HELP! Hoe kom je zo snel mogelijk van @home af?
Bij mijn collega hebben we internet+telefonie van @home geinstalleerd.
Bij andere collega's werkt hetgoed maar bij haar blijft het fout gaan. Zo heeft ze al eens een dag geen kiestoon gehad en om op internet te komen moet ze meerdere keren opnieuw proberen en duurt het soms een kwartier voor ze op internet kan.
Er is gevraagd aan @home wat te doen en na verscheidene teloontjes naar de klantenservice (waarbij we alle instelllingen zijn nagelopen die volgens @home echt goed staan) is er een monteur langs geweest die alles naar de kelder heeft geplaatst omdat daar de kabel direct het huis binnenkomt. De telefoon staat daar nu ook (wij hadden het inde kamer boven de kelder aangelegd ivm met telefoon en vocht in kelder). Volgens deze monteur zou het nu echt werken maar dat is dus nog steeds niet zo.
Maar nu is net de 2 maanden proeftijd voorbij. Is er een mogelijkheid om toch snel van het abonnement af te komen want dit is echt niet leuk meer. Extra rot is, dat mevrouw een ernstig ziek kindje heeft en dus gewoon ten alle tijde met de kinderarts moet kunnen bellen of gegevens doorfaxen naar het ziekenhuis.
Wie weet wat te doen?
Alvast bedankt!
Ik zie dat u nog geen antwoord kreeg op deze vreemde kwestie.
Op basis van : http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html (klik dit even aan) heeft uw collega de mogelijkheid om @home in gebreke te stellen en aansprakelijk. Stel daarin dat binnen 14 dagen een goed werkende oplossing wordt verwacht en zo niet het abonnement als ontbonden zal worden beschouwd. Dat moet schriftelijk en de brief aangetekend verzenden, liefst/best met bevestiging vamn ontvangst.
Vreemd verhaal: de verplaatsing naar de kelder inclusief de telefoon. Dat is m.i. volstrekt abnormaal en slaat nergens op. Een aansluiting zou gewoon in de huiskamer moeten kunnen zitten en de apparatuur vervolgens goed werken. Zijn er mogelijk problemen m.b.t. de afstand tot het glasvezelnet?
Beste Gerrit,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb geen idee of er een probleem is met het glasvezelnetwerk, hoe kom ik daar achter?
Met vriendelijke groet,
Katrien
Ik vergat te melden dat @Home (andere providers ook) bijna altijd probeert te vertellen dat het aan de aansluiting binnen huis ligt en dat het modem zo dicht mogelijk bij de aansluiting moet staan. Dit is absoluut niet juist. Een kabel van 20 meter of zelfs meer tussen aansluiting en modem hoeft geen probleem te leveren.
Heeft u al eens geprobeerd contact te leggen met de COAX. Deze heeft mij heel goed geholpen met mijn problemen met @Home, maar dan met de facturen. Misschien een tip.
Voorzitter@coax.nl
Ik heb in het verleden het zelfde probleem gehad met @home. Er zijn zeven monteurs geweest maar het werd niet opgelost, totdat de achste er achter kwam dat buiten in de kastjes, waar vanuit de kabels naar de woningen lopen, de versterkers veel te zwak waren. Een dag later zijn de versterkers allemaal door nieuwe vervangen en het probleem was opgelost. Zelfs de buren hadden daarna een beter tvbeeld.
Jan
Ik heb hetzelfde mee gemaakt en heb de betalingen stop gezet. Uiteindelijk heeft @home de verbintenins verbroken. Daarna ben ik over gestapt naar KPN+telefonie. Zonder problemen heb ik alles zelf kunnen installeren. Het is wel zo dat ik wat meer betaal dan bij @home maar ik bel dan wel geheel gratis naar alle vaste nummers. Alles werkt prima alleen de helpdesk is vrij moeilijk te bereiken maar als alles goed is geïnstalleerd heb je de helpdesk niet meer nodig.
Het is verschrikkelijk bij de klantenservice van @home, wachtijden gemiddeld 15 a 20 minuten, vervolgens wordt er weer gemeld dat klacht bij meerder voorkomt dit duurt nu al enkele weken zo.omwonende met Home hebben deze klacht niet (ik woon in flat,100 wng)dat bij telefoneren geregeld geen kiestoon is, geregeld naar diverse nummers niet gebeld kan worden omdat verbinding wegvalt , niemand bij home wil helpen gevraagd om modem om te wisselen wordt er gezegd wacht nou maar gewoon af meneer. Mailen helpt ook niert krijg je standaard antwoord en als je pech hebt ook weer een ander referentienummer.En dreigen met Wat nu gewpoon maar betalen voor iets wat niet geleverd kan worden,opzewggen is ook geen optie voor mij ivm priveomstandigheden.
Wat te doen nu.
Wat je kunt doen weet ik niet maar LET OP !
@home zal als u opzegt, zeggen dat uw proefperiode van 2 maanden NIET bij het verplichte jaar abonnement hoort DUS MET ANDERE WOORDEN U ZIT ER 2 MAANDEN PROEF TIJD EN 12 MAANDEN VERPICHT ABONNEMENT DUS 14 MAANDEN AAN VAST.
Ik dit n.l. ook, ik wilde na zo'n 9 manden opzeggen en toen vertelde men bij @home, dat ik er nog 5 maanden aanvast zat, de 2 maanden proeftijd telde n.l. niet mee.
Ik ben gelijk alle voorwaarden gaan lezen en daar in stond dat de 2 maanden proeftijd WEL mee telde en ik er dus wel over 3 maanden vanaf kon. Men probeert het maar gewoon denk ik let hier dus even op en zeg ruim op tijd op ivm opzeg termijn.
Hopelijk vind je een manier om er eerder vanaf te komen.
P.s. Ik ben niet weg gegaan bij @home omdat het slecht werkte,in tegendeel het werkte als een speer, maar omdat andere aanbieders zoals bv Tele2 een 5 maal hogere snelheid bieden voor minder dan de helft van het geld. Dus...... niet zo moeilijk he!?
Suc6 Groeten kees
Dag Katriens,
U kunt inderdaad de lange (juridsiche) weg kiezen of voor de korte (technische) weg voor de oplossing. Wellicht kan het incident snel aan licht worden gebracht dmv onderstaande:
Kunt u aangeven of uw collega gebruikt maakt van kabel- of DSL-verbinding ? Het probleem dat u aangeeft, lijkt verdacht op een DSL-probleem. Mocht het een DSL-verbinding zijn, laat uw collega vragen aan @Home wie de breedbandprovider is, nl KPN / Versatel of bbned. Misschien dat u adhv de installatie-doos kunt zien wie dat is. Ik snap niet zo goed waarom @Home het modem nog niet heeft vervangen heeft aangezien uw collega te kampen heeft onwenselijke problemen.
Ik verneem graag van u,
Grz
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Refund mails alitalia???
Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben?
Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer