xe
door xenophon Aug 17, 2009 om 15:16
Computers & telefonie

Hoe geblokkeerde videobanden toch kopieren op HDD-recorder

Ik heb nogal wat Disney videobanden, die indertijd erg duur waren en nog steeds heel goed zijn. Nieuw kopen op DVD is geen optie, want veel te duur. Nu wil ik deze videobanden kopiëren op mijn HDD-recorder. Sommige doen het uitstekend. Andere kan ik niet kopiëren. Ik krijg een bericht dat ze zijn geblokkeerd.
Weet iemand hoe ik die beveiliging kan omzeilen ?

622 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2009 om 15:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo xenophon,

Kijk hier eens:

Vooral bij het antwoord van benson.

Suc6

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 17, 2009 om 16:01
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Voor zover mij bekend is dit alleen mogelijk met (semi-)professionele video-apparatuur. Met een zgn Timebase-corrector is dit op te lossen. Ook als u het signaal 'door een recorder haalt', dus aanbieden aan een (semi-)professionele recorder en via de output weer naar uw HDD-recorder. Ook sommige beeldmixers lossen dit probleem op. Wellicht kent u iemand in uw omgeving met een video-montagesetje?

Eerlijkheidshalver moet ik er wel bijvertellen dat ik dit niet 100% zeker weet, maar zeker genoeg om het te proberen. Niet geschoten is altijd mis.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 17, 2009 om 16:06
1163 Antwoorden / 60 Vragen

oh, gelijktijdig gepost! Goede tip, Edrick!

Ik ga alleen meer voor het antwoord van Nachtegaal....

freya
door freya - Aug 17, 2009 om 16:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo xenophon,

Eerlijk gezegd zou ik toch eerst eens kijken wat je niet allemaal op
DVD kunt vinden. Ik zie regelmatig bij de Blokker, de Bart Smit en
andere winkels aanbiedingen van Disney DVD's voor zo'n €5,- per stuk.
Daar zou ik de moeite voor het overzetten niet voor over hebben.

Om te beginnen is de beeldkwaliteit van video al niet te best en dat
wordt door het omzetten naar DVD er niet beter op (wel slechter). Plus
dat je op de DVD vaak extra informatie vindt, ondertitels aan of uit
kunt zetten en vaak ook nog een gesproken taal  (nederlands of orgineel
engels) kunt kiezen. Scheelt je een hoop tijd en werk.

m.vr.gr. Freya

he
door henk1951 - Aug 17, 2009 om 17:17
256 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan inderdaad de kwaliteit en mogelijkheden van een videoband niet vergelijken met een DVD. Zijn er geen rommelmarkten in de buurt. Huren bij een videotheek 5 DVD's vanaf 5 euro deze mogen niet gekopieerd worden maar kijk eens op google,de kwaliteit is veel beter dan videobanden.

gr Henk

edwardus
door edwardus - Aug 18, 2009 om 00:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je een tv-in (coax) aansluiting in je pc, dan kun je denk ik de videorecorder afspelen via die ingang en het videosignaal opnemen. Meestal heeft zo'n video(in)kaart wel de nodige software meegeleverd. Nog nooit zelf gedaan met een beveiligde videoband eigenlijk.