Hi abonnement
Vorig jaar mei heb ik bij Hi een abonnement afgesloten: 75 belminuten +internet, met toestellease en verzekering. Bij dit tweejarige abonnement kreeg ik een studentenkorting zo vertelde de verkoper.
Maandelijkse kosten ongeveer €30.
De ene maand kwam ik wel uit met 75 minuten, de andere maand niet, daarom paste ik mijn belbundel regelmatig naar boven (150 minuten) aan. Ook vielen de kosten soms hoger uit doordat ik 0900-nummers moest bellen.
Maar op mei van dit jaar kreeg ik ineens een telefoonrekening van €54,93 terwijl ik wist dat ik nog zeker binnen mijn bundel zat en maar 1 keer kort een 0900-nummer had gebeld (Want het verbruik van je belminuten/internet is op een app te bekijken).
Omdat ik niks van de hoge kosten snapte heb ik de klantenservice gebeld en daar werd mij doodleuk verteld dat mijn 50% korting voorbij was. Terwijl de enige korting die ik wist de studentenkorting was (€3,50 per maand).
Hierop heb ik geprobeerd een kopie van mijn contract te vragen om te zien waar ik dan precies voor heb getekend. Een kopie was niet mogelijk via de klantenservice want ik had het abonnement in de winkel afgesloten, dus ik bezocht de winkel.
Ook in de winkel kon de verkoper mijn contract niet vinden, zogenaamd omdat deze maar 1 jaar worden bewaard (terwijl mijn contract toch echt 2 jaar loopt). Hij draaide wel wat papieren uit met daarop mijn overeenkomst en de details van mijn abonnement. Op deze overeenkomst staat inderdaad mijn handtekening, maar de enige korting die wordt benoemd is de studentenkorting.
De verkoper heeft een klacht aangemaakt, maar binnen de beloofde 10 werkdagen had ik niks vernomen over de klacht dus ik ging weer langs bij de winkel. Deze keer was er telefonisch contact en werd de klacht alsnog in behandeling genomen maar weer hoorde ik niets binnen de beloofde 10 werkdagen.
Vorige week bezocht ik dus nogmaals de winkel en toen bleek dat mijn klacht nog dezelfde dag was ‘behandeld’ maar dat de verkoper had verzuimd mij over de uitkomst op de hoogte te stellen.
De betreffende email met het antwoord was dat het contract (wat ik inmiddels al 3x had) maar één keer werd verstrekt en dat er een 50% kortingsactie was op het moment dat ik mijn abonnement afsloot en dat de actie correct is aangevraagd en toegepast (Dus door de verkoper en niet door mij persoonlijk!)
Ook stond er in de email dat ik dit op mijn factuur had kunnen zien. Maar deze facturen heb ik niet ingezien omdat ik gebruik maak van de Hi App, waarop alleen mijn verbruik staat en het totaalbedrag van de rekening. In dezelfde app is ook duidelijk mijn abonnement beschreven (welk toestel, hoeveel belminuten, hoeveel MB internet etc) maar de enige benoemde korting is weer alleen de studentenkorting.
Ik blijf erbij dat de verkoper mij NIET heeft verteld dat ik naast de studentenkorting ook een eenjarige actie had van 50% korting. Ook in mijn overeenkomst staat nergens iets over de eenjarige actie en de enige handtekening die ik heb gezet staat op de overeenkomst waarin de korting niet wordt benoemd.
Wat kan ik nu doen? Want voor Hi is de klacht zo afgehandeld maar ik ben het er niet mee eens!
Op de overeenkomst, waar jij je handtekening onderzetten, staat toch duidelijk het maandbedrag, contractduur en eventuele kortingen vermeld?
Tip: Gebruik je smartphone om te bellen via het internet (wifi) naar 090x nummers stuk voordeliger, nog beter vermijd bedrijven die zich hierachter verschuilen.
Op mijn overeenkomst staat eigenlijk heel weinig informatie... Ik krijg steeds meer de indruk dat de verkoper mij alles had kunnen beloven en aansmeren, want tja als het toch niet in de overeenkomst staat???
Hieronder de dingen die op de overeenkomst staan.
(Met de medewerker v de winkel heb ik de algemene voorwaarden etc nog helemaal doorgenomen om te kijken of daar dan misschien de korting in benoemd was.. maar nee!
Gegevens:
Naam: ......
Geboortedatum: .....
Adres:.....
Legitimatietype:....
Legitimatienummer:......
-------------------------------------------------------------
Abonnement:
Mobiel nr: 06-********
Naam: Hi Large 2 jaar.
Actie: Studentenkorting
Looptijd: 2 jaar
Bundels:
- 75 min/sms
Leasetoestel
Merk & type: ........
IMEI nummer toestel: .............
Toestelservice inbegrepen: 4 uur vervangservice
Toestelservice extra: SmartCare Schade..
-------------------------------------------------------------
Betaalgegevens:
Naam: .......
Adres:
Betaalwijze: automatisch incasso
Bankrekening: ************
Betalingstermijn: per maand
-----------------------------------------------------------------
Overige gegevens:
Orderdatum: 08-05-2012.
Ingangsdatum overeenkomst: 09-05-2012
-----------------------------------------------------------------
Akkoordverklaring:
Verhaaltje over algemene voorwaarden, actuele tarieven en tariefsvoorwaarden van toepassing blabla..
Dan kort stukje over voorwaarden toestellease...
Dan kort stukje over privacy en kredietwaarderingsinstanties..
Iets over tariefwijzigingen en bundels per 1 oktober volgens CBS consumentenprijsindex....
-----------------------------------------------------------------
Ondertekening:
Naam: ................
Geboorte datum: ...........
Datum:............
Plaats: ..................
Handtekening...
Dan zal ik het toch maar zeggen..
Het is uiteraard niet zo heel erg verstandig geweest (breng ik het zo vriendelijk genoeg?) om hier je handtekening onder te zetten. Als je nergens mee kunt bewijzen welke bedragen/kortingen zijn afgesproken wordt het natuurlijk wel heel erg lastig om je gelijk te halen. Laat het een les zijn voor de toekomst.
Maar wees enigszins gerust, al zou je het wel kunnen bewijzen is het halen van je recht, bij providers, nog een hele kunst..
De acties van die tijd waren dat je het eerste jaar 50% van de abbokosten betaalt. Daarna de volledige mep!
De winkels stonden er ook vol van.... Kwestie van lezen...
Hi Pajen,
Jouw bericht heb je ook op Tros Radar geplaatst. Hier heb ik op gereageerd met het verzoek om je gegevens naar ons door te mailen. Ik zie jouw mail graag tegemoet.
Groetjes,
Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum
[quote=dearagain schreef op dinsdag 24 sep 2013, 17:46]*typische Hi-praktijken!
HI kan geen goed bij u doen, geloof ik.
Ik ben juist altijd heel tevreden over Hi/KPN! Helaas nu mijn eerste negatieve ervaring.
Door mijn vraag(klacht) hier en bij TrosRadar is mijn klacht nu opnieuw in behandeling..
Wel teleurstellend dat er pas actie ondernomen wordt wanneer een klacht zichtbaar is op social media en forums..
Ik laat wel weten hoe de zaak verloopt!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer