sillycious
door sillycious Dec 9, 2010 om 19:44
Computers & telefonie

Giftcard in plaats van geld terug

Mijn zoon heeft me een iPod Touch kado gegeven voor Sinterklaas, 5 december. De iPod is 3 december aangeschaft bij Dixons. Ik heb de verpakking idd geopend, deze in het gratis bijgeleverde protectie case gedaan, even mee gespeeld maar het was mijn ding niet, dus alles weer zo goed als mogelijk terug verpakt en de volgende dag naar Dixons gegaan in de verwachting het geld terug te krijgen.

Tot mijn stomme verbazing constateerde de verkoopster een krasje van een mm op de hoogglanzende metalen achterkant, waarschijnlijk veroorzaakt door de case. Ze wilde mij daardoor het geld niet teruggeven, maar een giftcard, twv 230 euro hetgeen ik na enige discussie heb aangenomen, eigenlijk stomverbaast en verbouwereerd.

Vraag is: had ik dit mogen weigeren? En het geld terug mogen eisen? Ik zit nu met een giftcard in mijn maag van maar liefst 230 euro waar ik niets mee kan want ik wil niets
van Dixons.

Kan ik alsnog vragen/eisen de giftcard in geld te verzilveren?
Iemand die me kan raden? Ik heb geen idee wat ik hiermee moet.

Alvast bedankt voor ieder antwoord.

Groet,
Silly

777 4 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 19:47
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U heeft het artikel in een winkel gekocht. Daarvoor geldt koop=koop, u kunt het niet meer terugbrengen omdat u het niet aanstaat. Dat de winkelier u een giftcard gaf deed hij uit coulance en vindt ik zeer netjes van hem/ haar!

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 19:54
55 Antwoorden / 6 Vragen

Kan dit topic hier weggehaald worden? Hoort niet bij auto's. Sorry voor het ongemak.

sillycious
door sillycious - Dec 9, 2010 om 19:56
55 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=deinert schreef op donderdag 9 dec 2010, 19:47]U heeft het artikel in een winkel gekocht. Daarvoor geldt koop=koop, u kunt het niet meer terugbrengen omdat u het niet aanstaat. Dat de winkelier u een giftcard gaf deed hij uit coulance en vindt ik zeer netjes van hem/ haar!

Niet mee eens. Ik heb het niet gekocht, en ze hadden het geld teruggegeven als dat idiotemilimeter krasje er niet had gezeten. Juist mede door deze uitstekende service ben ik al jarenlang tevreden klant van Dixons.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 9, 2010 om 20:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ja, maar wat wilt u dat de winkelier er nu mee doet? Hij kan het niet meer als nieuw verkopen. En volgens de wet geldt koop=koop. Het spijt me dat ik u niet beter kan berichten... ....ik hoop dat ik die rode duim niet van u gekregen heb.