ma
door majoha Dec 30, 2015 om 14:26
Computers & telefonie

Hacker op mijn iPad

Hallo,

Ik heb een pop-up schermpje op mijn iPad gekregen met de tekst "Gefeliciteerd u bent uitgekozen voor een test voor iPhone6s en ontvangt bij deelname een gratis iPhone 6." Bovenin staat http:www.test-iphone6s.com
Ik kan me niet voorstellen dat je een iphone 6s krijgt alleen omdat je meedoet aan een test.

Enige knop is een OK knop. Weet iemand hoe ik dat pop-up schermpje wegkrijg.? Ik kan nu door dat schermpje niet internetten en ook niet mailen of doorklikken in een mail.

Alvast bedankt,
Majoha

8568 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet uw I-pad eens helemaal uit op de volgende manier.

Druk tegelijkertijd op de knop middenonder en op de uitschakelknop rechtsboven.

Dan echt een tijdje wachten, voordat u hem door middel van de knop rechtsboven weer aanzet.

Dit is een harde reset, maar er gaan geen gegevens verloren.

ma
door majoha - Dec 30, 2015 om 16:24
33 Antwoorden / 31 Vragen

Dank je wel Tijger 1. Ik laat je weten of het werkt. Majoha

ma
door majoha Dec 30, 2015 om 17:39
33 Antwoorden / 31 Vragen

Het werkt ! Tiger1. Reuze bedankt en een ster. of een punt. Helaas snap ik van deze voor mij nieuwe site weinig. Ik vond de oude handiger

eclipse
door eclipse - Dec 30, 2015 om 16:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

als je gereset hebt, blijf dan af van die freeware proggies, zet er adblock pro op en open het menu en blokkeer kill media  warning, en kill cookies. freeware is over het algemeen veilig omdat ze gecontroleerd worden aleer ze worden geplaatst in de app store , als het goed is bent U nu van die irritant  bibberende en omhoogkomende zooi af , je wint  niks, je krijgt  niks  wat je ten goede komt. o.s  flashlight, foto apss, spelletjes , blijf  er maar beter af. anders al je ze toch wilt  beter kopen als  de priijs fatsoenlijk is . pas  ook op dat met die popups  van u hebt  een virus  of  klik hier voor uw  prijs  u rotzooi binnenhaalt, de deur openzet voor nog  meer kolere zooi

ma
door majoha Dec 30, 2015 om 17:37
33 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Eclipse,
Ik doe helemaal niets aan free ware of spelletjes en zo maar ik laat wel cookies toe omdat sommige sites als je ze blokt gewoon niet werken. Ik ga er mee aan de slag. Ook jij reuze bedankt en een ster. Zo als ik al zei tegen Tiger1 ik snap weinig van deze nieuwe site.

gerbera
door gerbera Jan 1, 2016 om 14:41
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@majoha, U kunt het antwoordt nog steeds als topantwoord aanmerken.Ook kunt u op het een plusteken klikken. Verder zal het ff wennen zijn met deze site maar de aanhouder wint.

costnix
door costnix - Dec 30, 2015 om 16:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit pop-up scherm ook gehad.
De browser is af te sluiten door op de Home knop te drukken.
Veeg ophet startscherm vervolgens met meerdere vingers van onderen naar boven. U krijgt een overzicht van programma's, waar ook uw browser bij staat.
Veeg deze ook naar boven.
Start nu uw browser weer en sluit het tabblad van de webstek.
Nu zou die PIEP PIEP pop-up verdwenen moeten zijn.
Laat weten of het gelukt is.

pi
door pieterwolters - Dec 30, 2015 om 16:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gebeurt dit in de browser of ook als je andere dingen doet? Als het alleen in de browser is, dan is het onderdeel van de website die je bezoekt. Volgens mij had Apple in de laatste iOS versie iets ingebouwd tegen deze vorm van spam. Maar dat kan ook iets zijn voor een komende versie.

En je krijgt inderdaad geen iPhone 6s. Zelfs geen iPhone 6...

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2015 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@majoha

Ook wij snappen weinig van deze nieuwe site, maar gelukkig hebt u de reacties gevonden.

eclipse
door eclipse Dec 30, 2015 om 21:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

slimme jongen :-) hoop dat z n zooi eraf is...

st
door stpnn - Jan 1, 2016 om 09:58
1 Antwoorden / Vragen

RESET JE APPARAAT!

ph
door philip36 - Jan 1, 2016 om 11:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon 2 keer de homeknop indrukken en safari naar boven vegen zodat safari uit het geheugen verwijderd wordt.
Zolang safari in het geheugen staat komt bij het weer starten van safari de laatst bezochte pagina weer tevoorschijn en krijg je dus dat pop-up schermpje weer.

billieboy
door billieboy - Jan 1, 2016 om 13:30
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Majoha,

Ik denk dat je dit kan door internet even uit te zetten, dus door WIFI uit te zetten.. Dan kan er van buitenaf niets meer in je computer gebeuren.Via de startknop kan je dan de computer uit zetten. Daarna zet je de Ipad weer   via de veilige modus aan.  Zet Wifi weer aan en voer een virusscan uit. Heb je geen virusscan installeer er dan een. Sukses. Ik hoop dat ik je heb kunnen verder helpen.

gerbera
door gerbera - Jan 1, 2016 om 14:47
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem was door de tip van @tijger1 al op 30 dec. om 14.53u opgelost. Eerst de reacties lezen voorkomt verwarring.

snel0026
door snel0026 Jan 2, 2016 om 14:18
61 Antwoorden / 4 Vragen

Waar staat dan dat het probleem al door Majoha is gemeld als zijnde opgelost?

gerbera
door gerbera Jan 2, 2016 om 14:35
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk onder "toon reacties" bij de reactie van majoha op 30dec om 16.24u. Ik weet het is wat verwarrend op de nieuwe site.

ja
door janboekel - Jan 1, 2016 om 15:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je geen beveiliger opzzitten? dat is net als een computer, probeer met instellingen of je het dan wegkrijgt.