pl
door plokkie Nov 17, 2004 om 13:13
Computers & telefonie

Gewijzigde bestelling

Beste lezers,

Via Inkclub.nl heb ik printer-inkt besteld. Nu had ik de bestelling geplaatst, maar wilde deze wijzigen en heb een paar minuten na mijn bestelling een mail verzonden van de wijziging. De bestelling heb ik midden in de nacht geplaatst

Nu kreeg ik die dag een mail dat de bestelling al onderweg was en dat ze 's nachts niet werkten en dus konden ze mijn bestelling niet wijzigen...(???)

Mijn interpertatie is dat toen men aan het werk ging 's ochtends bij de Inkclub, zij zowel mijn bestelling, als mijn wijziging hebben kunnen lezen! Ze werken naar eigen zeggen 's nachts niet, dus die bestelling van mij had nooit "al onderweg" kunnnen zijn!

Het lijkt er op dat ze mijn bestelling geplaatst hebben en daarna mijn wijziging gelezen hebben en zichzelf rompslomp wilden besparen door te zeggen dat er geen wijziging mogelijk is. Ze praten zichzelf vast door te zeggen dat er 's nachts niet gewerkt wordt...

Heb ik enig recht in dit verhaal of mogen zij een geplaatste order weigeren te wijzigen?

Ik zie antwoord tegemoet, al veel dank hiervoor

430 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 17, 2004 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Plokkie, je hebt het grootste gelijk van de vismarkt. Als jij binnen een paar minuten je order wijzigt is het zelfs overdag practisch onmogelijk dat die bestelling dan al verstuurd is. Dus als dat 's nachts gebeurd is het wel duidelijk dat ze de tweede e-mail over het hoofd gezien hebben. Maar zelfs dan. Ik meen te weten, dat kopen via internet onder kopen op afstand valt en dat je zelfs 7 dagen de tijd hebt om je bestelling te annuleren laat staan te wijzigen. Je moet deze inkclub nog maar eens op de feiten drukken en zeggen dat je  alleen maar genoegen neemt met je tweede (gewijzigde) bestelling en de eerste (zo die al verzonden is) zult weigeren. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 17, 2004 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo plokkie,

het is inderdaad best mogelijk dat de wijziging van je bestelling niet is doorgekomen, de meeste orders gaan direct richting magazijn oid om ingepakt te worden en te worden verzonden, het is dus inderdaad mogelijk dat je mail pas op een later tijdstip is gelezen, hier kan je niet zo veel aan doen,
het recht wat je dan wel nog hebt (volgens het consumentenrecht het betreft hier een koop op afstand) is de koop ongedaan maken door het pakje binnen 7 werkdagen weer retour te sturen. meestal staat dit ook op de factuur vermeld.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 17, 2004 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo plokkie, in aanvulling op mijn antwoord. Ik heb nog eens even op hun website gekeken en als je b.v. het artikel over retourrecht leest begrijp ik niet waar zij zich druk over maken. Je mag het artikel binnen 14 dagen retourneren dus wat zeuren ze nu. Ze kunnen beter de eerste bestelling onderscheppen (want die was echt nog niet verstuurd - lees hun artikel over levertijd 'wordt normaliter dezelfde dag verstuurd' en ze gaan heus niet voor elk pakje apart naar het postkantoor) dan alle rompslomp van retourzending te moeten afhandelen. Ik neem aan dat je nu weet wat je te doen staat. Groeten - PML

Levertijd
Orders die vóór 12.00 uur zijn binnengekomen, worden normaliter dezelfde dag verstuurd, waardoor u de levering vaak binnen drie dagen ontvangt. Pakketpost kan echter in sommige gevallen 7-10 dagen duren.
 Retourrecht
U heeft onbeperkt het recht om binnen 14 dagen na onze leveringsdatum voor eigen kosten het artikel te retourneren. Het artikel mag niet gebruikt zijn en moet in de ongeopende originele verpakking zitten. Retouren worden alleen geaccepteerd als u eerst contact met onze klantenservice heeft gehad. Geef uw klant- en factuurnummer en de reden van retourneren aan in uw e-mail. Wacht verdere instructies van onze klantenservice per mail af

ve
door verwijderd - Nov 17, 2004 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge wat snel al antwoord hiero! Bedankt hiervoor!

Ik ben nu een mail aan het schrijven met alle feiten nog eens op een rij. Ik heb er ook in vermeld dat ik het idioot vind dat men zo moeilijk doet over die €4,95. Als ze mij als tevreden klant houden, zullen ze dit bedrag in veelfout aan mij terugverdienen! PLUS dat het een klein fortuin kost om al die mensen op mijn mails te laten reageren. Ze zijn aan loon al meer dan die €4,95 kwijt.

Ik heb het pakje vandaag bij het pkt afgehaald, maar nog niet geopend, ik ga eerst hun reactie verder afwachten...