to
door tournier_1 Sep 19, 2008 om 21:46
Computers & telefonie

Het duurt een eeuwigheid voordat mijn computer is opgestart

Het duurt een eeuwigheid voordat mijn computer is opgestart. Ik heb al een schijfopruiming en defragmentatie uitgevoerd. Nou heb ik wel eens gehoord dat je ook cookies moet verwijderen. Wie weet hoe ik dat moet doen.

3916 49 Rapporteer

freya
door freya - Sep 19, 2008 om 22:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tournier,

Cookies beïnvloeden de snelheid van opstarten in het geheel niet, dus daar hoef je het niet in te zoeken. Controleer de volgende punten eens:

  1. Heb je de computer al eens gescand op virussen en/of spyware?
  2. Kijk ook eens kritisch naar alle programma's die gestart worden bij het opstarten van de computer. Kijk hiervoor naar de eigenschappen van de icoontjes rechtsonder in het systeemvak op de taakbalk. Schakel programma's die je toch niet gebruikt 'uit'.
  3. Controleer of de C: schijf voldoende vrije ruimte heeft.
En verder, wat is 'een eeuwigheid'? Hoe lang duurt het nu en hoeveel tijd nam het 'vroeger' in beslag?

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Sep 20, 2008 om 00:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het echt een eeuwigheid duurt, dan zijn de volgende handelingen mogelijk de oplossing:

Zet de computer uit.

Verwijder de stroomtoevoer (stekker uit stopcontact).
(Bij een laptop ook nog de batterij verwijderen).

Druk nu een aantal keren kort op de Schakelaar van de PC (waarmee je normaal de PC zou aanzetten).

Sluit de stroom (evt ook de batterij) weer aan.

Start de PC en kijk of het opstarten nu weer snel gaat.

GSM

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2008 om 11:45
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Freya@?? Cookies beinvloeden de snelheid van een PC niet???

Toch echt wel hoor, zeker als de PC aardig is volgelopen met cookies en zeker ook als er dan programma's zijn die de cookies "controleren". Neem als voorbeeld al de vraag om mee te werken aan de tevredenheidsvraag over deze site. Als je die cookie niet verwijderd wordt er altijd even gecontroleerd of de vraag al is beantwoord. Zo kunnen dat er heel veel zijn en hoe meer het er zijn, hoe meer tijd het kost.

Ik ruim met regelmaat, mede om die reden cookies op en opruimen kan ook nog voordeel bieden in het beperken van spam etc.

Opruimen kun je onder meer doen met:

http://www.ccleaner.com/

birdies
door birdies - Sep 20, 2008 om 11:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Aanvullend op de goede tips van freya: hoeveel geheugen zit er in de p.c.?? 1024MB is voor WinXP voldoende.

freya
door freya - Sep 20, 2008 om 11:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@gerritaltena:

Cookies worden door websites op je computer gezet en kunnen, wanneer je een dergelijke website wederom bezoekt, door die website weer geraadpleegd worden. De cookies doen 'op zichzelf' helemaal niets. Zolang je internet browser dus nog niet is opgestart belasten ze je systeem dus in het geheel niet (behalve dan dat ze een beetje ruimte op je harde schijf innemen).
De snelheid van opstarten van de computer (waar de vragensteller een probleem mee heeft) heeft dus niets te maken met de aanwezigheid van cookies op je harde schijf.

Freya

freya
door freya - Sep 20, 2008 om 12:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@gerritaltena:

Bovendien, cookies zijn bestandjes van ongeveer 1kB groot, dus met de hoeveelheid ruimte die ze in beslag nemen valt het ook wel mee.

Freya

linden
door linden - Sep 20, 2008 om 17:54
24 Antwoorden / 7 Vragen

Het kan zijn dat bij het opstarten allerlei 'nutteloze' programma's opstarten. Dit kan je op twee manieren controleren en je kan ze eventueel uitschakelen:

a. ga naar start en tik in het zoekvenster MSCONFIG, ga naar de kolom opstarten en haal het vinkje weg bij wat niet noodzakelijk moet opstarten.

b. download en installeer het programma WINDOWS DEFENDER. Die heeft een softwareverkenner en ook daar kan je alle programma's die opstarten bekijken en toelaten of uitschakelen. Het voordeel van Defender is dat er een uitgebreide documentatie van de programma's wordt gegeven.

Succes, Joop

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2008 om 08:50
16885 Antwoorden / 202 Vragen

windefender hiervoor benutten? Nog afgezien van het feit dat dat is acherhaald door windows live, je startprogramma's bekijken dat gaat echt anders.

linden
door linden - Sep 21, 2008 om 09:22
24 Antwoorden / 7 Vragen

@gerritaltena

Ja, met windows defender; prima programma en niets achterhaald!

Bij de softwareverkenner (opstartprogramma's) heb je de keus uit: toestaan, uitschakelen en verwijderen. Bovendien houdt dit programma een vinger aan de pols bij het installeren van nieuwe software.

Ontvang ook regelmatig update's. Probeer het eens!

Met groet, Joop

birdies
door birdies - Sep 21, 2008 om 09:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Win Defender is een anti-spyware prog. en OneCare is een spyware- en virusscanner en een back-upsysteem. Twee verschillende programma's dus.

linden
door linden - Sep 22, 2008 om 13:10
24 Antwoorden / 7 Vragen

Kijk nou eens bij Windows Defender onder het hoofdstuk 'hulpprogramma's' en klik dan op softwareverkenner. En ga dan nog eens commentaar leveren.

kooikers
door kooikers - Sep 22, 2008 om 13:29
43 Antwoorden / 0 Vragen

Firefox als browser gebruiken en bij afsluiten de cookies laten verwijderen of als men perse IE wil gebruiken, Windowswasher aanschaffen die alles wat overbodig is zoals temp-files - allerlij achtergelaten rommel van IE - cookies opruimt - evt. overbodige log files verwijderd en je een redelijk cleane pc afsluit. WW kan ook automatisch verwijderen bij afsluiten pc.
En uiteraard allerlij achtergrond programma's die onnodig zijn niet meer op laten starten met bv. tweakNow of tuneup uitschakelen.

mi
door michael03 - Sep 22, 2008 om 13:38
9 Antwoorden / 1 Vragen

is het langzamer opstarten plotseling gekomen? Zoja, dan heb je mogelijk een virus. Zonee, dan zou ik windows herinstalleren.

birdies
door birdies - Sep 22, 2008 om 13:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zou wel erg handig zijn als topicstarter eens reageert.

ko
door kobuss_1 - Sep 22, 2008 om 14:06
13 Antwoorden / 3 Vragen
ko
door kobuss_1 - Sep 22, 2008 om 14:08
13 Antwoorden / 3 Vragen

mogguh,
wat doet dat, je pc spanningsloos maken en op de start knop drukken.
groeten
kobus

ko
door kobuss_1 - Sep 22, 2008 om 14:11
13 Antwoorden / 3 Vragen

sorry, hier moest mijn reactie staan, maar mijn vraag is, wat doet dat met de pc als je hem spanningsloos maakt en dan op de start knop drukt.
ik ken deze truuk niet.
leg eens uit wat er gebeurt,
groeten kobus

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 14:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het maakt langzame PC's weer snel.

GSM

ko
door kobuss_1 - Sep 22, 2008 om 15:23
13 Antwoorden / 3 Vragen

ja, dat had ik wel begrepen, maar wat gebeurt in de pc, waarom wordt ie sneller?

dll
door dll - Sep 22, 2008 om 15:34
16 Antwoorden / 0 Vragen

Probeert u eensuw systeem op te schonen met Revo Uninstaller.

Met Revo Uninstaller zet u een hogedrukspuit op uw systeem. Verwijder software en zijn vermelding in het register of mik op tijdelijke bestanden en vertragende opstartmodules.

De heldere interface kunt u op verschillende manieren indelen, zodat u snel de programma's vindt die u wilt verwijderen. Tijdens die procedure vraagt Revo Uninstaller of u ook het register wilt raadplegen. Vaak blijven daar softwarerestanten achter. Met dit programma kunt u het vuil meteen wegspoelen.

In aparte tabbladen hebt u rechtstreeks toegang tot de belangrijkste functies van het Windows Configuratiescherm. Hier kunt u ook zien welke software zichzelf opent bij het opstarten van Windows. Pas deze lijst aan en neem vervolgens een kijkje bij de tijdelijke bestanden die uw computer bevolken. Revo Uninstaller staat u in de Track Cleaner-modus toe om deze overbodige vuilnisbak vol tijdelijke Office- en internetbestanden direct te legen.

De nieuwste versie van Revo Uninstaller is in het Nederlands beschikbaar en is dankzij zijn betere indeling makkelijker te raadplegen.

http://www.revouninstaller.com/

dll
door dll - Sep 22, 2008 om 15:34
16 Antwoorden / 0 Vragen

Probeert u eensuw systeem op te schonen met Revo Uninstaller.

Met Revo Uninstaller zet u een hogedrukspuit op uw systeem. Verwijder software en zijn vermelding in het register of mik op tijdelijke bestanden en vertragende opstartmodules.

De heldere interface kunt u op verschillende manieren indelen, zodat u snel de programma's vindt die u wilt verwijderen. Tijdens die procedure vraagt Revo Uninstaller of u ook het register wilt raadplegen. Vaak blijven daar softwarerestanten achter. Met dit programma kunt u het vuil meteen wegspoelen.

In aparte tabbladen hebt u rechtstreeks toegang tot de belangrijkste functies van het Windows Configuratiescherm. Hier kunt u ook zien welke software zichzelf opent bij het opstarten van Windows. Pas deze lijst aan en neem vervolgens een kijkje bij de tijdelijke bestanden die uw computer bevolken. Revo Uninstaller staat u in de Track Cleaner-modus toe om deze overbodige vuilnisbak vol tijdelijke Office- en internetbestanden direct te legen.

De nieuwste versie van Revo Uninstaller is in het Nederlands beschikbaar en is dankzij zijn betere indeling makkelijker te raadplegen.

http://www.revouninstaller.com/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2008 om 15:51
16885 Antwoorden / 202 Vragen

birdies@ ga er (ook) hier maar weer vanuit, dat het probleem al wel zal zijn opgelost. Bij lange na niet iedereen koppelt terug (toch?)

bi
door bikerrhenen - Sep 22, 2008 om 15:58
14 Antwoorden / 1 Vragen
ak
door akranen - Sep 22, 2008 om 15:59
14 Antwoorden / 2 Vragen

De stroom eraf halen en opnieuw er op zetten is zinloos voor software problemen die het opstarten vertragen!!

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2008 om 16:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo tournier,

Als de pc nog niet lang langzaam opstart, kun je naar een herstelpunt gaan van toen hij nog wel snel was. Als dat de oplossing is en alles weer prima gaat, dan kun je oude/overbodige herstelpunten verwijderen en het laatste herstelpunt laten staan via schijfopruiming - meer opties - syst.herstel.

(van het onderstaande is hier al het e.e.a. vermeld):

Scannen op virussen e.d.

Pc cleanen (met bijv. crapcleaner, atfcleaner, beide zijn gratis progjes)

register opschonen (met bijv. de gratis regcleaner standard van TweakNow, die geeft ook aan wat veilig of niet veilig of onbekend is)

Programma's die je niet gebruikt uninstallen en/of verwijderen (kan via: start -  configuratiescherm - software).

Minder programma's mee laten opstarten en wat services uitschakelen. Hoe dat te doen (stapsgewijs en met toelichtingen) staat op de site schoonepc: bovenaan in het groene kader aanklikken "xp optimaliseren" (of als je Vista hebt: Vista optimaliseren). Dan scrollen naar de betreffende onderwerpen: msconfig sneller opstarten en windows services optimaliseren (oid), en dan stapsgewijs ermee aan de slag.

Automatische updates uitschakelen en handmatig een paar keer per week kennisgeving over updates even aanzetten en dan controleren wat je wel en wat je niet aan updates nodig hebt (de info verschijnt dan in een venster met een link naar de toelichting). Als je het noodzakelijke gedownload en geinstalleerd hebt kun je de update weer even uitzettten). Dit doe je via Deze Computer - automatische updates.

Je bureaublad niet te vol met icons, ervan verwijderen wat je niet of zelden gebruikt.

Misschien gebruik je 2 firewalls?

Succes,

laat ons svp weten wat het resultaat is en hoe.

vr.gr.

bi
door bikerrhenen - Sep 22, 2008 om 16:02
14 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt hem ook eens formateren en fijn overnieuw instaleren. Het is wel weer heel wat werk, maar meest al is dat de beste oplossing. Ik doe dat zeker 3 keer per jaar.

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 16:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@akranen
Citaat:

De stroom eraf halen en opnieuw er op zetten is zinloos voor software problemen die het opstarten vertragen!!

Lezen is ook een kunst! Hoe weet je trouwens dat het een software probleem is? Niet zelden is er een hardware reset nodig:

Het gaat er om de PC los te koppelen van de stroomvoorziening.
Dan een aantal keren op de AAN-knop te drukken.

Daarna de PC weer aansluiten en de PC normaal opstarten.

GSM

spammie
door spammie - Sep 22, 2008 om 16:40
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan van alles zijn. Een virussoftware met firewal of teveel programmas die ook gestart worden.

Ga naar start-->uitvoeren-->geef msconfig in het venstertje-->klik op opstarten en kijk wat daar zo al opgestart wordt. war je niet direct nodig hebt, uitvinken.

Je kan ook de testversion van TuneUp Utilities 2008 downloaden, dit programma helpt  een beetje en is eenvoudig te bedienen.

audb
door audb - Sep 22, 2008 om 16:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Stroom er vanaf halen en dan op de aan knop drukken is natuurlijk onzin dat is net een accu uit je auto halen en dan de contakt sleutel omdraaien.

Ik weet niet welke iq je daarvoor nodig hebt maar dat zal wel onder de 70 zijn.

Wat wel de boel vertraagt bij het opstarten hangt af van wat voor software er opgestart wordt en in hovere de register is gefragmenteerd.

een goede register cleaner is te vinden op http://eu3.download.comodo.com/crc/download/setups/CRC_Setup_1.0.12.16_2k_XP_Vista_Server2003_x32_x64.exe

Opruimen van de harddisk gaat met deze http://sales.webroot.com/downloads/registered/links/wwsetup1_1.exe

En software + alles wat in de register is achter gebleven enz.

http://www.ursoftware.com/dlds/yu2008setup.exe

en ccleaner die eerder is vermeld er bij dan komt u al een heel eind opweg.

Tevens wil ik u aanraden om Avast! antivirus te nemen deze werkt beter dan Norton welke uit verschillende onderzoekken als niet al te best wordt genoemd.

tigertje@gmail.com

ja
door jank - Sep 22, 2008 om 16:59
168 Antwoorden / 8 Vragen

Met verwijderen van cookies oppassen, deze bevatten ook info over wachtwoorden, om op bepaalde sites t kunnen inloggen. Het verwijderen van deze cookies betekent, dat je steeds opnieuw moet inloggen. Zeker lastig voor sites, die je regelmatig bezoekt.
Om programma's niet op te laten starten is het gratis programma WinPatrol een handig hulpmiddel.
Let wel, ook hier opletten, dat je niet rucksichtlos alles uitschakelt. De computer heeft bepaalde programma's nu eenmaal nodig, om optimaal te functioneren. Zo schakel je nooit de virusscanner uit bij het opstarten, om maar een voorbeeld te noemen.

audb
door audb - Sep 22, 2008 om 18:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

cookies worden alleen gebruikt bij internetten en heeft dus niets met het opstarten van de computer te maken.

In kort even uit leggen wat er gebeurt na dat u op de aan knop heb gedrukt:

De cpu start op , de bios uitgelezen, videokaart en harddisk worden opgestart.

Daarna leest de bios de boot-sector uit en start windows op deze gaat weer de registeruitlezen en weet uit die "lijst" welke programma`s het moet opstarten

En juist daarom is het ook belangrijk dat deze gedefragmenteerd is en vrij is van onodige programma`s waar onder spyware en niet meer gebruikte programma onderdelen.

http://www.nsanedown.com/?page=apps/security/antimalware

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 18:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Tigertje,
Offtopic: Hoe kom je aan het getal 70?
Dergelijke reacties op een serieus antwoord voldoen niet aan de regels.

GSM

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 18:49
5940 Antwoorden / 47 Vragen
th
door thomas46 - Sep 22, 2008 om 19:15
43 Antwoorden / 6 Vragen

audb, geeft een goed antwoord, maar mijn vraag is, hoelang draait dit al, want het opstarten van de pc , buiten eventuele virissen , wordt alleen maar vertraagd, door een vervuild register, en er is geen enkele register cleaner die het echt helemaal schoon maakt, als je via regedit gaat kijken, kom je altijd dingen tegen die er allang niet meer zijn , daar bij een goede defragmentatie na het reinigen is ook noodzakelijk ,en het programma Norton, ligt ook flink beslag op je systeem, dus volgt eerst de suggestie van de audb, en ga dan verder

Gr Thomas

pi
door piet limburg - Sep 22, 2008 om 19:50
232 Antwoorden / 15 Vragen

Kobus,

Ook ik kende deze truc niet.Maar nu wel.............

Ik had het probleem dat de PC van mij (medion) kuren had bij het opstarten.Meest opvallend was dat de SD-cardreader ook niets meer wilde doen.Heb de helpdesk van MEDION gebeld en hun gaven mij het advies de netstekker uit te trekken (of hoofdschakelaar aan de achterkant op uit).Daarna enkele keren op de aan-uit knop drukken.Volgens de medewerker konden dan zogenaamde restspanningen wegvloeien.Heb dat zo gedaan............en de goeie man had helemaal gelijk.De PC funtioneerde weer perfect.Lijkt een beetje op resetten zoals dat vaker bij apparatuur moet als het de kluts kwijt is.

Groeten van Piet.

audb
door audb - Sep 22, 2008 om 20:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

FF nog voor gsm.

"Niet zelden is er een hardware reset nodig"

Gaat bij het aan en uitzetten dan weer vast zitten ofzo? nee dus dus wat dan wel?

Wat je eigelijk bedoeld is dat de geheugen leeg gehaald wordt van de computer of videokaart is waar maar dan kan je beter de computer zo 20 seconden uitlaten staan waneer je echter de computer enkelemalen opnieuw gaat opstarten krijg je juist het effect dat de harddisk gaat fragmenteren.

Windows houd namelijk bij welke programma als eerste op mag starten omdat deze het meest gebruikt wordt en slaat deze ook op in de map c:\windows\Prefetch en die moet handmatig gewist worden en de temp map in C:\Documents and Settings\ [naam user] bijden zijn ook met ccleaner te wissen {opties > personelijk > map toevoegen}

Ook het schoonmaken van de ventilators zou nog een optie kunnen zijn een cpu die te warm wordt kan de computer vertragen het programma cpuZ (bij www.zdnet.nl te downloaden) kan hier bij helpen.

Mocht dit niets helpen, format verhelpt alles :)

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2008 om 20:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het trukje met de aan/uitknop heeft mij ook vaker met zowel software als hardwareproblemen geholpen. Sommige laptops hebben zelfs een apart poortje om met een speld oid de computer te resetten, en zo problemen op te lossen, net zoals soms het resetten van het modem weleens problemen met internetten e.d. oplost.

vr.gr.

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 21:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

"Wat je eigelijk bedoeld is dat de geheugen leeg gehaald wordt van de computer of videokaart is waa"

Je begrijpt er niet veel van helaas.

GSM

du
door dubbelzout - Sep 22, 2008 om 22:02
100 Antwoorden / 0 Vragen

@ gsm

Als bewijs dat het werkt, verwijs je naar een ouder bericht van jezelf, waarin je het zelfde truucje beschrijft.

Maar de vraag is en was (van meerderen) Hoe werkt dit dan, wat gebeurt er dan?

Wat je nu doet heeft een bijnaam:  "Wij van WC-eend adviseren WC-eend".

Trouwens, ik heb óók zo'n gouden tip: "Hoe zorg je er voor dat de pc minder stroom verbruikt?
Antwoord: Zet de pc uit, trek de stekker er uit, en druk nu 5 keer op de startknop alsof je wil starten. Ga dan de hele avond een boek lezen. U bespaart 80 watt per uur.

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 22:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat er gebeurd is, dat de restanten elektriciteit, die nog in voeding en andere delen van de PC-hardware is opgeslagen, door het drukken op de AAN knop (bijna) volledig wordt verbruikt.

Het komt namelijk bij bepaalde Moederborden, Printers, Externe harde schijven en ingebouwde USB kaartlezers wel eens voor dat een stukje hardware (een flipflop bijvoorbeeld) hardnekkig in een verkeerde stand blijft staan. Hierdoor wordt de hardware vaak ontzettend traag (dus niet iets trager), of start helemaal niet meer op.

Door alle elektriciteit te verwijderen en daarna weer toe te voeren, wordt alle hardware gereset. Hierdoor functioneert het weer zoals het bedoeld is.

Deze "truc" werkt niet alleen maar voor de PC (met diverse ingebouwde hardware componenten), maar ook voor printers en externe harde schijven met een eigen voeding.

Uiteraard meestal software redenen de oorzaak zijn van een traag werkende PC. Wanneer echter gesproken wordt van een eeuwigheid (dat heb ik tenminste ergens zien staan), dan is een hardware reset het eerste waar je aan denken moet...

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is uitgelegd en kom hier niet verder op terug.

GSM

gero
door gero - Sep 22, 2008 om 23:32
28 Antwoorden / 1 Vragen

Zorg dat er niet te veel snelkoppelingen op je "desktop" staan.

Dit vertraagt n.l. het opstarten ook.

gsm
door gsm - Sep 22, 2008 om 23:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klopt!
En zorg vooral ook dat er geen grote bestanden of mappen met veel bestanden op het bureaublad staan.

GSM

mo
door mokie - Sep 22, 2008 om 23:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, ik lees in een van de antwoorden dat je een ccleaner moet gebruiken voor de cookies, begin daar alsjeblieft niet aan want bij mij vrat die een gedeelte van mijn virusscanner op. Bij mij zorgt tele2 hier al voor.'succces verder!

pi
door piet limburg - Sep 23, 2008 om 08:38
232 Antwoorden / 15 Vragen

Tigertje en Dubbelzout,

Mogelijk hebben jullie een IQ van 100.Komt waarschijnlijk omdat jullie de kleuterschool al hebben verlaten.Kun je meedoen om aan tips en goede bedoelingen van anderen afbreuk te doen.Alle goede tips zijn welkom,los van het feit of het nu wel of niet de oplossing is.De uitspraken van jullie hebben helemaal niks met de vraag van te maken.

Voor ,,dubbelzout'' heb ik ook een tip.Als je geld wil sparen ga dan in je auto zitten,steek de sleutel in het contactslot en maak het geluid van de motor met je stembanden.Houdt dat uren vol en je gelooft niet wat je spaart.Kun je voor het geld WC eend kopen.

Mogelijk begrijpen jullie nu dat met deze flauwe kul niemand gebaat is.

Groeten van Piet

gsm
door gsm - Sep 23, 2008 om 12:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@dubbelzout
Als je goed gelezen had kon je weten dat het om een reset van de hardware gaat. Overigens als je nadere vragen wilt stellen kun je ook gewoon een eigen vraag beginnen. Dan hoef je niet steeds in te breken in de vragen van anderen en blijven die vragen daardoor overzichtelijk.

GSM

ca
door caramia - Sep 23, 2008 om 19:14
8 Antwoorden / 6 Vragen

even een reactie op cookies en dergelijke. Voordat ik Internet afsluit klik ik op Extra (zie de balk) en klik op 'Browsegeschiedenis verwijderen'. Die klik ik aan en daar klik ik op 'Alles Verwijderen' En dan vink ik aan 'Ook bestanden etc etc' aan en dan op 'JA'. Tevens heb ik een programma gedownload (gratis) en dat heet ATF-Cleaner. Elke keer voordat ik de computer uitzet. klik ik eerst ARF-Cleaner aan en in enkele seconden verwijder je; Windows Temp - Current User Temp - All Users Temp - Cookies - Temporary Internet Files - History - Prefetch - Java Cache - Recycle Bin En je kunt dat met 1 knop Select All aanklikken.  Ik vind dat dit echt wel helpt.

co
door coenradus - Sep 26, 2008 om 21:37
9 Antwoorden / 1 Vragen

Men neme zijn installatie-cd stopt hem in de cd cq dvd speler, gaat in het bios vertellen dat hij op moet starten vanaf de cd, en installeerd het geheel opnieuw.

Let op dat je eerst een backup maakt van je documenten, foto's etc. Je kunt uiteraard al de goedbedoelde uitvoeren wat hiervoor beschreven is, en tot de conclusie komen dat het toch allemaal niet zoveel geholpen heeft. Dat zijn lapmiddelen, die in de meest voorkomende gevallen zeker zullen helpen, maar op een gegeven moment is je register (het hart van je besturingssysteem) zo vervuild, dat pappen en nathouden niet meer baat.

Succes,

Coen

co
door coenradus - Sep 26, 2008 om 21:46
9 Antwoorden / 1 Vragen

Er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden.

Snelkoppelingen op je bureaublad hebben absoluut niets te maken met de snelheid (of juist niet) van het opstarten van je systeem.

Start>>>uitvoeren>>>"msconfig" (zonder aanhalingstekens uiteraard) dan kijk je bij opstarten, wat er wordt opgestart. Bv. msword, of messenger of iets dergelijks.

Vinkjes weghalen wat je niet nodig hebt, neemt allemaal onnodig (ram) geheugen in beslag. Als je twijfelt, vinkje laten staan.

Succes

co
door coenradus - Sep 26, 2008 om 21:50
9 Antwoorden / 1 Vragen

Tournier, ben je er nog, of steken wij onze energie ergens in wat weinig uithaalt ??