dibrial
door dibrial Sep 12, 2008 om 13:38
Computers & telefonie

HI Eindeloos Online en steaming video

Heeft iemand ervaring met streaming video (YouTube, NOS Mobiel e.d.) i.c.m. het Eindeloos Online abonnement van HI?

Ik lees allemaal verhalen over extra kosten bij het gebruik van streaming video, terwijl ik volgens mij een contract heb waarmee ik onbeperkt kan internetten.

Mijn vorige abonnement was bij T-Mobile, maar op advies van iemand van T for Telecom ben ik overgestapt naar Hi. Bij T-Mobile kon ik zonder extra kostengebruik maken van bv. NOS Mobiel. Dit heb ik dan ook vaak gedaan tijdens de Tour de France ed., maar ik durf de applicatie nu al nauwelijks op te starten, omdat ik allerlei verhalen van mensen lees die rekeningen van dik boven de 100 euro hebben.

Weet iemand of en hoeveel extra kosten er in rekening gebracht worden en of dit wel mag volgens  Eindeloos Online contract?

Ik kan niets terugvinden over extra kosten bij streaming video in Nederland. Alleen over extra kosten in het buitenland. Zie link: http://www.hi.nl/web/show/id=299087

P.S. Ik heb hier per ongeluk een forumitem over gemaakt, maar eigenlijk had ik het hier willen plaatsen. Vandaar alsnog de vraag in 'vraag en beantwoord'

609 8 Rapporteer

dibrial
door dibrial - Sep 12, 2008 om 14:54
24 Antwoorden / 3 Vragen

Heel erg bedankt voor de reactie

Als ik de en idd zo leest dan staat het in de voorwaarden, maar ik vind het wel een rare combinatie om dit als een punt in de voorwaarden te noemen.

Wat het tweede punt betreft, wordt het gemiddelde dataverkeer juist laag gehouden door het eerste punt. Dit vind ik dan ook niet van toepassing.

Morgen moet ik toch terug met mijn defecte toestel. Ik zal nog wel even vragen waarom zij mij dit abonnement geadviseerd hebben. Ze hebben het nooit gehad over streaming video en nu kan ik dus mooi twee jaar lang geen NOS mobiel e.d. meer gebruiken. Dat is natuurlijk EINDELOOS niet echt ONLINE

Ik ben overigens wel benieuwd wat de extra kosten zijn.

Heeft iemand hier info over gevonden?

freya
door freya - Sep 12, 2008 om 15:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als aanvulling:

In je vraag schrijf je "op advies van iemand van T for Telecom ben ik overgestapt naar Hi". Ik neem aan dat je toen ook gesproken hebt over de wens om streaming video te gebruiken? Als dat zo is ben je dus niet goed voorgelicht aangezien het gebruik van streaming video dus niet 'onbeperkt' is.

Laat in ieder geval nog eens weten hoe het afloopt.

Freya

freya
door freya - Sep 12, 2008 om 15:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo dibrial,

Ik kom in de voorwaarden eigenlijk twee artikelen tegen die betrekking hebben op je 'Eindeloos online Abonnement'.

4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.

Ik zou dit toch als twee verschillende dingen zien. Dus extra kosten voor gebruik in het buitenland en extra kosten voor gebruik van streaming audio/video. Dus ook kosten voor streaming audio/video in nederland.

Een tweede artikel dat van toepassing is:

De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo
veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle
overige gebruikers van Eindeloos online.

En bij streaming video gaat het natuurlijk wel erg hard met dat dataverkeer.
Wil je dus écht onbeperkt internet en streaming video kijken, dan is dit dus eigenlijk niet het juiste abonnement voor je.

m.vr.gr. Freya

dibrial
door dibrial - Sep 19, 2008 om 08:40
24 Antwoorden / 3 Vragen

@freya

Ben vorige week naar de T for Telecom geweest. Ze waren nu inderdaad op de hoogte van de extra kosten bij streaming. Mij is verteld dat het tegenwoordig aan klanten gemeldt wordt, maar dat dit in het verleden niet is gebeurd, omdat het niet bekend was dat dit in tegenstelling tot bv. T-Mobile extra kosten met zich meebrengt.

Ze hebben hun excuses gemaakt, maar konden, zoals ik natuurlijk al verwacht had, niets voor mij doen. Het wordt dus gewoon 2 jaar niet streamen op de mobiel, want extra betalen dit Eindeloze Online Content ga ik natuurlijk niet doen.

Natuurlijk bestaat de kans dat het nog in het pakket wordt opgenomen als de bandbreedte van het netwerk vergroot wordt, want dit schijnt het probleem te zijn.
Hi biedt wel snelheid richting gebruikers, maar dieper in het netwerk totaal geen bandbreedte.

Voor iedereen die nog geen Eindeloos Online bundel heeft en bij de keuze van dit abonnement wel waarde hecht aan streaming video zoals Youtube of, zoals in mijn geval, NOS mobiel, is het beter om gezellig met T-Mobile te gaan Web' Walken, omdat alles hier wel binnen de bundel valt.

freya
door freya - Sep 19, 2008 om 10:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat ze het niet beter hebben opgelost. Ze hadden je toch op z'n minst een tegemoetkoming in de gemaakte kosten kunnen geven. Het geeft maar weer eens aan dat sommige bedrijven alléén maar bezig zijn met klanten binnenhalen en geld verdienen. Klantvriendelijkheid en service zijn begrippen die bij dit soort bedrijven niet bestaan.

Toch bedankt dat je het nog even meldt.

Freya

dibrial
door dibrial - Sep 19, 2008 om 10:15
24 Antwoorden / 3 Vragen

Ik moet zeggen dat het bij T for telecom erg meevalt met de service.

Na een mailing waarin mij een aanbieding werd gedaan, ben ik naar de winkel gegaan. Hier bleek dat de mailing foutief was verzonden en dat ik nog niet kon verlengen. Dit foutje kostte mij een reis van 40 km en hierover heb ik een brief naar T for telecom gestuurd.
Drie dagen later kreeg ik een nette excuusbrief met als vergoeding een bluetooth headset.

Toen ik eindelijk wel kon verlengen ben ik naar de winkel gegaan. Het gesprek kwam daar weer op de foutieve mailing en prompt kreeg ik, zelfs na het vertellen van het hierboven genoemde vergoeding, een bluetooth headset als vergoeding.

Ik zit dus behoorlijk in de bluetooth headsets en kan iedereen in stereo te te woord staan.

freya
door freya - Sep 19, 2008 om 10:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oké, dat valt dan weer mee. Mijn vorige reaktie was dus iets te extreem. Maar het blijft jammer dat je nu met een abonnement zit dat je niet kunt gebruiken waar je het eigenlijk voor wilde hebben.

Freya

chrizmulder
door chrizmulder - Dec 14, 2008 om 13:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik schrok behoorlijk toen ik de uitzending van kassa zag waarin een jongen extra kosten moest betalen voor het gebruik van streaming video.

Ik heb meteen gemaild naar kassa of ik informatie over de gang van zaken kon krijgen, maar heb nooit wat ontvangen.

Nu ben ik ontzettend benieuwd hoe het afgelopen is met die jongen, weten jullie daar iets van?

Alvast bedankt