so
door soulpower Sep 23, 2004 om 20:34
Computers & telefonie

Hellup

Ik heb snelheidsverlies bij een bepaalde newsserver.

Nu heb ik dan een traceroute gedaan maar er staat een onbekend ipadres tussen het ipadres is 10.242.168.1 en daar zit het probleem, maar waar ik mij nog het meeste druk over maak is dat hij direct vanuit mijn systeem naar dat ipadres gaat en dan doorlust naar de server van @home, dus het lijkt wel of iemand aan het kijken is wat ik allemaal doe, of kan het gewoon een soort proxyserver zijn??? Zou iemand mij hier aub zo snel mogelijk op willen antwoorden aub

236 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is waarschijnlijk een "wijkrouter". Deze zorgt voor de verbinding naar uw provider. Vaak staat een korte omschrijving bij de trace.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik krijg geen enkele info op dat ipadres en ik heb een vertraging van 2344ms en dat zou wel heel veel voor een wijkrouter zijn.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Soulpower,

Dit IP-adres is gereserveerd door IANA.org en op deze site kan je lezen wat zij doen.
Ter informatie heb ik hieronder de info gezet over dit IP-adres, afkomstig uit de Whois database.

Zij zijn dus niet verantwoordelijk voor het snelheidsverlies van je newsserver.

Record Type:   IP Address

OrgName:    Internet Assigned Numbers Authority
OrgID:      IANA
Address:    4676 Admiralty Way, Suite 330
City:       Marina del Rey
StateProv:  CA
PostalCode: 90292-6695
Country:    US

NetRange:   10.0.0.0 - 10.255.255.255
CIDR:       10.0.0.0/8
NetName:    RESERVED-10
NetHandle:  NET-10-0-0-0-1
Parent:
NetType:    IANA Special Use
NameServer: BLACKHOLE-1.IANA.ORG
NameServer: BLACKHOLE-2.IANA.ORG
Comment:    This block is reserved for special purposes.
Comment:    Please see RFC 1918 for additional information.
Comment:
RegDate:
Updated:    2002-09-12

OrgAbuseHandle: IANA-IP-ARIN
OrgAbuseName:   Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgAbusePhone:  +1-310-301-5820
OrgAbuseEmail:  abuse@iana.org

OrgTechHandle: IANA-IP-ARIN
OrgTechName:   Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgTechPhone:  +1-310-301-5820
OrgTechEmail:  abuse@iana.org

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2004 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil mijn bovenstaande reactie nog even verduidelijken.
Met 'IANA.org is niet verantwoordelijk voor de vertraging' bedoel ik dat de beheerder van de newsserver IANA.org bewust heeft opgenomen in de route.
Als dit vertraging of snelheidsverlies oplevert bij het downloaden van de newsserver is de beheerder van de newsserver hiervoor verantwoordelijk en niet IANA.
Ik neem trouwens aan dat dit een gratis newsserver is want een betaalde newsserver kan zich dit snelheidsverlies natuurlijk niet permiteren omdat dit klanten kost.

Enterprise.