bo
door bobbyneel May 31, 2008 om 18:40
Computers & telefonie

Gratis antivirusscanner

Wat is op het moment de beste gratis antivirusscanner?

Gebruik momenteel avast maar nu hoorde ik van iemand dat avg beter is. Is dat ook zo?

3079 19 Rapporteer

dirck
door dirck - May 31, 2008 om 19:15
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn 3 gratis antivirusscanners waar ik ervaring mee heb en dat zijn:

  1. Avira Antivir
  2. Avast
  3. AVG
Om nou te zeggen welke de beste is, ik zou het echt niet weten.
Ze doen alle drie waar ze voor bedoeld zijn en op een goede manier.

Avast is als enige gratis scanner in het Nederlands en heeft ook een email-scanner.
AVG heeft als negatieve eigenschap de advertenties om te upgraden naar de betaalde versie.
En Avira heeft als nadeel dat er geen email-scanner inzit.

Mijn advies is: blijf gewoon Avast gebruiken of je moet willen experimenteren, zodat jezelf wat meer over deze scanners te weten komt en de positieve en negatieve kanten leert kennen.

Groet, Dirck

aboveoeuf
door aboveoeuf - May 31, 2008 om 19:26
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dit maakt het kiezen
misschien wat gemakkelijker, succes

soepkiep
door soepkiep - May 31, 2008 om 19:30
529 Antwoorden / 75 Vragen

ik heb al jaren avg en bevast me prima

gsm
door gsm - May 31, 2008 om 22:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

AVG8, Avast Personal edition en Avira Antivir Free zijn de bekndste gratis virusscanners. AVG8 is tegenwoordig tevens ook een Spyware scanner.

Naast deze scanners is er van PC Tools tegenwoordig, behalve de goede PC Tools firewall, ook een gratis Virusscanner.
Of PC Tools Antivirus Free echt goed is weet ik niet, maar het ziet er wel gelikt uit. Je hebt ook bijna alle faciliteiten die de betaalde versie heeft.

Helaas niet verkrijgbaar in een Nederlandse uitvoering.

GSM

bo
door bobbyneel - May 31, 2008 om 23:58
16 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de tips. De eerste 2 antwoorden waren voor mij het belangrijkst. Hartelijk dank allemaal

BobbyNeel

gsm
door gsm - Jun 1, 2008 om 22:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb Antivir nu geïnstalleerd, om het te testen. Ik ben dus even van AVG8 afgestapt. Antivir lijkt de PC minder te vertragen dan AVG en Avast.
Overigens kun je zowel bij AVG8 als bij Antivir (updates) de reclame uitzetten:

AVG8:   Verwijder of hernoem het bestand avgresf.dll
Antivir:  Verwijder of hernoem de bestanden:
                                     avnotify.exe en avnotify.dll

GSM

pi
door piet limburg - Jun 2, 2008 om 14:47
232 Antwoorden / 15 Vragen

Prima antwoord Dirck.....ben het meer dan 100% met je eens.

Iedereen die een ,,gratis'' virusscanner gebruikt vindt de de door hem of haar gebruikte steeds de beste van allen.Ik heb ook AVAST en zou niet weten waarom een ander beter is.Dus..............jouw advies.

Groeten van Piet.

do
door dories14 - Jun 2, 2008 om 17:57
9 Antwoorden / 1 Vragen

Zie op de GratisSoftwareSite:

http://www.gratissoftwaresite.nl/softwareav.php

Zij geven de voorkeur aan de Free AVG. Ik gebruik deze al jaren, momenteel nog de 7.5 versie. Ik wil het downloaden van de 8 versie zolang mogelijk uitstellen wegens de commentaren die je op internet erover leest. Verder heb ik nog wat extra gratis progjes in een aparte map die ik af en toe door de pc laat lopen. De gratis anti rootkit van AVG, de gratis SpywareBlaster, de gratis McAfee Avert Stinger, de gratis CwShredder etc. Deze programma's starten niet op met de pc en lopen niet mee. Verder de gratis Windows Defender die ik weinig gebruik. Meerdere programma's omdat wat de een mist, de ander mogelijk wel vindt. Ook is er nog de gratis ZoneAlarm. Vind ik ook erg goed, maar wel vertragend werken.

vr.gr.

marsha
door marsha - Jun 2, 2008 om 20:51
36 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo, ff een opmerking wat AVG betreft, ik heb het met geen mogelijkheid kunnen verwijderen... Belangrijk nadeel als je een andere neemt
s6

holstein
door holstein - Jun 2, 2008 om 20:59
922 Antwoorden / 16 Vragen

In principe zijn de meesten wel goed, maar de zwakste schakel in het geheel is vaak de gebruiker zelf......

gsm
door gsm - Jun 2, 2008 om 21:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het nietkunnen verwijderen ligt toch waarschijnlijk aan jezelf.
Het kan veroorzaakt zijn bijvoorbeeld door cleanen.

Als verwijderen niet op de normale manier via het Configuratiescherm, Software (Programma's) lukt, download dan gewoon de nieuwste versie (desnoods AVG8 over AVG 7.5) en sla dit installatiebestand op in een tijdelijke map of op het bureaublad.

Na de installatie (en rebooten van de PC) het installatiebestand nogmaals uitvoeren en nu voor Verwijderen kiezen.

GSM

hu
door hubertdevos - Jun 2, 2008 om 23:57
9 Antwoorden / 0 Vragen

IK HEB GDATA 2007 GEKOCHT , WAS BIJ TESTAANKKOOP HET BESTEN , € 80 VOOR 3 PC BETAALD , HEB HET NOOIT GOED KUNNEN INSTALEREN , CRACHTE ZELSF MET HET INSTALEREN HEB DAGEN AAN BESTEED , TOEN HET EEN BEETJE GING , WAREN MIJN PC ZEER TRAAG , EN CRACHTEN  , HEB HET DAN MAAR VERWIJDERD EN PC MISSCHIEN MET VIERUSSEN ???? MAAR WAS TERUG SNEL , DUS MET BETAALD SCANER , KAN JE OOK VEEL PROBLEMEN HEBBEN ,

ZELFS AL WAS HET EEN BEST KOOP

80 VOOR LAST , BETAALD VERLOREN GELD , NU ZONDER , WERKT  MIJN PC SNEL EN GOED .

HUBERT DE VOS VAN TENERIFE

HET EEN BESTKOOP

Reactie: gratis antivirusscanner31-05-08
Er zijn 3 gratis antivirusscanners waar ik ervaring mee heb en dat zijn:

  1. Avira Antivir
  2. Avast
  3. AVG

Om nou te zeggen welke de beste is, ik zou het echt niet weten.
Ze doen alle drie waar ze voor bedoeld zijn en op een goede manier.

Avast is als enige gratis scanner in het Nederlands en heeft ook een email-scanner.
AVG heeft als negatieve eigenschap de advertenties om te upgraden naar de betaalde versie.
En Avira heeft als nadeel dat er geen email-scanner inzit.

Mijn advies is: blijf gewoon Avast gebruiken of je moet willen experimenteren, zodat jezelf wat meer over deze scanners te weten komt en de positieve en neg

gsm
door gsm - Jun 3, 2008 om 00:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Let er bij AVAST op, dat er een instelling voor de virus recovery database (VRDB) aangepast dient te worden, indien je geen screensaver gebruikt.
Selecteer dan via de rechter muisknop op het AVAST-bolletje, dat de VRDB bijgewerkt moet worden als de computer niets te doen heeft.

GSM

aquarius
door aquarius - Jun 3, 2008 om 13:23
259 Antwoorden / 63 Vragen

Ik ben zeer tevreden over AVG 8.

edwardus
door edwardus - Jun 3, 2008 om 22:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

AVG is, de naam zegt het al, Average. Niet slecht voor een gratis product, maar ook niet erg goed.

AVG heb ik ook een tijdje gebruikt, maar weer aan de kant gezet omdat het op virusdetectie (net als McAfee) minder scoort dan bijv. Avira en Avast. Ik vind dat een virusscanner vooral erg goed moet kunnen detecteren, al die toeters en bellen geef ik graag op als ik in ruil daarvoor een betere bescherming krijg.

me
door mechelina - Jun 4, 2008 om 02:31
17 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb er nu de gratis probeer versie op zitten van G Data en die werkt erg fijn alleen met de mail binnenhalen wat minder daar heb ik war dingen uit moeten vinken maar voor de rest werkt hj goed en snel......daarvoor had ik al tijden avg en die werkt vind ik ook prima. maar wilde even die Ga data uitproberen. Is die 30 dagen over pak ik zeker AVG weer.

Als ik gratis software zoek kijk ik altijd even op deze site

http://pc-tips.jouwpagina.nl/Daar zitten nóg 10 site's meer achter en vind altijd waar ik naar op zoek ben , erg goede site.

Gr Mechelina

ce
door ceeszomers - Jun 6, 2008 om 20:32
15 Antwoorden / 8 Vragen

Avira Antivir waar vind je die op het internet?

edwardus
door edwardus - Jun 7, 2008 om 01:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

ceeszomers schreef "Avira Antivir waar vind je die op het internet?"

Ja ja, dat is het best bewaarde geheim van internet. Omdat geen sterveling hier ooit uit zou komen heb ik na lang wikken en wegen besloten het geheim prijs te geven.

www.avira.com

dirck
door dirck - Jun 7, 2008 om 02:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@ceeszomers, is dit een serieuze vraag??? (wel eens van www.avira.nl