appeltje0
door appeltje0 Sep 26, 2010 om 10:39
Computers & telefonie

Hoe kan ik de muziek van een Power Point copyeren

Weet iemand hoe ik de muziek van een PowerPoint kan copyeren, soms krijg je pps binnen met hele mooie muziek, die ik dan graag over zou willen zetten. Onze compter heeft Windows 7, wie weet het ? ik hoor het graag ,dank U alvast

3009 21 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Sep 26, 2010 om 11:44
777 Antwoorden / 31 Vragen

Waarschijnlijk kijkt u ongemerkt met een versie van PowerPointViewer.
Het makkelijkst is het bestand in een folder op uw computer op te slaan.
Hierna scant u het bestand op mogelijke virussen (als dit nog niet gebeurd zou zijn).
Daarna start u Microsoft PowerPoint en opent daarin het zojuist opgeslagen bestand.
Daarna gaat u op zoek naar het muziekbestand......

appeltje0
door appeltje0 - Sep 26, 2010 om 11:50
26 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voorde snelle reaktie, heb gedaan wat je vermelde ,maar zie alleen maar de plaatjes aan de linkerkant verschijnen en geen muziek bestandje

freya
door freya - Sep 26, 2010 om 11:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo rdejong,

Als je het .pps bestand in Powerpoint hebt ingelezen, sla het dan op via Bestand > Opslaan als webpagina. De hele presentatie wordt dan in afzonderlijke bestanden in een map opgeslagen. In die map zie je dan de .html pagina, de .jpg plaatjes en ook het .wav bestand.

m.vr.gr. Freya

appeltje0
door appeltje0 - Sep 26, 2010 om 13:21
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Freya, als ik naar bestand en dan naar opslaan ga krijg ik geen webpagina te zien ,bij de oude versie van pps was dat wel het geval, weet jij wat dan te doen?
Groetjes Ronald

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2010 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rdejong,

Ben Freya wel niet, maar ...
Als je de pps als webpagina hebt opgeslagen is er een map aangemaakt.
Weet zo gauw niet waar, maar als je de titel van de pps even in het zoekvenster invult heb je die zo gevonden. Klik de map aan en je ziet helemaal achteraan het .wav bestandje.

Met vr.gr.

freya
door freya - Sep 26, 2010 om 16:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rdejong schreef op zondag 26 sep 2010, 13:21]Hallo Freya, als ik naar bestand en dan naar opslaan ga krijg ik geen webpagina te zien ,bij de oude versie van pps was dat wel het geval, weet jij wat dan te doen?
Groetjes Ronald
Zelf gebruik ik nog steeds het Office 2003 pakket, dus ook Powerpoint 2003. Daar zie ik via 'Bestand' drie opties om op te slaan:

1. Opslaan
2. Opslaan als
3. Opslaan als webpagina

Hoe dat bij de nieuwere versies van Powerpoint is weet ik niet, maar druk anders eens op (F1). In de 'Help' is vast wel iets terug te vinden.

Freya

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2010 om 16:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rdejong,

Als je de pps geopend hebt en je klikt op Bestand en daarna op Bestand opslaan als opent zich een venster. Pijltje middenonder (=opslaan als) aanklikken en dan krijg je een aantal mogelijkheden, waaronder Opslaan als webpagina.

Met vr.gr.

appeltje0
door appeltje0 - Sep 26, 2010 om 18:35
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Allemaal, ik ben het volop aan het proberen, maar het lukt nog niet , ik heb nl Powerpoint 2007 erop staan ,daar vind ik inderdaad onderin webpagina,als ik opslaan kies , dan later openen heb ik nog steeds het zelfde resultaat., dus ik blijf vogelen.Maar allemaal bedankt voor de genomen moeite ,ik geef de moed nog niet op .

jscholtes
door jscholtes - Sep 26, 2010 om 18:53
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=rdejong schreef op zondag 26 sep 2010, 18:35]Hallo Allemaal, ik ben het volop aan het proberen, maar het lukt nog niet , ik heb nl Powerpoint 2007 erop staan ,daar vind ik inderdaad onderin webpagina,als ik opslaan kies , dan later openen heb ik nog steeds het zelfde resultaat., dus ik blijf vogelen.Maar allemaal bedankt voor de genomen moeite ,ik geef de moed nog niet op .

Welke bestanden (extensies alleen) staan er wel in de folder? mp3, wav etc. etc. is wat we verwachten dat je daar gaat aantreffen.

freya
door freya - Sep 26, 2010 om 18:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het .pps bestand 'als webpagina' hebt opgeslagen, kun je Powerpoint afsluiten en de Windows Verkenner openen. Navigeer vervolgens naar de betreffende map (waar je het .pps bestand als webpagina hebt opgeslagen) en je zou alle afzonderlijke bestanden (html, jpg, wav) moeten kunnen terugvinden.
Aangezien het je alleen om het geluidsbestand ging, kun je het .wav bestand dan naar een door jou gekozen lokatie kopiëren en de rest van die bestanden (en de map) kun je dan weggooien.
Het .wav bestand kun je dan afspelen met b.v. de Windows Mediaplayer of welk ander programma je daar ook voor wil gebruiken.

Freya

freya
door freya - Sep 26, 2010 om 19:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[u]Aanvulling:[/u]

Het kan zijn dat je via de Windows Verkenner de extensies van de bestanden niet kunt zien. Ga dan in de Windows Verkenner naar Extra > Mapopties > Weergave en haal het vinkje weg dat staat vóór de optie: 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'.
Klik op (Ok) en je zou nu het geluidsbestand (met de extensie .wav) terug moeten kunnen vinden.

Freya

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2010 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=rdejong schreef op zondag 26 sep 2010, 18:35]Hallo Allemaal, ik ben het volop aan het proberen, maar het lukt nog niet , ik heb nl Powerpoint 2007 erop staan ,daar vind ik inderdaad onderin webpagina,als ik opslaan kies , dan later openen heb ik nog steeds het zelfde resultaat., dus ik blijf vogelen.Maar allemaal bedankt voor de genomen moeite ,ik geef de moed nog niet op .

@rdejong,

Zoals in een eerder antwoord al aangegeven: zoek even waar die pps als html-bestand is opgeslagen! Vul even de naam in in het zoekvenster. Klik op het verschenen bestand en de map opent zich. Hierin vind je het .wav bestandje waar het om draait.

Suc6

appeltje0
door appeltje0 - Sep 27, 2010 om 15:15
26 Antwoorden / 9 Vragen

Heren, hartelijk dank voor de genomen moeite om mij wegwijs te maken,ik kom er een twee drie nog niet helemaal uit ,maar ik blijf het proberen. Bedankt voor alle moeite die jullie met jullie kennis proberen over te brengen.
Ik zal zodra het me gelukt is een berichtje sturen , met vr. gr. Ronald

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2010 om 16:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rdejong,

Nog een keertje een 'stap voor stap' poging:
* Sla de pps op (onthoud de naam)
* Open Powerpoint (ik ga er van uit dat je dat hebt?? Als je alleen de powerpointviewer hebt gaat het niet!)
* Open het opgeslagen pps bestand.
* Klik links bovenaan op Bestand
* Kies voor Opslaan als
* Er opent zich een schermpje met al je opgeslagen pps-jes.
Middenonderaan dit schermje staat een regel: Opslaan als.
* Klik op het pijltje rechts naast deze regel.
Er komen een aantal opslaan-mogelijkheden tevoorschijn.
* Kies voor: Opslaan als website. (Even aanklikken)
(* Geef eventueel linksbovenaan dit schermje de plaats aan waar je het opgeslagen wil hebben; waarschijnlijk staat er nu: opslaan in PowerPnt)
* Klik op Opslaanknop
*Ga naar de plaats waar je het bestand opgeslagen hebt.
* Klik rechtermuisknop op de map
* Kies voor Verkennen en de map opent zich. Het laatste bestandje (sound001) is het gezochte .wav bestand.
Dit kun je elders opslaan en de rest van de map deleten.

Hoop dat het zo lukt! We horen het wel.

Suc6

appeltje0
door appeltje0 - Sep 27, 2010 om 16:46
26 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo edrick3, het is gelukt uiteindelijk heeft wat moeite gekost maar de aanhouder wint, nu alle muziek stukken in een map plaatsen en lekker genieten van de muziek
met vr. gr. Ronald
ps ,bedankt voor alle moeite

jscholtes
door jscholtes - Sep 27, 2010 om 17:01
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=rdejong schreef op maandag 27 sep 2010, 16:46]Hallo edrick3, het is gelukt uiteindelijk heeft wat moeite gekost maar de aanhouder wint, nu alle muziek stukken in een map plaatsen en lekker genieten van de muziek
met vr. gr. Ronald
ps ,bedankt voor alle moeite

Achteraf zul je je realiseren hoe simpel pc's feitelijk werken ;).
De aanhouder wint inderdaad; gelukkig.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2010 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ronald (rdejong),

Mooi dat het gelukt is.
Als je het weet is het makkelijk, maar daardoor soms moeilijk over te brengen aan een ander.
De stap-voor-stap-methode heeft dus blijkbaar geholpen.
Geniet ze van de muziek en bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

carlos_1
door carlos_1 - Dec 27, 2010 om 12:25
12 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 26 sep 2010, 11:55]
Hallo rdejong,

Als je het .pps bestand in Powerpoint hebt ingelezen, sla het dan op via Bestand > Opslaan als webpagina. De hele presentatie wordt dan in afzonderlijke bestanden in een map opgeslagen. In die map zie je dan de .html pagina, de .jpg plaatjes en ook het .wav bestand.

m.vr.gr. Freya

Hallo Freya (en anderen),
Ik heb een bestand gedownload en opgeslagen op 2 manieren. Eén maal van YouTube en eénmaal via e-mail ontvangen in Powerpoint. Bestand 1 is 55MB, Powerpoint slechts 3MB.
Het powerpoint bestand wil ik graag in een webpagina verwerken, de vraag is alleen hoe. Ik heb Office 2010 en daar komt het probleem. Als ik het Powerpoint bestand open in Powerpoint en dan wil opslaan is er geen keuze voor Webpagina, wel een rij andere mogelijkheden. Wat is hier de oplossing? Er is bv wel de mogelijkheid op te slaan als Open document. Ook jpeg, maar dan verlies ik de audio, denk ik.
Weet u raad? Bij voorbaat dank.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo carlos,

In office2010 is het opslaan als webpagina inderdaad niet mogelijk.
Je zult het op een andere manier moeten doen:

klik hier voor de oplossing.

Suc6

carlos_1
door carlos_1 - Dec 27, 2010 om 13:35
12 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 27 dec 2010, 12:53]Hallo carlos,

In office2010 is het opslaan als webpagina inderdaad niet mogelijk.
Je zult het op een andere manier moeten doen:

klik hier voor de oplossing.

Suc6
Hallo Edrick3,
Bedankt, heb bestandje gedownload. Resultaat is nu dat ik in een nieuw bestand de foto's (jpg), 2 images (png)? en een wav bestand heb.
Vraag is nu nog hoe dit is in te passen in een html pagina. Weet je daar ook antwoord op? Weet je misschien een web pagina waar ik via de broncode de juiste commando's kan "pikken".
Het mooie van Powerpoint is dat het kleiner is dan een wmv file. Die kan ik wel plaatsen maar dat neemt enorm veel data ruimte in beslag. Ik doe dit voor een kleine vereniging met slecht 250 MB ruimte.

edrick3
door edrick3 - Dec 27, 2010 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carlos,

Daarop moet ik het antwoord schuldig blijven.

Stel de vraag eens als NIEUWE VRAAG, dan heb je meer kans op antwoorden.

Suc6