jo
door jopies Oct 3, 2008 om 17:57
Computers & telefonie

Harde schijf firmateren

een oude pc is besmet met een virus ik heb de bestanden die ik wil houden op een usb stick gezet maar wat als deze nu ook besmet zijn met een virus?

ik denk dat he het verstandigste is de harde schijf wordt geformateert en windows er op nieuw opwordt gezaet

kan iemand diudelijk uitlegen hou dit allemaal werkt

alvast bedankt

494 6 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 3, 2008 om 18:04
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u heeft deze vraag al eens gesteld

Mijn advies : begin er zelf niet aan....... Waarom omdat u het niet zelfstandig kan hoe men het oo khier neerzet.

Wie kan het wel : een goede buur of kennis die ter plekke u kan helpen.

Sorry dat ik zo er over denk maar het is wel het beste voor uzelf.

Trouwens : formateren is niet nodig in uw geval

labswans

door labswans - Oct 3, 2008 om 18:07
1918 Antwoorden / 10 Vragen

om uit te sluiten of de op de usb stick besmet zijn : scan die dan met uw programma......

Mijn vraag is nog steeds : welk virus heeft u dan precies ? Er zijn makkelijke oplossingen voor uw probleem zonder te formateren

maxy
door maxy - Oct 6, 2008 om 13:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

hallo idee? gooi er eens een scan over?

 even in je brorwser type virus scan  kom je daar te recht

http://security.symantec.com/  maxy

jo
door jopies - Oct 6, 2008 om 15:33
44 Antwoorden / 25 Vragen

het is me wel gelukt

als ik een scanner wou had ik die zelf ook wel gevonden

ik had het al laten scannen

dus niet zeuren dat ik het niet kan

jo
door jopies - Oct 6, 2008 om 15:34
44 Antwoorden / 25 Vragen

maar evengoed bedankt

ko
door koradhil - Oct 7, 2008 om 18:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

U zou gebruik kunnen maken van een gratis online virusscanner, waarvoor u niets hoeft te installeren: http://housecall.trendmicro.com/

Wat betreft het formatteren, dit kan tijdens de installatie van Windows. Als u de pc opstart vanaf de installatie CDROM van Windows (XP/Vista) dan kunt u op een gegeven moment een hardeschijf selecteren om het besturingssysteem op te installeren. In dit scherm kunt u ook de hardeschijven partitioneren en formatteren. Het beste kunt u één of meerdere partities verwijderen en deze daarna opnieuw aanmaken. U kunt dan ook kiezen om bijvoorbeeld 2 partities te maken, deze worden door Windows gezien als 2 hardeschijven. Het voordeel hiervan is dat u slechts de Windows partitie (meestal C:) hoeft te formatteren wanneer er weer een virus in zit. Selecteer hierna de gewenste partitie om Windows op te installeren. Als de installatie voltooid is kunt u de bestanden van de USB stick terug plaatsen. Scan deze uiteraard wel eerst op virussen. Het is ook aan te bevelen om vooraf uit te zoeken welke hardware in uw PC zit en daarvoor de juiste drivers te downloaden en op een CD te branden of op een USB stick te plaatsen, dan heeft u ze direct bij de hand wanneer u Windows opnieuw heeft geïnstalleerd.