ha
door hatsjikidee Jan 5, 2015 om 01:24
Computers & telefonie

Help upc heeft geheim nummer online in telefoongids

Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden een alles in 1 pakket bij upc afgenomen. Heb gevraagd om geheim nummer. Echter nu staat alles online en wie weet straks ook nog in de papieren versie.

Ik heb toen gebeld en men gaf toen aan dat ze een fout gemaakt hadden, en ze het recht zouden zetten en ik gratis een nieuw nummer kon aanvragen. Ik zou er binnen twee weken af gehaald worden.

Twee maanden later helaas nog steeds vermeld. Weer bellen en nu geeft men aan, dat het slechts twee maal per jaar word aangepast.
Sorry mevrouw maar u kunt wel een nieuw nummer nemen. Ik kan helaas geen nieuw adres nemen...

Ik woon met reden op een geheim adres, en nu staat alles gewoon lekker online vermeld.

Kan ik hier niet iets anders aan doen? Ik raak hier gestressed van deze onveilige situatie

3570 21 Rapporteer

door 1953 - Jan 5, 2015 om 03:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dat gebeurt al jaren zo die fout UPC, 4 jaar terug ook al, niks nieuws onder de zon qua hardleersheid 'foutje' UPC!

Ga naar de website: mijnnummervermelding.nl en volg aldaar de instructies op, dan moet het wel goedkomen (zonder tussen komst van UPC). De link: Mijnnummervermelding.nl

ha
door hatsjikidee - Jan 5, 2015 om 08:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Dank voor uw antwoord.
Echter via deze link kan het adres niet aangepast worden.
Dat moet via de klantenservice van upc.
Echter upc geeft aan dat ze het hebben genoteerd als geheim.
Maar dat het verwerken bij de telefoongids 2x per jaar gebeurd.
En hun kunnen mij ook niet informeren waneer het zover is.

Dus alsnog het probleem dat mijn naam en adres gegevens vermeld staan.
En inderdaad ik ben helaas al veel diverse klachten tegen gekomen betreft lek upc etc.
Zo jammer dat men niet van fouten leert.

Groet,

ne
door neodutchio - Jan 5, 2015 om 08:48
5163 Antwoorden / 12 Vragen

Stuur een aangetekende brief naar UPC waarin u hen aansprakelijk stelt voor de te verwachten schade die optreed aangezien uw gegevens, tegen afspraak in, online zijn gezet.

Vermeld er duidelijk bij dat het een reden heeft (niet de reden zelf) dat uw anonimiteit gewaarborgt blijft en dat deze 'fout' verstrekkende gevolgen kan hebben.

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2015 om 09:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik raad u aan hier online veel lawaai over te maken. Zet uw klacht neer op het forum van UPC.

klik HIER

En ook op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.

klik HIER

Dan dwingt u UPC dit publiekelijk met u op te lossen. Net zoals u het heel vervelend vindt dat u met al uw gegevens online te vinden bent, vindt UPC het heel vervelend om dit soort 'reclame' te krijgen.

Denk ook nog aan klacht.nl en het radarforum.

Dat gesnater van die telefonische klantenservice, daar moet u zich niets van aantrekken, die probeert zich overal makkelijk vanaf te maken.

hutch
door hutch - Jan 5, 2015 om 09:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is een bekend probleem. Sommige providers gaan nu eenmaal zeer slordig om met persoonsgegevens.

Ik heb nog wel een tip voor u, mocht uw nummer/adres verwijderd zijn.

Schrijf ook Google aan met het verzoek om al uw gegevens te verwijderen (uit het cache geheugen). Dit wordt ook wel 'het recht om te worden vergeten' genoemd.
Anders blijft het daar nog heel lang te vinden.

Klik * * voor meer informatie en het webformulier.

Succes.

pi
door pieterwolters - Jan 5, 2015 om 11:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=neodutchio schreef op maandag 5 jan 2015, 08:48]Stuur een aangetekende brief naar UPC waarin u hen aansprakelijk stelt voor de te verwachten schade die optreed aangezien uw gegevens, tegen afspraak in, online zijn gezet.

Vermeld er duidelijk bij dat het een reden heeft (niet de reden zelf) dat uw anonimiteit gewaarborgt blijft en dat deze 'fout' verstrekkende gevolgen kan hebben.

Hoe wil je de schade quantificeren? UPC kan hoogstens financieele compensatie geven, maar dan moet je daar wel een concreet bedrag aan kunnen hangen.

anduril
door anduril - Jan 5, 2015 om 12:48
167 Antwoorden / 1 Vragen

@pieterwolders
TS hoeft niets vooraf te kwantificeren. Zodra er gevolgschade is kan deze worden verhaald op basis van de aansprakelijkheid.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 5, 2015 om 13:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Een raar verhaal.
U schrijft zelf dat UPC u een nieuw nummer wil geven.
Dan is toch alles geregeld ?
Het lijkt erop dat u zelf de aangeboden oplossing niet accepteert.
Als u een nieuw nummer krijgt, dan speelt het toch geen rol dat de telefoongids 2 maal per jaar wordt aangepast ?

ja
door janf43 - Jan 5, 2015 om 13:39
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 5 jan 2015, 13:24]

Als u een nieuw nummer krijgt, dan speelt het toch geen rol dat de telefoongids 2 maal per jaar wordt aangepast ?

Het oude nummer en de adresgegevens blijven echter nog wel een half jaar zichtbaar.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 5, 2015 om 13:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ja Jan,

die adresgegevens had ik even niet aan gedacht !
Je hebt dan wel een nieuw nummer, maar je huisje is te vinden.
+++++++++++++++++++++++++++++++=====

=janf43 schreef op maandag 5 jan 2015, 13:39:
=wimmi20 schreef op maandag 5 jan 2015, 13:24:

Als u een nieuw nummer krijgt, dan speelt het toch geen rol dat de telefoongids 2 maal per jaar wordt aangepast ?

Het oude nummer en de adresgegevens blijven echter nog wel een half jaar zichtbaar.

be
door benzje - Jan 5, 2015 om 15:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad véél lawaai maken over UPC, zodat ze erzelf ook eens goed ziek van worden.Want leren doen ze daar echt niet, het interesseert, die jongelui, die de telefoon beantwoorden geen zier. Want een leidinggevende kun je nooit aan de telefoon krijgen. En ook programma's als Kassa en Radar inseinen, zodat het aandacht krijgt op de televisie. Dan kan het ineens allemaal wel snel geregeld worden, wedden???

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 15:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Geheime nummers bestaan niet , je bedoeld waarschijnlijk geen nummervermelding in de Gouden gids ed . Dat is alleen handig als je door niemand gebeld wil worden De rest is allemaal gezeur om niets tenzij er iemand erg geïnteresseerd is in jouw NAW telnr. Ik ben benieuwd wat eventuele volgschade is als iemand je belt.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 15:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat gaat hem niet lukken ,die gasten lachen erom

=benzje schreef op maandag 5 jan 2015, 15:12: Inderdaad véél lawaai maken over UPC, zodat ze erzelf ook eens goed ziek van worden.Want leren doen ze daar echt niet, het interesseert, die jongelui, die de telefoon beantwoorden geen zier. Want een leidinggevende kun je nooit aan de telefoon krijgen. En ook programma's als Kassa en Radar inseinen, zodat het aandacht krijgt op de televisie. Dan kan het ineens allemaal wel snel geregeld worden, wedden???

anduril
door anduril - Jan 5, 2015 om 16:02
167 Antwoorden / 1 Vragen

@vr1944

Kom, niet zo primair reageren. Er zijn redenen genoeg te bedenken waarom iemand niet in bijv. een telefoonboek wil staan; en zeker niet met zijn adres. Denk bijv. aan stalkers of een kwaadwillige ex. Een ander telefoonnummer is snel geregeld, maar verhuizen is wel wat anders.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 16:12
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb zelf ook "geheime nummers" en ik kan je zeggen dat die niet lang geheim bleven en dan toch gebeld werd door personen waar de geheimhouding voor bedoelt was. Je moet jezelf niet belangrijker maken dan je bent oftewel een storm in een glas water dus.

=anduril schreef op maandag 5 jan 2015, 16:02: @vr1944

Kom, niet zo primair reageren. Er zijn redenen genoeg te bedenken waarom iemand niet in bijv. een telefoonboek wil staan; en zeker niet met zijn adres. Denk bijv. aan stalkers of een kwaadwillige ex. Een ander telefoonnummer is snel geregeld, maar verhuizen is wel wat anders.

anduril
door anduril - Jan 5, 2015 om 16:21
167 Antwoorden / 1 Vragen

@vr1944

Het lijkt me toch dat jij niet kan beoordelen wat het belang van TS is. Het is inderdaad droevig gesteld met de privacy in deze maatschappij.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2015 om 16:36
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat kan ik zoals ik zei wel beoordelen namelijk dat zo'n nummer uit eigen ervaring het zinloos is . Afschermen van je nummer tijdens bellen is eigenlijk wel voldoende . Het merendeel van de mensen is ook niet geïnteresseerd in andermans privicy en zitten gewoon met hun hele hebben houden op FB Twitter en e.d. Ik denk als jij iets gratis kunt krijgen ook moeiteloos je NAW invult

=anduril schreef op maandag 5 jan 2015, 16:21: @vr1944

Het lijkt me toch dat jij niet kan beoordelen wat het belang van TS is. Het is inderdaad droevig gesteld met de privacy in deze maatschappij.

ha
door hatsjikidee - Jan 5, 2015 om 16:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zo dat zijn al een hoop reacties.
Allen hartelijk dank voor het reageren op mijn vraag.
En allemaal bedankt voor de tips.

Ik zal die tip mbt googlecache en mbt radarforum als eerste uitvoeren.
Betreft de reactie , waar ik mij druk om maak.

Aangetekende brief, wellicht proberen waard. Misschien dat het dan wel bij Manager of iets dergelijks komt.
Ik kon ook helaas niet doorverbonden worden door de klantenservice van upc.

Telefoon nummer kan ik inderdaad wijzigen.
Heb mn telefoon al helemaal uitgeschakelt voorlopig.
Maar dan staat alsnog mijn naam en adres etc vermeld.
Ik ben met reden verhuist, voel mij dus niet meer veilig nu mijn adres op internet vermeld staat.
Ik heb helaas al ptst dus dit geeft mij nog meer stress.

Bedankt en ik zal later weer reageren

anduril
door anduril - Jan 5, 2015 om 16:54
167 Antwoorden / 1 Vragen

@vr1944

Blijkbaar heb je niet goed gelezen. Het gaat er niet om of het afschermen van een nummer goed werkt, maar om het feit dat UPC het verzoek van TS aan zijn laars lapt. De beweegredenen van TS zijn aan hem/haar en staan niet ter beoordeling.

ha
door hatsjikidee - Jan 5, 2015 om 17:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens maak ik ook geen gebruik van Facebook etc.
Nergens online stond er wat over mij vermeld.
Helaas nu dus wel door upc.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 5, 2015 om 17:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Daar bovenop word je ook nog door UPC een poot uitgedraaid qua kosten, vaste telefonie kan zoveel goedkoper..
En veiliger, ik kan mijn nummer nog niet eens in het telefoonboek plaatsen, al zou ik het in een waas van verstandsverbijstering, willen.
Daarnaast kun je het nummer ook nog op de naam van 'n ander laten registeren.