go
door gordina Dec 14, 2008 om 22:24
Computers & telefonie

Het branden van foto's naar CD schijf lukt niet

Hallo,

Ik heb een probleempje met het branden van digitale foto's naar cd-schijf. ik gebruik het programmaatje Magix foto manager 2008. Ook met andere programmaatjes krijg ik het niet voor elkaar. Bij Magix komt de melding: CD/DVD branden mislukt - fout bij schrijven naar recorder, D: station of dictory is niet gereed, niet beschikbaar of beveiligd. idem bij E. Weet iemand een oplossing of suggestie? Alvast hartelijk bedankt. Frenske.

1503 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

controleer eens of het apparaat in configuratie->systeem->hardware->apparaatbeheer voorkomt en of er geen problemen zijn.
Installeer zonodig het apparaat opnieuw

controleer ook: geef je aan of je naar cd of dvd wil branden
geef je het goede type aan? data of audio?

Als het apparaat het nooit gedaan heeft dan zou ik een nieuwe plaatsen

suc6
webkaZperl

ve
door verwijderd - Dec 14, 2008 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het ook met diverse CD's geprobeerd? Begrijp ik u goed dat u over 2 branders beschikt? (D en E)

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat klopt.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het aantal foto's te groot voor op een cd. Je kunt ze beter branden op een dvd. Ik weet niet of je Nero hebt geïnstalleerd maar daar moet het toch mee lukken. Succes

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met de Windows brander. Selecteer in jouw documenten de foto's die je wilt branden. Klik links in afbeeldingstaken op "naar CD kopiëren".

Onderaan verschijnt nu een ballon met de mededeling "Er staan bestanden in de wachtrij om naar CD te branden". Volg verdere instructies op.

Als dit niet lukt, dan is er iets mis met de CD.

Succes gewenst.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent erg duidelijk in je antwoord. Links naar afbeeldingstaken, links staan geen afbeeldingstaken, ik heb Windows XP. Links is alleen Bestands- en maptaken, andere locaties en details,. Of bedoel je de geselecteerde items verplaatsen? Help, want ik vind het wel duidelijk tot nu toe.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat eens weten of je  wel kunt branden naar cd/dvd.

Bestanden en/of andere data.

Dat zou dan ook niet moeten gaan.

Als test /oefenen zou ik eerst RW gebruiken, verpest je in ieder gecal geen schijfje.

Wanneer je gewoon een reeks foto's in een map zet, honderd of zo, moet die map makkelijk naar het schijfje te branden zijn.

Als dat lukt werkt de brander goed.

Je hebt dan waarschijnlijk een software probleem.

Er is ook zoveel software om foto's op cd te zetten.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar START en klik op Mijn Afbeeldingen.

In 1e blokje links staat dan: Afbeeldingstaken. Selecteer eerst de foto's die je wilt 'wegschrijven' en klik dan op de 4e regel: "Alle items naar cd kopiëren". Onderaan rechts komt dan: Er staan bestanden in de wachtrij voor de cd."" Klik op deze 'ballon'. De rest wijst zich dan vanzelf. (Klik in 1e blokje "Taken voor beschrijfbare cd's op: 'Deze bestanden op cd zetten')

Als er geen problemen met je brander zijn moet het dan lukken.

Suc6

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het verplaatsen van de geselecteerde foto's, en diverse lege cd geprobeerd te hebben, geeft hij aan Windows kan niet van deze schijf leze. deze is beschadigd of de schijf is in een indeling die niet comptabel is met Windows. Raar, vroeger ging het branden van fotos perfect. alleen hoe ging dat ook alweer?

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na diverse lege schijfjes geprobeerd te hebben, geeft hij telkenmale aan Windows kan niet van deze schijf leze. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet comptabel is met Windows. Heb ik toch een software probleem??

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten te vragen wat de bedoeling is met de foto's, want zo handig vind ik dit programma niet voor een leek, als je tenminste niet van alles wilt doen.

Alleen fotos overzetten kan met makkelijker en leuker programma's.

Kijk eens naar: Bix Photo Book (NL)

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zei ik al, eerst met RW's in de weer om te oefenen, anders krijg je heel wat schijven die het niet meer doen. Wanneer ze er goed op staan kun je er altijd nog een kopie van maken op R.

Zie eerst het branden van gewone data/plaatjes voor elkaar te krijgen, want dit lijkt zo niet goed te gaan. Die term van dat de cd onleesbaar is klinkt bekend, in het verleden ook vaak gehad. Maar na het vervangen van de oude brander was dat over. Wil uiteraard niet zeggen dat dit hier ook zo is.

Wanneer je eerder goede resultaten had met een bepaald merk schijf, blijf die dan gebruiken. Ik haal ze altijd bij de aldi, groene doos dvd-rw, zowel voor computer als voor de HDD recorder. Maar is iedereen vrij in natuurlijk.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kun je wel muziek branden op een cdr?

Optie, klik met de rechter muisknop de bestandsnaam aan in verkenner. In het rolmenu, dat dan tevoorschijn komt. klik je op eigenschappen. Als er een vinkje staat bij alleen lezen, dan dit vinkje weghalen. Als dit voor al jouw foto's zo is, dat er een vinkje bijstaat, dan alle bestandsnamen selecteren, rechter muisknop, enz.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Nero enz.... van m'n compje verwijderd en gebruik nu "Ashampoo Burning Studio 2008" waarmee ik alles kan doen !!!!

Eenvoudig te gebruiken en werkt perfect bij mij .:-)

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met Microsoft Photo Sory 3, dit programma kan wel 300 foto´s op een schijfje zetten, het is in het Nederlands en heel erg eenvoudig in gebruik.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=92755126-a008-49b3-b3f4-6f33852af9c1&displaylang=nl

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gordina,

Als je "mijn afbeeldingen" aanklikt, dan krijg je al je foto's (al dan niet gesorteerd in mappen). Links hiervan heb je een blauw menu met als 1e blok Afbeeldingstaken. Als die niet geopend is, dan kan je deze openen door op het dubbele pijltje te klikken. Bij mijn afbeeldingen moet dit onderdeel er staan. Kijk bij het antwoord van edrick3, die mijn uitleg volledig kopieert. Hij heeft het dus ook, dus waarom jij niet. Als jij het niet hebt, dan is er iets aan de hand met Windows XP.

Probeer nog eens!! Veel succes en laat even weten of het is gelukt.

Henk Swartjes

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om alleen de fotoos op de cd/dvd te zetten (als data) kunt u dit ook proberen met windows. Let op ik schrijf vanuit Vista maar xp zal op ongeveer de zelfde manier gaan.

1. plaats lege schijf in de brander(windows vraagd om cd/dvd naam te geven-standaard de datum) Windows formateerd de schijf

2. open via "deze computer" nu je brander map , deze zal nu nog leeg zijn.

3. open nog een keer "deze computer" en navigeer naar je map met fotoos. selecteer de fotoos en klik met rechts op een geselecteerde foto , en zeg in menu copieren(NIET KNIPPEN- anders worden ze gewist)

4. Ga nu naar het andere scherm van je cd/dvd en klik in leg veld met rechts en klik op plakken.

Als je klaar bent dan kun je de cd eruit halen , Windows sluit de sessie  van je cd/dvd.
Zo kun je steeds bestanden toevoegen tot de cd/dvd vol is.

let wel probeer alles ineens te doen want sommige appareten houden niet van multie sessies.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2008 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens om de foto´s met de rechtermuisknop aan de lijst van Windows media player toe te voegen en dan te branden, het kan zijn dat het programma Magix problemen geeft.

Probeer anders eens te branden met Microsoft Photo Story 3, de download link staat in mijn vorige antwoord.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2008 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edricks3,

de 4e regel ontbreekt onder Afbeeldingstaken. er staan maar 3 regels. vandaar dat ik jammergenoeg met het advies niet verder kan. hoe kan dit dat de 4e regel ontbreekt? dank je wel.

ve
door verwijderd - Dec 16, 2008 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Gordino,

Heb je de afbeeldingstaken wel 'open staan'? Anders moet je, zoals ook henkswartjes al vermeldde, even op het dubbele vv (onder elkaar) klikken om dit te openen (staat acher 'afbeeldingstaken'). Er moet onder staan: - Als diavoorstelling weergeven, - On line afdrukken bestellen, - Geselecteerde foto's of afbeeldingen afdrukkken én - naar cd kopiëren.

Staan je foto's wel in je map Afbeeldingen?

Is branden eerder wel gelukt? Zo ja, dan kun je misschien met Systeemherstel naar een eerder herstelpunt gaan.  (Start - Alle programma's - Bureau accessoires - Systeemwerkset - Systeemherstel)

Gebruik eens een 'gewone cd -R'(zoals ook al eerder vermeld)

Succes, we horen het wel.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Edrick3,

Je oplossing is goed gevonden en zou zo moeten werken. Alleen... ik ontdek dat ik bij afbeeldingstaken inplaats van de vermelde 4 maar 3 opties. Optie 4, de laatste naar CD kopiëren, ontbreekt! Eerder heb ik wel foto's kunnen branden, ga nu via systeemherstel proberen. en anders laat ik mijn PC nakijken. Bedankt voor je reactie!