ma
door marieantoinette_1 Dec 1, 2011 om 12:24
Computers & telefonie

Hallmark

zitten in de e-cards van Hallmark een virus of is dit een hoax?

2220 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Dec 1, 2011 om 14:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Dit bericht is dus onwaar, het betreft een hoax.
Wat is een hoax? Meer informatie op: VirusAlert - wat is een hoax ....--

Dit soort dingen kun je op deze pagina controleren: Klik Hier voor VirusAlert

freya
door freya - Dec 1, 2011 om 14:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En dat is dan al minstens de zesde keer dat deze 'vraag' deze week gesteld wordt......

Wat is er mis met de 'zoekfunctie'????

Freya

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2011 om 15:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

marieantoinette heeft voor deze vraag speciaal een profiel aangemaakt.

li
door lightframe - Dec 1, 2011 om 15:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Schreeuw nu niet te hard dat het een hoax is.
Ik ontving deze week nog een e-mail;

"Hello, You have just received a Christmas Hallmark E-Card!

There's something special about that Christmas E-Card feeling.

If you want to see your Christmas greeting-card, click the link below: "

Dan ZIE je een link die op een echte hallmark link lijkt (www.hallmark.net/Christmas-e-greetings.html), maar de link verwijst in het echt naar een heel ander domein (teliha.com) en het bestand e-greetings.exe

Wanneer je dit bestand download en start heb je een probleem wanneer je anti-virus het niet herkent.

Bestand dat ik net heb gedownload door op de link in de e-mail te klikken wordt door eigenlijk alle virusscanners gedetecteerd, zie deze veilige link naar het rapport van VirusTotal.
Het bestand dat je via de link in de e-mail download kan natuurlijk op elk moment worden vervangen door andere malware die door geen enkele antivirus wordt herkend.

pino123
door pino123 - Dec 1, 2011 om 15:59
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 1 dec 2011, 15:32]marieantoinette heeft voor deze vraag speciaal een profiel aangemaakt.

Er bestaat ook iets al google?

stacey
door stacey - Dec 1, 2011 om 16:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=lightframe schreef op donderdag 1 dec 2011, 15:56]Schreeuw nu niet te hard dat het een hoax is.
Ik ontving deze week nog een e-mail;

"Hello, You have just received a Christmas Hallmark E-Card!

There's something special about that Christmas E-Card feeling.

If you want to see your Christmas greeting-card, click the link below: "

Dan ZIE je een link die op een echte hallmark link lijkt (www.hallmark.net/Christmas-e-greetings.html), maar de link verwijst in het echt naar een heel ander domein (teliha.com) en het bestand e-greetings.exe

Wanneer je dit bestand download en start heb je een probleem wanneer je anti-virus het niet herkent.

Bestand dat ik net heb gedownload door op de link in de e-mail te klikken wordt door eigenlijk alle virusscanners gedetecteerd, zie deze veilige link naar het rapport van VirusTotal.
Het bestand dat je via de link in de e-mail download kan natuurlijk op elk moment worden vervangen door andere malware die door geen enkele antivirus wordt herkend.

Een hallmark e card is Nooit een EXE bestand !
Een Exe bestand moet je Nooit uitvoeren als je herkomst niet kent !

Maar wat jij zegt is ook te vinden als waarschuwing bij VirusAlert Info Klik Hier, dus daar altijd even controleren als je het niet vertrouwd bespaard hoop ellende.
Nooit zomaar dingen van ( zeker niet van onbekende) afzenders openen en niets downloaden/uitvoeren.

--Het is onmogelijk om een virus te krijgen van een echte Hallmark e-card. Hallmark e-cards worden namelijk niet gedownload.--Hallmark