ro
door roetman Oct 23, 2005 om 07:04
Computers & telefonie

Grote letters

Als ik Kassa's nieuwsbrief lees zijn de letters zeer klein.Als ik mijn vergroting van latters aan tikt op de balk(AA)gebeurt er niets.Ken iemand mij vertellen hoe ik het wel ken doen?Het zelfde probleem doet zich voor als ik de krent wil lezen op Internet.Ik heb windows XP home versie.Bij voorbeet dank JR.

608 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere mogelijkheid is om in de werkbalk naar view (beeld) te gaan daar te kiezen voor text size (teken grootte). U heeft dan de mogelijkheid om voor een grotere of kleinere letter te kiezen  Deze optie werkt ook bij veel website. Als u de resolutie (scherminstelling)verandert is het mogelijk dat niet alle website helemaal op het beeld passen en of vertekent te zien zullen zijn.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat je kunt doen is de beeldscherminstelling aanpassen. Dat gaat via
start,instellingen, actieve desctop, aanpassen, instellingen.

Daar kun je het aantal pixels veranderen, waardoor je als het ware inzoomt.

succes,

Joost

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk bedankt.

Ik heb een grotere letter.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste roetman,

Windows heeft standaard een optie "vergrootglas", waar u mogelijk wat aan heeft.

Vergrootglas vindt u via "Start", "alle programma’s", "Bureau-accessoires" en "toegankelijkheid". (daar staat dan vergrootglas)

Wel zal dit programma waarschijnlijk de plaats van de iconen op uw bureaublad veranderen.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zou U zo vriendelijk willen zijn niet te posten in hoofdletters. Met dank.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In je eigen Browser is het mogelijk om de lettergrootte in te stellen en dat zal bij vele Websites werken maar lang niet bij allemaal.

Hier bij Kassa werkt dit dus niet, de letters blijven klein.
Nu is er een routine die op de Website zelf is geprogrammeerd waar je de lettergrootte zelf kan instellen en dan worden de letters wel groot.
Het vervelende is dat er op elke pagina deze routine geplaatst dient te worden en dat is veel werk, er zijn inmiddels een aantal sites die hier mee uitgerust zijn.

Bij de volgende, toepasselijke, link kan je kijken hoe dit in zijn werk gaat. Onderaan de pagina kun je dit met een paar klikjes instellen.

Lettergrootte instellen op de Website zelf bij Gezondheidsnet

Mogelijk wordt dit in de toekomst vaker meegenomen bij het ontwikkelen van een Website.

Oracle

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jonjo,

Welke hoofdletters??

Vladja

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat IJzerbroot-Weep met een lettertype aan komt die niet standaard op de site is ingesteld.

I.p.v. Arial 12 moet IJzerbroot het eigenlijk even terug zetten in Verdana 7,5, dan is dit probleem ook uit weer de wereld en ziet alles er een beetje netter uit.

Oracle

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Oracle, ik gebruik Word om bijvoorbeeld links om te zetten in
hetzelfde lettertype als hier op de site, maar ik kan Verdana niet
kleiner instellen dan op 8.

Hoe krijg ik ze op 7,5?

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar de 8 of hoger staat overtypen 7,5   -    (7 komma 5) zelfs kleiner is mogelijk.

Oracle

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vladja

dat vroeg ik me ook af...

@ oracle

Bijna goed: type in word en zet lettergroote dan op 10 pt. Site regels noemen geen voorkeursinstelling voor lettergrootte, meld wel dat gebruik van kapitalen niet gewenst is...("gewraakte" tekst in arial 11 pt)

@ jonjo

Ja, laten we vragen die verband houden met lettergroote en leesbaarheid nu eens in kleine letters gaan beantwoorden. Voor mij persoonlijk net zo iets als een gesproken boek geven aan iemand met een gehoor-probleem. Ik meende vraagsteller nu net even xtra ten dienste te zijn...

@ all

ik ga weer terug in m’n tent...(waar ik net was uitgelokt)

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alle respect voor de gebruikers van het mooie programma Word, ik
maak indien nodig voor deze rubriek mijn tekst aan in kladblok (ook de
links) en dit werkt prima.

Voordeel is o.a. dat deze geen voorgedefiniëerd lettertype meegeeft aan
de gekopiëerde tekst waardoor deze na het plaatsen op de site
automatisch het standaard lettertype van de site meekrijgt, in dit
geval Verdana dus...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dank u, Oracle en Enterprise.

Zocht al naar een programma die groter dan 72 aan kon.

Kan nu in Word tot 1638 gaan.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar toch niet in deze rubriek hè...? ;-)

E.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor, blijf mooi bij Verdana en ga niet groter dan 8.