di
door dijkd Aug 31, 2009 om 17:10
Computers & telefonie

HD decoder Ziggo

Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat u deze voor mij kan beantwoorden. Ziggo levert voor 99 euro HD decoders maar vermeld daarbij niet welk merk/type deze decoder is. Nader onderzoek leert mij dat er twee types uitgeleverd worden, Samsung of Humax. Nu zijn de recensies van de Samsung aanzienlijk minder als die van de Humax. Ik heb Ziggo verzocht mij de Humax uit te leveren, maar Ziggo reageert hierop dat ze alleen uitleveren wat voorradig is. Voor 99 euro wordt eigenlijk iets besteld wat van te voren nog niet bekend is. Mag dit zomaar?

1651 7 Rapporteer

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Aug 31, 2009 om 17:29
152 Antwoorden / 5 Vragen

Je bestelt een alles in 1 pakket van ZIGGO en krijgt daarbij niet de standaard decoder, maar voor slechts 99 euro een HD decoder (die normaal 199 zou kosten als je alleen TV zou nemen).
Je hebt op dat moment dus maar te slikken wat ZIGGO aan je uitlevert.

Als je persé een decoder wilt van een bepaald merk of type, dan moet je geen combinatiepakket bestellen, maar een single apparaat en apart digitale tv, telefonie en/ of internet.

De digitale HD decoders kosten zonder alles in 1 pakket of zonder interactief tv pakket tussen de 300 en 500 euro.

Dus je kunt zeuren (want je wist van tevoren dat je niet zou weten welke decoder je zou krijgen) of je kunt voor deze lage prijs gewoon nemen wat je aangeboden krijgt. Of je kunt alles los bestellen en nog stukken duurder uit zijn.

birdies
door birdies - Aug 31, 2009 om 17:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat zomaar. Van tevoren is al duidelijk dat het of een Samsung of een Humax wordt.

Als u persé de Humax wilt, kunt u deze beter in de winkel kopen. Op het web is de Humax voor zo'n 150,- - 160,- al te vinden.

http://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/humax/ir-hd5000c/prijzen/282061/#prijzen

birdies
door birdies - Aug 31, 2009 om 17:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......De digitale HD decoders kosten zonder alles in 1 pakket of zonder interactief tv pakket tussen de 300 en 500 euro.......

Hoe kom je daar nou bij????

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Aug 31, 2009 om 17:58
152 Antwoorden / 5 Vragen

de door ZIGGO aangeboden samsung: +/- 200 euro

de ene HUMAX iHDR 5050c : 315 euro

de andere humax IRHD 5000c : 150 euro

Wil je ook nog interactieve HD TV, dan praat je over minimaal 450 euro.

Alle prijzen exclusief je abonnement op digitale televisie (pluspakket en eventueel interactief pakket)

birdies
door birdies - Aug 31, 2009 om 18:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@eigenwijsje: de HUMAX iHDR 5050c is een HD decoder met harde schijf. Daar heeft topicstarter het helemaal niet over en die wordt ook niet voor 99,- euro geleverd door Ziggo.

Dus dat een HD decoder waar we hier over praten tussen de 300 - 500 euro ligt, is onzin.

kiran
door kiran - Aug 31, 2009 om 19:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dijkd

Ja, dit mag zomaar. Of je moet er zelf een van eigen voorkeur kopen. Maar ik denk dat je de Humax krijgt, want volgens verkoper BCC is de Samsung 'verouderd'. Of Ziggo moet er nog aardig wat van in voorraad hebben??

En wat die recensies betreft: die decoders doen allebei hetzelfde, nl. je kan digitaal kijken! Zijn beide HD decoders. (geen recorders)

En voor wat het waard is. Heb zelf de Samsung (sinds nov.08) geen problemen. In mrt. voor familielid naar BCC voor dezelfde aanschaf gegaan. Samsung was niet meer te koop, werd Humax. Doet het goed, maar wil soms niet starten of er blijft bij aan zetten, seconden lang een groen scherm te zien. Is maar één voorbeeldje, de ene is de ander niet. Misschien is dit een maandagmorgen monster? Alhoewel ik later van iemand hoorde dat dat een eigenaardigheidje is van de Humax. Humax heeft goede naam. En ik ben tevreden met die 'ouwe' Samsung. Dus voor die €99,00? Kan 't schelen. Heb er €199,00 voor moeten betalen.

di
door dijkd - Sep 12, 2009 om 21:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Als je 99 euro ergens aan uit gaat geven, dan mag je toch verwachten dat je voor het kopen te horen krijgt wat je koopt, ongeacht of dit een aanbieding is of niet. Het verschil in kwaliteit is namelijk aanzienlijk. Dat duidelijk is dat er een samsung of humax geleverd gaat worden is niet waar, dat wordt namelijk niet duidelijk vermeld. Heb met Ziggo de afspraak gemaakt dat wanneer ik niet de Humax ontvang ik deze kostenloos terug mag sturen en ik het betaalde bedrag terug kan krijgen. Zal dan alleen zelf een decoder aan moeten schaffen.