Lsk520
door Lsk520 Mar 16, 2009 om 22:11
Computers & telefonie

Het "rode kruisje"

Mijn dochter heeft het voor elkaar! Sinds een week kunnen plaatjes/afbeeldingen niet meer geopend worden. Het bekende rode kruisje verschijnt. Paps weet het ook niet (meer) op te lossen. we werken nog met XP en SP3. Wie heeft de gouden tip?

En alvast bedankt!

1433 33 Rapporteer

sleutelaar
door sleutelaar - Mar 16, 2009 om 22:42
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo tp

heb je systeem herstel al gedaan?

groet van de sleutelaar

anders even wachten op freya dan komt het wel weer goed.

freya
door freya - Mar 16, 2009 om 22:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo tp,

En heb je het dan over de afbeeldingen op internet die je in je browser wilt zien of over het weergeven van afbeeldingen in e-mailtjes?

m.vr.gr. Freya

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2009 om 22:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag tp, misschien werkt het weer als vanouds als u de pc met syteemherstel terugzet naar (ruim) een week geleden toen het probleem er nog niet was?

Werkt dat niet: welke versie van IE gebruikt u? Geldt het voor alle afbeeldingen die u probeert te openen of alleen van bepaalde sites?

vr.gr.

csb5
door csb5 - Mar 16, 2009 om 23:03
85 Antwoorden / 6 Vragen

staat de nieuwe flashplayer er op.

deze moet geinstaleerd worden.

gsm
door gsm - Mar 17, 2009 om 10:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Systeemherstel is heel misschien pas aan de orde wanneer de vraag van Freya beantwoord is.
Microsoft heeft de gewoonte om bij bepaalde updates de beveiliging van Outlook Expres/Windows Mail weer aan te zetten.
Zet dan in het mailprogramma de beveiliging voor afbeeldingen weer uit, via Extra en Opties, tabbald Beveiliging.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 17, 2009 om 16:22
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zal proberen op alle reacties een antwoord te geven:

Systeemherstel reeds gedaan, geen oplossing

IE 6 is geïnstalleerd, IE7 geeft zelfde probleem

Het gaat met name om de afbeeldingen van "Hyves-vrienden". Die foo's worden niet meer weergegeven. Mail en Webpagina's zijn normaal te openen.

Flash player: heeft dat invloed dan, ben me er niet van bewust dat hierin iets is gewijzigd.

Wellicht is nu wel een oplossing voorhanden, alvast bedankt voor he meedenken.

je
door jetix189 - Mar 17, 2009 om 16:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het heeft in ieder geval niets met flash te maken,
gebruiken jullie een proxyserver?

Lsk520
door Lsk520 - Mar 17, 2009 om 17:43
827 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, gewoon huis tuin- en keuken intenet via de kabel.

Volgens mij moet het iets heel simpels zijn en heeft het niets te maken met verbindingen, servers enz. Foutje in de instellingen?

richard83
door richard83 - Mar 17, 2009 om 17:54
386 Antwoorden / 28 Vragen

Heb je adobe flash player 10 geinstaleerd?

Gr richard

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2009 om 18:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tp, Misschien werkt dit:

naar de pagina van Hyves gaan, dan via internet opties de temporary files verwijderen, vervolgens de hyves pagina vernieuwen.

Of uw modem resetten (even uitzetten en dan weer aanzetten)?

vr.gr.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 17, 2009 om 18:47
827 Antwoorden / 2 Vragen

Modem resetten? Dat heeft er niets mee te maken..

Het is een instelling-probleem, de verbinding is oké....

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2009 om 18:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tp, het is één van de adviezen die Hyves zelf geeft....

vr.gr.

dirck
door dirck - Mar 18, 2009 om 00:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Een paar jaar geleden hadden ook een heleboel mensen hier last van, heb het verder niet doorgelezen, dus weet niet of de oplossing hier bijzit.
Maar bekijk het maar even.
helpdesk.hyves.nl/forum/464573/xbSV/Kruisjes_ipv_foto_s/

Dit zou je eerst ook nog even kunnen uitproberen.

Start IE6, ga dan naar Extra, Intenet opties, tabblad Beveiliging.
Klik op "Aangepast niveau", Beveiliginginstellingen verschijnt.
Zet Beveiliging op NORMAAL, klik op: Opnieuw instellen.
Klik op OK, nogmaals op OK.
Internet Explorer dan even opnieuw opstarten.

Groet, Dirck

he
door hellejoep - Mar 18, 2009 om 07:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou even de temporary internet files (tijdelijke internet bestand) weggooien; ook wel je cache genoemd. Zie hier meer informatie:
http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=2&artikelid=644

ca
door casper33 - Mar 18, 2009 om 13:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Java opnieuw instaleren wil ook wel eens helpen. Kort geleden had ik het zelfde probleem, Java gedownload en opnieuw geinstaleerd (inclusief de laatse update) en het probleem was verholpen.

Om Java te downloaden: geef in het browser scherm in download Java, of ga naar www.java.com

Veel succes

Casper

audb
door audb - Mar 18, 2009 om 17:36
1668 Antwoorden / 5 Vragen

IE7 > extra > geavanceerd > multimedia > afbedingen weer geven al geprobeerd?

Anders geavanceerde instellingen herstellen.

Dit werkt ook in de vorige versies.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 18, 2009 om 21:56
827 Antwoorden / 2 Vragen

Alle mogelijkheden die gegeven zijn hebben nog steeds geen resultaat opgeleverd. Inmiddels contact gehad met de Hyves-helpdesk, ga morgen even puzzelen. Hoop dat dit een oplossing biedt....

co
door conpom - Mar 18, 2009 om 22:12
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zat met hetzelfde euvel en bij mij heeft 't geholpen dat ik via EXTRA, INTERNETOPTIES, TABBLAD BEVEILIGING, de beveiliging op NORMAAL heb gezet. Weg rode kruisjes!!

dirck
door dirck - Mar 18, 2009 om 22:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Die mogelijkheid heb ik vanmorgen ook al gegeven, heeft helaas ook niet geholpen.

ro
door rooie60 - Mar 18, 2009 om 23:34
14 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iets te maken  met HTML instellingen bij internet opties,welke weet ik niet maar herinner het me nog.

keessie1
door keessie1 - Mar 19, 2009 om 00:39
138 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens mij kun je beste en het snelste even een nieuwe Windows gebruiker aanmaken, is zo gebeurt en lost waarschijn direct je probleem op.

Ga naar START - Configuratie Scherm - Gebruikers - Klik op Nieuw Account aanmaken.

Start de PC opnieuw op en login met dit nieuwe account, ga naar Hyves en zie de foto's.

Ben benieuwd Suc6

Groetjes Keessie

sn
door sniekma - Mar 19, 2009 om 11:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het niet mogelijk kunnen zijn, dat het bestanden zijn die je kan openen.

De rode kruisjes op deze site kun je die wel openen of ook niet?

Als dat wel het geval is zit de fout bij degene die de foto of afbeelding er op zit

Lsk520
door Lsk520 - Mar 19, 2009 om 16:12
827 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas hebben alle tips nog steeds niet het gewenste resultaat opgeleverd. Ook de adviezen van de mensen van Hyves leiden tot niets. Maar...ik blijf hopen! Het rare is dat dit probleem zich slechts op één PC voordoet, laptop werkt het allemaal wel....

kenwel2
door kenwel2 - Mar 19, 2009 om 16:24
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@tp: vergelijk dan eens alle instellingen, die u heeft gebruikt met uw laptop....schrijf alles van te voren eens helemaal op, zoals internetinstellingen, alles wat u maar kunt vinden, en vergelijk alles eens met de computer, die problemen heeft. Ergens heeft u dan toch duidelijk een instellingsfout zitten, anders zou uw laptop dezelfde prblemen geven, nietwaar?

Heel veel succes, Gr. Henri

keessie1
door keessie1 - Mar 19, 2009 om 20:46
138 Antwoorden / 9 Vragen

Raar dat mijn vorige Tip niet werkte, Maar deze werkt zeker:

Formateer Uw PC en installeer Windows opnieuw, Klaar.

Groetjes Keessie

Lsk520
door Lsk520 - Mar 19, 2009 om 21:14
827 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, da's niet echt het antwoord waarop ik zit te wachten.

dirck
door dirck - Mar 20, 2009 om 10:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In Firefox heb je de optie om afbeeldingen te blokkeren van een bepaalde website, misschien dat die optie ook in Internet Explorer zit.
Ik heb zelf IE8 en daar kan ik die optie niet vinden, maar misschien dat die optie wel in IE6 of IE7 zit.
Een Firewall heeft soms ook een optie om afbeeldingen te blokkeren.

Firefox: Afbeeldingen automatisch laden

Als u automatisch laden van afbeeldingen hebt ingeschakeld, kunt u met de knop Uitzonderingen… websites selecteren waarvan afbeeldingen niet automatisch worden geladen. De knop Uitzonderingen… laat u websites opgeven die u wilt laden (of niet laden), onafhankelijk van deze instelling van deze optievoorkeur. Voer in de uitzonderingenlijst de website in waarvan u afbeeldingen wilt toestaan of blokkeren en klik op Toestaan om afbeeldingen toe te staan, of klik op Blokkeren om de afbeeldingen te blokkeren.

Probeer anders eens Firefox, bevalt het niet, dan verwijder je Firefox weer. mozilla-europe.org/nl/firefox

Groet, Dirck

Lsk520
door Lsk520 - Mar 20, 2009 om 11:02
827 Antwoorden / 2 Vragen

Beste dirck:

ik gebruik geen Firefox en ben ook niet van plan dat te gaan gebruiken. En ik wil ook geen afbeeldingen blokkeren, wil ze openen.

dirck
door dirck - Mar 20, 2009 om 11:42
3201 Antwoorden / 3 Vragen

ik gebruik geen Firefox en ben ook niet van plan dat te gaan gebruiken.
En ik wil ook geen afbeeldingen blokkeren, wil ze openen.

Dat je ze wilt openen, dat snap ik.
Als je nou even goed leest wat ik geschreven heb, dan kun je zien dat ik het heb over een optie om afbeeldingen te blokkeren of toe te staan, die optie kan in IE zitten, maar ook in je Firewall of eventueel virusscanner of spywarescanner.
Als zo'n optie bij jou ingeschakeld is, dan moet je hem weer uitschakelen. Zodat je de afbeeldingen weer kunt zien.

Wat betreft Firefox, daar bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat als Firefox de afbeeldingen wél laat zien, dat het dus niet aan je Firewall of zelfs aan de instellingen van je modem ligt, maar puur aan IE.
Laat Firefox ook geen afbeeldingen zien, dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan Internet Explorer.

Je kan ook Internet Explorer 8 installeren, die is gisteren uitgekomen.
Afbeeldingen worden niet weergegeven op websites in IE

Lsk520
door Lsk520 - Mar 20, 2009 om 13:03
827 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Dirck:

natuurlijk sta ik open voor alle opties maar het rare doet zich voor dat het probleem zich alleen bij Hyves voordoet. En dat mijn dochter wel via haar msn alle afbeeldingen kan openen. Rechtstreeks openen via Hyves.nl schijnt dan weer niet te lukken. Ook de vergaande aangedragen oplossingen van Hyves lukken niet. Overige webpagina's zij normaal te openen, incl afbeeldingen. Ligt het probleem dan bij Hyves-instellingen, daarin is niets veranderd...zegt mijn dochter....?

Lsk520
door Lsk520 - Mar 20, 2009 om 21:05
827 Antwoorden / 2 Vragen

Dochter roept vanuit haar kamer dat het probleem is verdwenen, alle afbeeldingen op haar hyves-pagina zijn weer te openen! Kennelijk spookt het bij ons want ik heb geen oplossing aangedragen! Niettemin iedereen hartelijk bedankt voor het geven van oplossingen en ideeën! Prettig weekend!

eagleone2002
door eagleone2002 - Mar 23, 2009 om 16:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik stel voor om Java eens te update, en zien of dat werkt voor een juiste weergave

Lsk520
door Lsk520 - Mar 24, 2009 om 00:06
827 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals ik al schreef is het probleem inmiddels weer verholpen.......