su
door summervibes Jan 19, 2013 om 10:49
Computers & telefonie

Hi abonnement opzeggen ivm geen bereik

Ik wil mijn abonnement van HI opzeggen!
Heb dit abonnement vorig jaar april genomen omdat zij hier op Terschelling het meeste bereik hadden.
Maar sinds mei/juni vorig jaar kan ik amper nog bellen of gebeld worden. Ook gebeurd het vaak dat ik tijdens een gesprek gewoon "weg val"..
Ze hebben de frequentie van de zendmast naar beneden gehaald (is bewijs voor!) omdat ze een hogere mast willen plaatsen maar de bewoners eromheen willen dat niet.
Ik heb 500 belminuten maar kan er 20 minuten daadwerkelijk van gebruiken.
HI verkoopt mij een duur abonnement waar ik helemaal niets aan heb.
Ze leveren niet wat ze beloofd hebben..
En er zijn vele mede eilanders die hier ook last van hebben!
Ik wil van dit abonnement af!! En wel nu!!

3760 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 19, 2013 om 11:27
10966 Antwoorden / 34 Vragen

U wilt NU, maar als u werkelijk van het abo af wilt, zult u er wat voor moeten doen. Om te beginnen met een officiele klachtenbrief naar Hi sturen, als u dan niet tevreden bent met de geboden oplossing, of ze reageren niet, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillen commissie Telecommunicatie
Klik HIER voor de te volgen stappen. Als u belt met de ombudsman hebben ze ook nog voorbeeldbrieven voor u klaarliggen.

su
door summervibes - Jan 19, 2013 om 11:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 19 jan 2013, 11:27]U wilt NU, maar als u werkelijk van het abo af wilt, zult u er wat voor moeten doen. Om te beginnen met een officiele klachtenbrief naar Hi sturen, als u dan niet tevreden bent met de geboden oplossing, of ze reageren niet, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillen commissie Telecommunicatie
Klik HIER voor de te volgen stappen. Als u belt met de ombudsman hebben ze ook nog voorbeeldbrieven voor u klaarliggen.

su
door summervibes - Jan 19, 2013 om 11:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 19 jan 2013, 11:27]U wilt NU, maar als u werkelijk van het abo af wilt, zult u er wat voor moeten doen. Om te beginnen met een officiele klachtenbrief naar Hi sturen, als u dan niet tevreden bent met de geboden oplossing, of ze reageren niet, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillen commissie Telecommunicatie
Klik HIER voor de te volgen stappen. Als u belt met de ombudsman hebben ze ook nog voorbeeldbrieven voor u klaarliggen.

Ik begrijp dat ik alles via de officiele weg moet doen maar heb ook contact met HI via het HI Forum op Facebook en daar hebben zij al toegegeven dat de fout bij hun ligt en dat ze aan een oplossing werken en tot die tijd kunnen ze niets doen!
Maar ik betaal wel elke maand voor iets wat ik niet kan gebruiken..!!
Bellen dus..Ik heb een bedrijf en mijn klanten kunnen mij niet bereiken en andersom!
Daarom wil ik er vanaf...

zoekster
door zoekster - Jan 19, 2013 om 12:09
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, ze hebben de fout toegegeven, maar komen ze ook met een schadevergoeding over de brug? U betaalt immers voor iets wat niet wordt geleverd. Alleen maar een beetje spijt betuigen is natuurlijk niet goed genoeg. U zult op z'n minst minder moeten betalen voor het abo. Dat gedoe via facebook, daar koop je niets voor. Een aangetekende brief met zelf een voorstel over hoeveel u redelijk vindt per maand te betalen, of anders ontbinding van het contract. Vraag om een schriftelijke reactie binnen 2 weken.
En anders toch naar de Geschillencommissie. Maar u zult ervoor moeten zorgen dat u iets substantieels in handen heeft.

Kunt u een abo bij een ander nemen, of kan geen enkele provider u een degelijke verbinding leveren op Terschelling?

su
door summervibes - Jan 19, 2013 om 12:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nee geen schadevergoeding, niets! Ik betaal wel al 10 maanden voor iets waar ik niets aan heb... En het frappante van alles is: Mijn overbuurvrouw had ook een abo van HI en haar contact is ontbonden na ellelange gesprekken met HI...ze werd wat 'lastig' zeg maar!
Dit ook aan gekaart bij HI...
Hi was altijd de beste provider hier op Terschelling vandaar dat ik bij HI zit/zat.
Vodafone is nu hier de beste provider...

zoekster
door zoekster - Jan 19, 2013 om 12:37
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Er is ook nog een Hi webcare, komt af en toe langs op het forum. Misschien dat die u hier nog kan helpen, webcare zie je overigens zelden in het weekend, dus dat zal dan maandag o.i.d. worden.
U kunt ook de techniek van uw overbuurvrouw uitproberen.Voor de rest zijn alle opties wat mij betreft wel behandeld
Succes ermee.

gompy2
door gompy2 - Jan 19, 2013 om 13:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=summervibes schreef op zaterdag 19 jan 2013, 12:22]
Hi was altijd de beste provider hier op Terschelling vandaar dat ik bij HI zit/zat.
Vodafone is nu hier de beste provider...
Ik weet niet in welk gedeelte van Terschelling je woont, maar als je op onderstaande link klikt krijg je een kaartje te zien met alle gsm-masten in Nederland.
Linksboven kun je de naam Terschelling ingeven, dan kun je zien welke maste van welke provider het dichts bij je in de buurt staat.
Die zou je dan kunnen nemen.

Klik -> UMTS-Masten

Hier nog een discussie over het onderwerp waar het over gaat.

Klik -> Zendmast zorgt voor discussie op Terschelling

Als KPN daadwerkelijk met opzet de capaciteit/vermogen van die mast terug gedraaid heeft, wat me niet zou verbazen overigens, hoop ik dat elke Terschellinger daar gepaste maatregelen op neemt.

Suc6 in ieder geval...

dearagain
door dearagain - Jan 19, 2013 om 14:16
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*als ik jouw bericht goed lees, heb je eigenlijk geen alternatief, of wel?

su
door summervibes - Jan 19, 2013 om 15:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 19 jan 2013, 13:29][quote=summervibes schreef op zaterdag 19 jan 2013, 12:22]
Hi was altijd de beste provider hier op Terschelling vandaar dat ik bij HI zit/zat.
Vodafone is nu hier de beste provider...
Ik weet niet in welk gedeelte van Terschelling je woont, maar als je op onderstaande link klikt krijg je een kaartje te zien met alle gsm-masten in Nederland.
Linksboven kun je de naam Terschelling ingeven, dan kun je zien welke maste van welke provider het dichts bij je in de buurt staat.
Die zou je dan kunnen nemen.

Klik -> UMTS-Masten

Hier nog een discussie over het onderwerp waar het over gaat.

Klik -> Zendmast zorgt voor discussie op Terschelling

Als KPN daadwerkelijk met opzet de capaciteit/vermogen van die mast terug gedraaid heeft, wat me niet zou verbazen overigens, hoop ik dat elke Terschellinger daar gepaste maatregelen op neemt.

Suc6 in ieder geval...

su
door summervibes - Jan 19, 2013 om 15:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 19 jan 2013, 13:29][quote=summervibes schreef op zaterdag 19 jan 2013, 12:22]
Hi was altijd de beste provider hier op Terschelling vandaar dat ik bij HI zit/zat.
Vodafone is nu hier de beste provider...
Ik weet niet in welk gedeelte van Terschelling je woont, maar als je op onderstaande link klikt krijg je een kaartje te zien met alle gsm-masten in Nederland.
Linksboven kun je de naam Terschelling ingeven, dan kun je zien welke maste van welke provider het dichts bij je in de buurt staat.
Die zou je dan kunnen nemen.

Klik -> UMTS-Masten

Hier nog een discussie over het onderwerp waar het over gaat.

Klik -> Zendmast zorgt voor discussie op Terschelling

Als KPN daadwerkelijk met opzet de capaciteit/vermogen van die mast terug gedraaid heeft, wat me niet zou verbazen overigens, hoop ik dat elke Terschellinger daar gepaste maatregelen op neemt.

Suc6 in ieder geval...

Helaas klopt de link niet naar de masten.. Op midsland-Noord op Terschelling staat ook de KPN mast.
KPN wil een 40 meter hoge mast plaatsen maar omwoners houden dat tegen..
KPN heeft toegegeven dat de problemen bij hun liggen.

Ze beloofden mij een prima abo met superbereik maar sinds de inwoners van Midsland-Noord juridische stappen hebben ondernomen, is het bereik echt waardeloos!
En meerdere met mij..
Zoals eerder beschreven: ik heb 500 belmin en kan maar 20 min gebruiken en soms zelfs minder!
Ik wil niet betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken..

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg op het HI forum op FB...
Daar is mijn klacht in behandeling..

Daarnaast wil ik 10 maanden schadevergoeding!
Ik gebruik mijn tel ook zakelijk en mijn klanten kunnen mij niet bereiken en andersom en dat in deze crisis...

gompy2
door gompy2 - Jan 19, 2013 om 15:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja oké summervibes, wat mij betreft krijg je alle genoegdoening die je wilt hoor, want wat ze doen lijkt nergens op.
V.w.b een KPN mast in Midland-Noord, weet je dat wel zeker?
Volgens het antenne-register, wat van de overheid is, is in dat gedeelte van Terschelling geen mast van KPN te vinden.
Controleer hier -> Antenne-register
Maar goed, eigenlijk is dat het punt niet, punt is dat je een goede telefoon verbinding krijgt.
Dus suc6 gewenst.

f_
door f_munneke - Jan 22, 2013 om 22:35
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoor wel vaker dat KPN achterstevoren werkt. Ik heb zelf een alles-in-één bij KPN en na veel gezeur (KPN wilde meer zenders toevoegen op dezelfde snelheid) heeft KPN haar fout netjes hersteld. Ik een hogere snelheid tegen het zelfde maandbedrag.

Ik denk dat KPN nog steeds niet van haar fouten leert, tenzij haar klanten aan de bel gaan trekken.

Ik zou haast willen zeggen: bel ze op en vraag om een goede bandbreedte voor mobiel verkeer (zoals het was)