lieflijke
door lieflijke Jan 16, 2014 om 15:38
Computers & telefonie

Hoe kan ik de toetsen van het geluid aan en uit zetten?

ik heb een Asus laptop, Windows 7, en opeens doen de toetsen van het geluid ( harder/zachter/aan/uit) het niet meer. hoe krijg ik die weer aan de praat? lijkt sinds gisteren ik de microfoon uit gezet heb.... maar ik kan niets vinden.

29052 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2014 om 16:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lieflijke,

Neem aan dat het wel gewerkt heeft en dat je dus niet de drivers voor W7 moet downloaden?

Probeer eens Shift + F10 in te drukken en kijk of je de geluidstoetsen dan ziet.
Of probeer Fn + F12 om geluid aan te zetten.

Suc6

lieflijke
door lieflijke - Jan 16, 2014 om 16:47
153 Antwoorden / 59 Vragen

ooit opnieuw gedownload dat wel. toen deden de toetsen het ook niet.

maar dit werkt helaas ook niet......

lieflijke

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2014 om 17:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@l;oieflijke,

..... lijkt sinds gisteren ik de microfoon uit gezet heb.......

En als je de microfoon weer aanzet?

lieflijke
door lieflijke - Jan 16, 2014 om 17:35
153 Antwoorden / 59 Vragen

nee, helpt niet,.... misschien toch downloaden....?

edrick3
door edrick3 - Jan 16, 2014 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lieflijke,

Kijk ook eens hier.

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2014 om 19:19
7199 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lieflijke,
u kunt nog de toetscombinatie fn f8 proberen.

Vr. gr. sjoppie.

lieflijke
door lieflijke - Jan 16, 2014 om 19:41
153 Antwoorden / 59 Vragen

helaas het helpt niet. ik denk dat ik een driver moet downloaden, dat hielp een jaar geleden ook, maar welke?
hoe heet zo iets?

dank voor meedenken tot nu toe;-)

aurora1
door aurora1 - Jan 16, 2014 om 20:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zou anders ook nog eerst foutcontrole kunnen laten lopen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 16, 2014 om 20:04
7199 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=lieflijke schreef op donderdag 16 jan 2014, 19:41]helaas het helpt niet. ik denk dat ik een driver moet downloaden, dat hielp een jaar geleden ook, maar welke?
hoe heet zo iets?

Hebt u hier iets aan?

Groet, sjoppie.

f.weele
door f.weele - Jan 16, 2014 om 21:44
1085 Antwoorden / 27 Vragen

In apparaatbeheer > besturing voor geluid, video en spelletjes kun je kijken of daar een melding bij staat (geel driehoekje geloof ik). Zo niet, aanklikken tot er een schermpje opent waarop staat of het stuurprogramma correct werkt. Hier kun je ook naar drivers zoeken.
m.vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2014 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=sjoppie schreef op donderdag 16 jan 2014, 20:04][quote=lieflijke schreef op donderdag 16 jan 2014, 19:41]helaas het helpt niet. ik denk dat ik een driver moet downloaden, dat hielp een jaar geleden ook, maar welke?
hoe heet zo iets?

Hebt u hier iets aan?

Groet, sjoppie.

Had je dit gezien?:
Driver Whiz is een Stuurprogramma update service de uw computer scant op geschikte Stuurprogramma’s via een eenvoudige en handige methode. De Driver Whiz registratie bedraagt $29.99 voor een jaarlijks abonnement

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2014 om 10:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lieflijke,

..... en opeens doen de toetsen van het geluid ( harder/zachter/aan/uit) het niet meer.....

Je zou eventueel ook systeemherstel kunnen overwegen.

Weet je wat voor geluidskaart er in je laptop zit?
Ga naar de site van de fabrikant en kijk daar of er drivers beschikbaar zijn.

Met vr.gr.

lieflijke
door lieflijke - Jan 17, 2014 om 11:44
153 Antwoorden / 59 Vragen

ASUS CASEID=RWTM20140117015013921-258 Please click here if you wish to reply this mail!

Feedback
Heeft dit antwoord geholpen uw vraag op te lossen? Ja
Indien niet, vertel ons dan alstublieft waarom.
.? De oplossing is niet specifiek of gedetailleerd.
.? De technicus vroeg mij een onredelijke test uit te voeren.
.? De technicus heeft mij van verkeerde informatie voorzien.
.? Mijn product dient gerepareerd te worden.
.? Andere

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw email,

In dit geval adviseer ik u om de 'ATKACPI driver and hotkey-related utilities' te herinstalleren.
Deze software vindt u, onder utilities, op de driverpagina van uw model:

http://www.asus.com/nl/Notebooks_Ultrabooks/N55SF/#support_Download

U kunt dit bestand downloaden, uitpakken en herinstalleren.
Vervolgens herstart u het systeem om te kijken of alles weer volledig functioneert.

Als u verder nog vragen heeft, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

Bertrand Juffer,
Asus TSD.

hier was het antwoord heel erg dank voor meedenken. de driver was gewoon weg. lieflijke

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2014 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lieflijke,

Mooi dat het is opgelost.
Bedankt voor het terugmelden.
Toch raar dat die driver opeens 'verdwenen' was.

Met vr.gr.