li
door lisa123 Oct 30, 2011 om 10:07
Computers & telefonie

HELP!!! wintertijd instellen Humax

Beste panelleden,

Tot mijn schrik zie ik dat mijn tv wel automatisch is overgeschakeld naar de wintertijd maar de Humax IHDR-5050C niet.

Heb alle opties in het menu geprobeerd (de hele gebruiksaanwijzing staat op papier) maar kom nergens tegen hoe je de tijd kunt instellen.

Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt voor een reactie

7659 17 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Oct 30, 2011 om 10:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Al een reset geprobeerd?

Stekker eruit. even wachten, stekker er weer in en apparaat reset zich.

li
door lisa123 - Oct 30, 2011 om 10:43
134 Antwoorden / 53 Vragen

Ja, nu net geprobeerd maar een reset helpt niet helaas.
Bedankt voor uw snelle reactie.

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2011 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lisa123,

Ga naar fabriekinstellingen en vul de codes (opnieuw) in van je eigen kabelaanbieder. De zenders worden dan opnieuw geïnstalleerd en de tijd is dan ook weer correct.

Met vr.gr.

li
door lisa123 - Oct 30, 2011 om 11:18
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hallo edrick3, bedoel je fabrieksinstellingen weer opnieuw instellen en dan zenders zoeken en zo ja, waar kan ik dan de codes van mijn kabelaanbieder instellen of gaat dat vanzelf?

Zoals je kunt lezen vind ik het een beetje eng maar als er geen andere oplossing is.....

birdies
door birdies - Oct 30, 2011 om 11:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb zojuist even bij mijn Humax 5050 gekeken, maar daar staat de tijd goed. Bij mijn Cisco stond de tijd niet goed, toen heb ik 30 seconden de stekker er uit gehaald, toen weer in orde.

Zou toch even gedurende 30 seconden de stekker uit het stopcontact halen. Kan me niet voorstellen dat het dan niet goed gaat.

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2011 om 11:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lisa123,

Met Fabrieksinstellingen herstellen kunt u de fabrieksinstellingen van uw ontvanger herstellen.
Waarschuwing: Als u Fabrieksinstellingen herstellen kiest, worden alle gegevens, zoals de zenderlijst en alle door de gebruiker geconfigureerde gegevens verwijderd.
1. Druk op MENU.
2. Selecteer Installatie met p/q en druk op OK. (p=pijltje omhoog, q=pijltje omlaag)
3. Selecteer Fabrieksinstellingen herstellen met de
knoppen p/q en druk op OK.
4. Selecteer Ja en druk op OK om alle instellingen terug te zetten op de fabrieksinstellingen.
Selecteer Nee om terug te keren naar het vorige menu en druk op OK.
5. U moet uw wachtwoord invoeren voordat de instellingen kunnen worden geladen. Voer het wachtwoord in om verder te gaan.
6. Als de fabrieksinstellingen zijn hersteld, verschijnt de installatiewizard automatisch om te helpen bij het zoeken naar zenders.
Tip: het standaardwachtwoord is 0000.
Opmerking: gedetailleerde informatie over de installatiewizard vindt u in Hoofdstuk 3. Installatiewizard.

Suc6

tdehond
door tdehond - Oct 30, 2011 om 11:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In de handleiding ( online)

Zie ik onder

Menu instellingen:

- Systeeminstellingen

-- als 3de: tijdsinstelling
staan.

Daar moet u m.i. de tijdsinstelling kunnen wijzigen.

birdies
door birdies - Oct 30, 2011 om 11:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........-- als 3de: tijdsinstelling staan.......

Als 3e optie staat daar de standby timer. Daar kun je niet de tijd wijzigen.

hu
door hugos - Oct 30, 2011 om 11:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Bij mij was dat ook het geval.
Rond 11.00 uur werd het automatisch hersteld, dus een beetje geduld loont.

li
door lisa123 - Oct 30, 2011 om 11:42
134 Antwoorden / 53 Vragen

Heer/Mevrouw tdehond, helaas klopt dat niet, bij mij staat onder systeeminstellingen:
kinderslot
taal
standbytimer
media instellingen
A/V instellingen
Netwerk
Overige instellingen = info weergavetijd
menu doorzichtigheid
energiebesparing in standby

Denk dat u bij een ander type Humax kijkt, maar toch bedankt voor de reactie.

li
door lisa123 - Oct 30, 2011 om 11:49
134 Antwoorden / 53 Vragen

Inderdaad beste hugos, geduld is een schone zaak, zie hem zojuist van 12.45 op 11.46 uur springen, beter laat dan nooit.

Ik wil iedereen vriendelijk bedanken voor de reacties
Afz. een ongeduldige dame

tdehond
door tdehond - Oct 30, 2011 om 11:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.
Jammer, maar ik denk dat ik nu wel gevonden heb wat het probleem is:
De Humax 5050 en de andere Humax kunnen niet handmatig op tijd worden gesteld. Dit moet worden gedaan door de Provider.

Mogelijk is de provider er nog ( niet ) mee bezig. Mijn eenvoudige Humaxje stond vanmorgen wel op wintertijd. Ziggo zal er dus vroeg bij geweest zijn.

birdies
door birdies - Oct 30, 2011 om 11:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@dehond: probleem is al opgelost.

tdehond
door tdehond - Oct 30, 2011 om 11:56
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Aanvulling

Ik zie bij uw reactie dat uw provider uitgeslapen is en de tijd heeft bijgesteld.

tdehond
door tdehond - Oct 30, 2011 om 12:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 30 okt 2011, 11:56]@dehond: probleem is al opgelost.

Zoals u heeft kunnen lezen heb ik het gezien. U heeft het er maar druk mee met commentaar leveren.
Prettige dag verder.

ha
door hans321 - Oct 30, 2011 om 12:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lisa123 schreef op zondag 30 okt 2011, 11:49]Inderdaad beste hugos, geduld is een schone zaak, zie hem zojuist van 12.45 op 11.46 uur springen, beter laat dan nooit.

Ik wil iedereen vriendelijk bedanken voor de reacties
Afz. een ongeduldige dame[quote=lisa123 schreef op zondag 30 okt 2011, 11:49]Inderdaad beste hugos, geduld is een schone zaak, zie hem zojuist van 12.45 op 11.46 uur springen, beter laat dan nooit.

Ik wil iedereen vriendelijk bedanken voor de reacties
Afz. een ongeduldige dame[quote=lisa123 schreef op zondag 30 okt 2011, 10:07]Beste panelleden,

Tot mijn schrik zie ik dat mijn tv wel automatisch is overgeschakeld naar de wintertijd maar de Humax IHDR-5050C niet.

Heb alle opties in het menu geprobeerd (de hele gebruiksaanwijzing staat op papier) maar kom nergens tegen hoe je de tijd kunt instellen.

Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt voor een reactie

Hallo Lisa123 en panelleden,

Bij mijn HUMAX iHDR-5050c hetzelfde probleem en na het lezen van alle reactie is ook mijn HUMAX automatisch overgeschakeld naar de wintertijd om 11:58 uur.

Dus bij mij is het ook opgelost.

Iedereen een fijne zondag

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2011 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lisa123,

Mooi dat het toch nog (automatisch) is opgelost.
Zou ook eigenlijk raar zijn als dat niet het geval was.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.