rubyn
door rubyn Jul 16, 2012 om 13:13
Computers & telefonie

Google account geblokkerd i.v.m leeftijd

Hallo allemaal,

Mijn google account is geblokeerd, nadat ik via het (sub) account van youtube een kanaal probeerde aan te maken, mijn leeftijd heb ingevuld. Aangezien blijkt dat ik te jong ben is dus mijn gehele account geblokkeerd, terwijl ik alleen maar een songtekst had gemaakt en op youtube zette.

Ik vraag me af, is dit wel nodig, is het nou echt nodig om omdat ik wat jonger ben mijn account op te heffen? Het staat er ook niet bij, dat je ouder dan 16 moet zijn. Ik kan alleen maar mijn account ontgrendelen als ik kan aangeven dat ik 16 ben of ouder, door een kopie van een indentiteits bewijs te faxen of mailen, of een overschrijving te toen met een creditcard.

Mag dit wettelijk wel, en waar kan ik een mailtje naar google sturen om te vragen of mijn account kan worden ge-unlockt?

Waarschijnlijk is dit niet mogelijk maar ik zou toch graag iets meer weten. Alvast bedankt.

5422 2 Rapporteer

naitsoezn
door naitsoezn - Oct 26, 2012 om 11:36
842 Antwoorden / 1 Vragen

Youtube == Google, en het staat wel in de voorwaarden die Google hanteert. Dat jij ze niet gelezen hebt is wat anders ;-).

Er valt wel ergens op te zoeken hoe je je mail-account weer kunt unlocken, het makkelijkste is (dacht ik) via de creditcard van je ouders (kost niets, maar creditcard == oudgenoeg).

hk_mr308
door hk_mr308 - Oct 26, 2012 om 11:37
146 Antwoorden / 2 Vragen

Het is aan you-tube om te bepalen wat hun eisen zijn. Al zouden ze zeggen dat je 21 moet zijn, dan is dat zo.

Let wel: Het is bedoeld om jongeren te beschermen dat zij zichzelf niet open en bloot op internet gooien. Vraag aan je ouder of zij een account voor jou willen maken, die kun je dan "onder toezicht" van je ouders gebruiken.