cv
door cvdv Feb 4, 2018 om 15:51
Computers & telefonie

Google privacybeleid

Bij het opstarten van internet via Fire Fox verschijnt over de Google-zoekbalk heen een pop-up scherm van Google (sinds zaterdag 3 feb.) met het verzoek de belangrijkste punten van het Privacybeleid van Google door te nemen. Er wordt gesteld dat je dit persé móét doen als je de Google services wilt blijven gebruiken. Zoeksessies in de google-zoekbalk zijn niet mogelijk. Er is maar één knop om aan te klikken, namelijk: "volgende". Je kunt het scherm niet wegklikken, tenzij je het kruisje helemaal rechtsboven aanklikt, maar dan is álles weg, en zit je weer op je bureaublad. E.e.a. is van toepassing op mijn laptop met Windows 7.
Op mijn ssd-pc met Windows 10 komt dit niet voor en werkt alles naar behoren; dit is dus ook de reden waarom mijn achterdocht is gewekt, namelijk of dit phising o.i.d. is. Kan iemand mij hierover meer vertellen en hoe kom ik hier vanaf?

2135 6 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 4, 2018 om 16:04
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Het is geen phishing, bij mij kwam het ook voor.
U kunt i.p.v. Google als zoekprogramma Startpage gebruiken, deze laat geen sporen na.
https://eu.startpage.com/

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2018 om 16:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk is dat geen phishing. Hoe je er vanaf komt? Door te doen wat er gevraagd wordt.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 5, 2018 om 00:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je krijgt zoveel gratis van Google, een browser (Chrome),  maps, Google earth, Gmail , Agenda, Drive en ga zo maar door. Enige wat ze vragen is om hun privacbeleid te accorderen bent u niet akkoord dan kunt u geen Google producten meer gebruiken. Dat lijkt mij niet teveel gevraagd.

De tip van @Sjoppie klinkt leuk maar kijk eens wat u allemaal bij Google heeft draaien, ook uw conracont en instellingen van uw Android telefoon huizen bij Google.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 5, 2018 om 10:51
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Startpage toont anoniem en op privacy-vriendelijke wijze zoekresultaten van Google.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 5, 2018 om 17:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Sjoppie, kan zijn maar Google biedt zoveel extra's.

cv
door cvdv - Feb 5, 2018 om 10:37
20 Antwoorden / 25 Vragen

OK, hartelijk dank voor jullie geruststellende antwoorden. Maar tóch vraag ik mij dan nog af waarom dit bericht wél op mijn laptop met Windows 7 verschijnt, en niet op mijn ssd-pc met Windows 10.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 5, 2018 om 13:36
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Startpage toont anoniem en op privacy-vriendelijke wijze zoekresultaten van Google.

jo
door jorisw Feb 5, 2018 om 18:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En wie betaalt Startpage?

sjjoppy
door sjjoppy Feb 5, 2018 om 18:52
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Google

jo
door jorisw - Feb 5, 2018 om 18:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dit doen ze om te voorkomen dat mensen achteraf gaan klagen over dingen die google doet. Maar zoals gezegd: je hoeft google producten niet te gebruiken. Er zijn andere, weliswaar inferieure, diensten die ongeveer hetzelfde doen.