th
door theru Jan 20, 2012 om 15:19
Computers & telefonie

Harde schijf stuk ?

Ik heb een Toshiba externe harde schijf en nu wil ik hem na een half jaar weer gebruiken maar nu geeft de computer niet aan dat er een externe schijf is aangesloten. Bij een usb stick geeft hij dat wel aan. Is de externe schijf nu stuk ?

942 7 Rapporteer

freya
door freya - Jan 20, 2012 om 15:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo theru,

Heeft de externe harde schij soms nog een eigen voeding nodig? Is diie adapter aangesloten en zit er wellicht op de achterkant van die externe schijf nog een schakelaar?

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Jan 20, 2012 om 15:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De Toshiba 3.5" externe schijf staat erom bekend dat de externe voeding misschien wel werkt, maar toch te weinig power levert.
Een nieuwe behuizing (met nieuwe voeding) voor de externe schijf is een oplossing, of zet anders de schijf als extra schijf in een PC.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 20, 2012 om 16:31
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Soms het snoertje bewegen want die zijn iets te goedkoop helaas.
Een ander kabeltje er tussen of de stekker in de harde schijf want ook daar is bezuinigd op soldeer.

Ik heb ze uit de bak gehaald bij een handelaar en na veel solderen nu 11 gratis harde schijven van 3 merken waaronder 7x Toshiba.

edrick3
door edrick3 - Jan 21, 2012 om 14:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@theru,

En ..... doet ie het of doet ie het niet?

edrick3
door edrick3 - Jan 23, 2012 om 21:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo theru,

Brandt er een lampje op de harde schijf? Hoor je geluid?
Verbindingen gecontroleerd?
Probeer eens een andere usb-aansluiting.
Heb je de mogelijkheid om de HD op een andere compu te proberen?

Met vr.gr.

th
door theru - Jan 23, 2012 om 21:53
15 Antwoorden / 15 Vragen

Het lampje brand, ik heb hem ook geprobeerd op een andere computer en een andere usb uitgang. Hij heeft geen extra voeding nodig. Uit de reakties maak ik uit dat hij wel stuk moet zijn.

smurf1962
door smurf1962 - Jan 23, 2012 om 22:24
43 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een programma beschikbaar wat de prestaties cq. beschadigingen aan de harde schijf test,
Deze software (HD tune) is gratis te downloaden van internet.
Zo krijgt u inzicht of de HD echt stuk is.

Succes ermee.

Gr,