em
door empeetrois May 25, 2004 om 20:00
Computers & telefonie

Hi abbonnement Bellen in buitenland appart verekend?

Ik heb nu een hele tijd een hi abbonement en was tevreden, ik belde weinig, maar had toch gekozen voor een hi20 abbonement wat staat voor 20 euro per maand aan te bellen vergoeding.

Nu was ik op vakantie geweest en van te voren gezien dat ik nog 100 euro tegoed had, aangezien ik niet zo lang geleden een bedrijfje was begonnen moest ik regelmatig mijn e-mail controleren.

Tot ik thuis kwam en een maand later de rekening ontving, of ik 120 euro extra wilde betalen omdat Bellen in het buitenland niet in mijn bundel zit.

Ik heb gezocht en gezocht maar kon nergens in mijn algemene voorwaarden vinden dat dit er niet bij zou zitten. Ook op het contract kon ik deze nergens vinden (ondertekend).

Wel heb ik dit achteraf gevonden op de site van Hi:

"de vrije belminuten gelden alleen voor nationale gesprekken naar vast, mobiele toestellen van Hi of KPN, andere mobiele operators en VoiceMail. Alle overige bestemmingen vallen buiten de belminutenbundel"

In de algemene voorwaarden staat niet verwezen naar hun site, en ik vraag me dus ook af of dit geldig is. Ook weet ik niet sinds wanneer dit op hun site staat.

Stel als ik nu een product in een winkel aanbied met een contract, kan ik toch ook niet op een site gaan zetten dat je na een jaar het dubbele betaald, terwijl de klant hier niets van afweet?

Wie weet of ik in mijn recht sta.

646 6 Rapporteer

gery
door gery - May 26, 2004 om 19:26
504 Antwoorden / 8 Vragen

Staan er in die voorwaarden die je thuis hebt wel iets over het bel gedrag? Dus over het bellen algemeen?

Helaas moet ik je wel zeggen dat bij de meeste providers het bellen in het buitenland buiten de bundel valt. Daarom ben ik benieuwd of in het contract iets vermeld staat over de bundel.

em
door empeetrois - May 26, 2004 om 19:50
1 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf staat er niets over in mijn contract / algemene voorwaarden.

Hier vind je de algemene voorwaarden waar ik heb voor getekend.

http://www.hi.nl/downloads/2003-07%20AV%20mobiele%20telecommunicatiediensten.pdf

Ik heb vandaag contact gehad met een medewerker van hi, en zij wis het niet eens. Ik vroeg of ze het kon veranderen, maar dat kon weer niet, zelf kon ze het ook niet in de voorwaarden vinden, maar wist ook niet of dat bij tarieven van telefonie nodig was.

Verder zei ze dat ik het best met de klachten reacties een brief moest sturen met de klacht. Maar kon mij niets zeggen. Is het verstandig om in mijn geval een consumenten bond erbij te halen?

gery
door gery - May 26, 2004 om 21:09
504 Antwoorden / 8 Vragen

Gelijk op de 2e pagina van die voorwaarden staat duidelijk:

Meer informatie over de producten en diensten van KPN, de geldende tarieven en overige voorwaarden vindt u op de internetsite www.kpn.com. KPN adviseert u deze internetsite regelmatig te raadplegen.

Kijk ik vervolgens op de site, staat daar het volgende over de Hi20:

de gratis belminuten gelden alleen voor gesprekken in Nederland naar Nederlandse vaste en mobiele nummers, VoiceMail en VoiceMail Direct (piek- en daluren)

Als je daar dus voor getekend hebt, sta je dus niet in je recht en moet je de gemaakte belkosten buiten je bundel gewoon betalen.

gery
door gery - May 26, 2004 om 21:10
504 Antwoorden / 8 Vragen

Zie:
http://hi.custhelp.com/cgi-bin/hi.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=tYSwHkch&p_lva=&p_faqid=136&p_created=1034866242&p_sp=cF9zcmNoPSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MzE2JnBfcGFnZT0x&p_li=

ja
door jappie10 - May 30, 2004 om 12:24
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind je verhaal een beetje vreemd. Zelf werk ik als verkoper in een Primafoon. Belminuten zijn nooit geldig in het buitenland. Bellen in het buitenland is namelijk aanmerkelijk duurder dan bellen binnen Nederland. KPN en Orange bieden ook abonnementen aan met tegoeden zoals Orange Free en KPN Mobiel Plus. Alles wat je met de aansluiting doet, valt dan binnen de bundel. Natuurlijk is het zo dat bellen in Zuid Afrika je tegoed sneller doet slinken dan bellen in Nederland. Bij je HI Simkaart en op folders in de winkel staat overigens wel vermeld wat wel en niet binnen de bundel valt.

Tarieven staan nooit in de algemene voorwaarden vermeld. Het is erg kostbaar om deze voorwaarden aan te passen mochten er zich wijzigingen voordoen.

Als laatste is het altijd handig om je verkoper te vragen wat wel en niet binnen de bundel valt, hoe lang zo'n tegoed/minuten geldig is, of starttarief wordt gerekend, of je per seconde betaalt etc, etc. En dan pas tekenen.

zi
door zinokiss - Jul 22, 2004 om 02:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

zelf vind ik het nalatig van de verkoper die hoort je over je belminuten en de regels ervan in te lichten. het is inderdaad altijd al zo geweest bij kpn dat buiteland niet onder je belminuten of tegoed valt het staat met verwijzing naar de site dus ook in de voorwaarden. volgende abbonement beter laten voorlichten een goede verkoper is er een die vraagt naar je wensen omtrent het abbonement. zodat je met een contract de winkel uit gaat waar je plezier van zult hebben. succes