ni
door nick363 Mar 9, 2009 om 20:29
Computers & telefonie

Grote pictogrammen bureaublad

Ik heb een Acer Aspire 7720Z laptop met hierop Vista Home Premium. Regelmatig krijg ik grote pictogrammen op mijn bureaublad, terwijl de normale afmeting "aangevinkt" staat. Ik sluit mijn laptop nu iedere keer af na gebruikt, terwijl ik deze altijd in de sluimerstand liet staan. Hierdoor is de frequentie dat ik de grote pictogrammen wel minder geworden. Alleen door het draaien van systeemherstel krijg ik weer mijn pictogrammen in de normale afmetingen.

Wie weet raad hier voor goed van af te komen??

1180 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Mar 9, 2009 om 20:34
1918 Antwoorden / 10 Vragen

denk dat u een te lage beeldresolutie heeft na het spelen van een spelletje bijvoorbeeld.

labswans

freya
door freya - Mar 9, 2009 om 21:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nick363,

Als dit probleem zich weer eens voordoet, hou dan eens de [Ctrl] toets ingedrukt en draai eens aan je muiswieltje......

m.vr.gr. Freya

ni
door nick363 - Mar 10, 2009 om 09:10
7 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn beeldschermresolutie staat op het hoogste niveau.

ni
door nick363 - Mar 10, 2009 om 09:11
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ook de programma's zelf, zijn megagroot en passen bijna niet meer op het beeldscherm.

freya
door freya - Mar 10, 2009 om 09:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En wat is die 'hoogste resolutie'? 1280x1024? 1440x900? of nog hoger? En als het probleem optreedt en alles ziet er 'groot' uit, staat je resolutie dan nog steeds op die hoge waarde ingesteld of is die dan veranderd in een lagere instelling?

Freya

ni
door nick363 - Mar 10, 2009 om 09:30
7 Antwoorden / 2 Vragen

Freya,

De resolutie is 1440bij 900 en de hoeveelheid kleuren meeste bij 32 bits.

m.vr.gr. Nick

freya
door freya - Mar 10, 2009 om 09:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En dat is ook zo als het probleem optreedt, want dat is wel heel apart? En het probleem treedt ook 'spontaan' op of druk je op dat moment soms op een bepaalde toetscombinatie?

Heb je via Configuratiescherm -> Toegankelijkheid niet iets met een 'vergrootglas' ingesteld?

Update anders eens je videodrivers. Controleer wat voor videokaart je hebt (meestal iets van nVidia of ATI) en download de laatste versie van hun website. (www.nvidia.com resp. www.ati.com)

Freya

freya
door freya - Mar 10, 2009 om 09:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Aanvulling:

Aangezien het een laptop betreft kun je wellicht beter op de website van Acer kijken voor een update van je videodrivers (en eventuele andere drivers). Videokaarten in laptops zijn vaak niet helemaal 'standaard', vandaar.

Freya