muzicaro
door muzicaro Jan 16, 2013 om 08:51
Computers & telefonie

Herstart Samsung Galaxy S Duos

Sinds ongeveer 2 maanden hebben we in mijn gezin 2 toestellen Samsung Galaxy S duos model GT-S7562 (waar dus 2 simkaarten in kunnen). Beide toestellen hebben geen internetabonnement en werken uitsluitend met wifi. Roaming is uitgeschakeld.
Een van de toestellen start meerdere keren per dag opnieuw op. Het lijkt alsof er een update is geweest er er opnieuw opgestart moet worden. Dat kan niet, want updates moeten handmatig gedaan worden, zoals we hebben ingesteld. Bovendien gebeurt het op momenten dat er geen wifi verbinding mogelijk is.
Bij het andere toestel gebeurt dit herstarten nooit.
Waardoor kan het komen dat het bij het ene toestel wel dagelijks gebeurt?

3713 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2013 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag muzicaro,

Misschien ligt het aan de simkaart, lees dit maar eens door: KLIK HIER

vr.gr.

muzicaro
door muzicaro - Jan 16, 2013 om 18:21
53 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt aurora1. Het zou inderdaad wel eens aan de simkaart kunnen liggen. Het probleem is ontstaan toen er een 2e simkaart in de telefoon is geplaatst. We zijn nu aan het testen hoe het gaat met 1 simkaart om te controleren of het hierdoor komt.
Het gaat om de overgang van een mobiel abonnement naar een prepaidkaart. Daarom zitten er tijdelijk 2 simkaarten in de telefoon. Als het abonnement is afgelopen en de oude simkaart eruit kan is het probleem misschien wel opgelost.

si
door sidle - Jan 16, 2013 om 18:55
17 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad, zoals aurora1 zegt kan veel veroorzaakt worden door een oude simkaart, bij t-mobile is het zo dat de eerste 10 cijfers van uw simkaart eindigen op 111 u gratis een vervangende kan vragen. Als ze deze opsturen tenminste!

ba
door baito - Jan 20, 2013 om 21:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde.

Er zit Vodafone & Telfort in mijn nieuwe Samsung Galaxy S Duos GT-S7562.
Ik heb het toestel nu 3 weken in mijn bezit en vanaf dag 1 valt hij regelmatig uit en start hij zichzelf opnieuw op.
Het uitvallen is bij mij heel onregelmatig.
Soms 2x op een dag en soms wel 10x op een dag.

Ik heb beide simkaartjes omgewisseld voor splinter nieuwe maar bij mij bleek dit niet de oplossing.

Ik las op het Vodafone-forum dat een gebruiker met zelfde toestel en hetzelfde probleem, verschillende sim-kaartjes combineert heeft en dat bij hem de combinatie KPN / Telfort geen problemen gaf. Maar blijkbaar accepteert het toestel de combinatie Vodafone / Telfort en Vodafone / KPN niet.

Mvg Baito

muzicaro
door muzicaro - Jan 20, 2013 om 23:07
53 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn dochter heeft de prepaid kaart van de Aldi eruit gehaald en heeft nu een paar dagen alleen de kaart van haar Telfortabonnement erin. De telefoon valt nu niet meer uit. Deze combinatie van kaarten gaat dus blijkbaar niet samen. Binnenkort vervalt haar Telfortabonnement en dan gaat de Aldikaart er weer in. We verwachten dan geen problemen meer. Maar het is wel vervelend als je 2 kaarten hebt die niet samen gaan.

Ik zelf heb een Telfortsimkaart en een Bliep simkaart en dat levert samen geen problemen op. Mijn toestel valt nooit uit.
Dus sommige combinaties gaan niet samen, maar welke dat zijn weet ik ook niet.

ta
door taekyon - Feb 23, 2013 om 11:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

zelf ook een samsung s duos gekocht en had het zelfde probleem, zeer irritant.
heb sim kaarten van vodafone en telfort(kpn) deze combinatie zorgt voor het probleem.
bij mij zijn de klachten verdwenen nadat ik de beide kaarten een naam heb gegeven.
sim 1 heet nu prive en sim 2 heet nu werk.
is al een aantal dagen niet meer uit geweest.

muzicaro
door muzicaro - Feb 24, 2013 om 14:38
53 Antwoorden / 15 Vragen

beste taekyon,

Ik heb gedaan wat jij voorstelde. Helaas werkt het bij mij niet. Mijn toestel valt weer een paar keer per dag uit en start dan weer opnieuw op. Jammer.
Ik hoop overigens dat het bij jou wel werkt.

ta
door taekyon - Feb 24, 2013 om 21:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi muzicaro,

jammer voor je, bij mij heeft het echt geholpen en heb nu al een week lang geen problemen meer.
de sim kaart mag ook niet beschadigd zijn, had zelf en oude simkaart uit een Nokia, dit merk werkt met een klem op de simkaart en die brengt best wel wat deukjes in de simkaart.
had deze al vervangen voor een nieuwe.
ik hoop dat ook jij een oplossing zal vinden want het is echt heel irritant.
succes,

dd
door ddlaor - Mar 9, 2013 om 23:24
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij sommige toestellen kan dit gebeuren door een fabrieksfout. Heb jij al geprobeerd het toestel een harde reset te geven en alles terug naar fabrieks instellingen te brengen?

muzicaro
door muzicaro - Mar 18, 2013 om 14:40
53 Antwoorden / 15 Vragen

beste taekyon,

Op 24 februari meldde ik je dat de gewijzigde namen op mijn toestel niet tot resultaat had geleid. Dat was ook een aantal dagen zo. Het rare is dat het nu wel lijkt opgelost. Ik had ook een internetprobleem met een Bliepkaart (zie mijn andere vraag). Met de Bliepkaart in sim1 en de Telfort kaart in sim 2 en het wijzigen van de namen heeft dit blijkbaar tot de oplossing geleid.
Mede dankzij alle adviezen is dit probleem nu dus ook opgelost.
Hartelijk dank daarvoor.