dus een netbook of tablet is beter af met koptelefoon.
Dan heb je top kwaliteit en voldoende volume.

Ook minder vervormd geluid en zoveel kosten ze niet.
Voor de telefoon gebruik ik ook een headset met draad en zowel verstaan als spreken gaan beter want zonder moet ik ook steeds heen en weer omdat mijn hoofd te groot of toestel te klein is als ik het niet doe.

Dus probeer eens een koptelefoon die wel prettig moet zitten....

diumenge
door diumenge - Jul 21, 2013 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag eens een van die (klein)kinderen om hulp. Een enigszins normaal volume moet toch wel uit een tablet te halen zijn.

zwemmer
door zwemmer - Jul 21, 2013 om 20:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik heb een Apple-tablet waarvan het geluidsvolume uitstekend te regelen is. Vraag het eens na bij de zaak waar het tablet aangeschaft is.

Zwemmer

Cookies
door Cookies - Jul 21, 2013 om 20:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb dezelfde tablet, volumeknop staat halverwege en geluid is prima te horen. Of je gehoor is niet meer zo goed, of het geluid van de tablet is wat mis mee.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2013 om 22:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb hele goede oren en hoor de vervorming van elk geluid en de kleine speakers hoe goed ook bedoeld zijn te klein en te zwak voor echt mooi en goed geluid.

Het is net een auto, vervorming en naast volume weet ik dat speakers van E100,- gelijk zijn aan koptelefoon van maar E20.-

Ook de platte Led TV, wel 20 watt maar zo plat, zelfs een setje auto speakers er op aansluiten is al meestal beter....
Uit die enkele CM dunne plastic kast kan gewoon geen geluid van echte boxen komen, het is blik met plastic dus voor goed geluid een koptelefoon of echte boxen die ook meestal doorgeschakeld kunnen worden via draadloze Hifi set....

diumenge
door diumenge - Jul 22, 2013 om 07:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@5karakters Dat zal allemaal best kloppen, maar wat heeft het met de vraag van TS te maken? De vraag gaat niet over vervormen, maar om het nauwelijks kunnen waarnemen van het geluid.

diumenge
door diumenge - Jul 22, 2013 om 07:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat moest natuurlijk @tot15karakters zijn.

robdeweijer
door robdeweijer - Jul 22, 2013 om 12:59
19 Antwoorden / 1 Vragen

Ga naar Instellingen

Onder Apparaat staat geluid
kies voor geluid

in de rechterkant staat Volume

De schuifregelaars aanpassen

Klaar.

Rob

beveiliger
door beveiliger - Jul 22, 2013 om 19:32
8 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Eukie,

Aan de linker bovenzijde van de tablet bevindt zich de aan-uitknop, waarmee u de tablet aan of uit schakelt. Direct rechts hiervan zitten twee druktoetsjes waarmee u het geluid door hier op te drukken harder of zachter kunt zetten.
Met vriendelijke groet,
Frans.

robdeweijer
door robdeweijer - Jul 22, 2013 om 20:24
19 Antwoorden / 1 Vragen

Beste beveiliger,

De door u bedoelde knoppen zittn aan de rechterkant.
Bovendien heeft de vraagsteller al aangegeven dat de volumeregelaar niet voldoende werkt. Hij weet dus wel waar de volumeregeling zit.

edrick3
door edrick3 - Jul 22, 2013 om 20:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@robdeweijer,

OT
volgens mij heeft beveiliger gelijk.
Als je het tablet voor je houdt en dus op het scherm kijkt, dan zit er bovenop van links naar rechts:
Aan/uit/reset/vergrendeltoets
Volumetoets
Sleuf voor geheugenkaart
Headsetaansluiting
Sleuf voor SIM-kaart

Met vr.gr.

robdeweijer
door robdeweijer - Jul 23, 2013 om 10:52
19 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Edric3

Je hebt gelijk. Ik gebruik de tablet meestal staand (portrait) en dan zitten ze links
Daardoor heb ik mij vergist.

met vriendelijke groet,

Rob.

lekkerkerk
door lekkerkerk - Jul 24, 2013 om 10:41
21 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Euke,
Ik heb voor mijn kleinzoon een tablet gekocht en hij vond het geluid te zacht,hij heeft er nu een klein speakertje bij van Intertoys en het geluid is bijzonder duidelijk(ik ben licht slechthorend maar dit is echt prima te verstaan)
Vanmorgen kreeg ik een email van Marktplaats aanbiedingen waar ik op geabonneerd ben van een tabletstandaard met ingebouwde speakers voor € 39,00,lijkt mij een geweldige oplossing!

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2013 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eukie,

En .... stand van zaken?

eu
door eukie - Jul 24, 2013 om 21:36
61 Antwoorden / 70 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 24 jul 2013, 14:18]@eukie,

En .... stand van zaken?

Dag allemaal. en bedankt voort de adviezen. Probleem bestaat nog steeds. Op de tablet het volumebedieningsorgaan op maximum gezet, inclusief GELUID bij INSTELLINGEN. Luidsprekertje (met batterij en oplaadmogelijkheid) gekocht. Zo'N speakertje geeft iets beter geluid, maar ook dan moet je met het speakertje tegen je oor houden (is n.l. GEEN versterker). Ga nu naar de winkel terug.

zw
door zwaardvis - Jul 24, 2013 om 21:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

2 vragen:

1. Er zit vaak ook een volume regelaar binnen het programma waar je geluid mee afspeelt, de softwarematige regelaar, bv Youtube. Staat die ook op maximaal? De knoppen op het apparaat kun je zien als hardware regelaars.
2. Kun je de televisie goed verstaan als deze om gewoon niveau staat of klaagt iedereen dat die te hard staat?

robdeweijer
door robdeweijer - Jul 25, 2013 om 13:04
19 Antwoorden / 1 Vragen

probeer deze app eens,

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tywors.controlvolume

zinook
door zinook - Jul 25, 2013 om 14:56
261 Antwoorden / 7 Vragen

Ik had precies hetzelfde probleem. Het geluid is ook voor mij te zacht. Ik kijk er graag uitzending gemist op en dat was voor mij moeilijk te volgen. Ik heb daarom onderstaande speakers gekocht en ik kan naar andere kamers lopen en nog kan ik alles verstaan wat ze zeggen.

XM-I X-MINIMAX II BLACK CAPSULE SPEAKER

Even googlen, bestellen en je kunt heerlijk genieten van goed geluid.

Vriendelijke groet,

Zinook