jasperwis
door jasperwis Oct 17, 2007 om 18:25
Computers & telefonie

Help draadloos internet

Hallo wij hebben thuis draadloos internet nu geeft 1 computer een melding van Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden En dan zegt hij er bij kan i.p niet vernieuwen .

De router is van level one Miscien staan de instellingen verkeerd wie kan mij helpen ?

Groetjes jasper

406 10 Rapporteer

freya
door freya - Oct 17, 2007 om 19:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Jasper,

Hoe is de signaalsterkte van het wifi-signaal op de computer die
problemen geeft? Staat deze computer soms wat verder weg dan de andere?
Heb je al eens geprobeerd om die computer wat dichter bij de router te
zetten en wat is dan het resultaat?

Het lijkt er toch op alsof er gewoon een slechte ontvangst is.

Eventueel zou een slechte 'wifi-kaart' (of wireless USB-stick?) in die computer nog de boosdoener kunnen zijn.

m.vr.gr. Freya

jasperwis
door jasperwis - Oct 17, 2007 om 19:02
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb gewoon goed ontvangst.

Het heeft met het i-p aderes te maken.

Die kan hij niet vernieuwen

freya
door freya - Oct 17, 2007 om 20:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je die computer automatisch een ip-adres laat verkrijgen van de router? Eventueel even de betreffende instelling controleren via: Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen. Selekteer de betreffende Netwerkverbinding, klik met de rechter muisknop en kies Eigenschappen. Kies vervolgens bij de betreffende netwerkverbinding het Netwerkprotocol (TCP/IP) en kies weer voor Eigenschappen.
Als het goed is vind je daar de optie Automatisch een IP-adres laten toewijzen.

Freya

edwardus
door edwardus - Oct 17, 2007 om 21:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gaat het toevallig om Vista i.c.m. een met WPA-PSK beveiligd draadloos netwerk? Zo ja, probeer dan WPA2 (WPA-AES) als je router dat heeft of anders WEP, WPA-PSK en Vista gaan voorlopig niet samen. Misschien bij een volgend Servicepack?

edwardus
door edwardus - Oct 17, 2007 om 21:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. je kunt in de Logboeken functie van Systeembeheer terugvinden welke foutmelding Windows precies heeft gegenereerd op het moment dat hij geen verbinding kreeg.

a2i
door a2i - Oct 18, 2007 om 04:05
407 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij is hij ze verbinding nu echt kwijt! :X

jasperwis
door jasperwis - Oct 18, 2007 om 16:00
55 Antwoorden / 20 Vragen

Daar ben ik weer. Maar ik heb gekeken hij staat wel op automatische ingesteld! Ik heb windows xp media centrum.

Wat kan het probleem nog meer zijn ?

groetjes jasper

locd
door locd - Oct 18, 2007 om 16:41
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Jasperwis,

Een paar vragen:

Wanneer je de router uit/aan zet, komt de WIFI-verbinding tot stand ?

Zo nee, maak je gebruik van een USB WIFI-ontvanger ? Wat gbeurt er als de USB WIFI-ontvanger omwisselt met een ander PC of laptop ?

jasperwis
door jasperwis - Oct 18, 2007 om 16:56
55 Antwoorden / 20 Vragen

De wifi-verbinding komt niet tot stand.

Ik heb geen geen usb-stick

locd
door locd - Oct 18, 2007 om 17:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ziet er dan niet best uit. Je kunt een rechterklik uitvoeren op het WIFI-iccoontje en de beschikbare netwerken opvragen van andere WIFI-apparatuur in je buurt. Zijn deze aanwezig ?

Welk type Level1 router heb je ? En welk merk en type is die van de PC ?

Maak je gebruik van Windows Vista stuurprogramma of die van van fabrikant ? Kun je deze dan wijzigen / opnieuw instellen om na te gaan of het wellicht aan de software ligt ? Je zou eventueel een ander WIFI channel kunnen selecteren in de eigenschappen van de WIFI apparatuur; wie weet wordt juist dat kanaal gebruikt door iemand anders in jouw buurt.

Als werkelijk geen opties meer zijn, kun je op de site http://global.level1.com/index.php nagaan of de firmware versie juist is. Indien juist, dan kun je mbv de manuals de Level1 router opnieuw installeren. Als dat dan niet helpt, kun je aan de hand van formulier een incident bij de fabrikant indienen.

Groeten