jo
door johnmarie Nov 15, 2013 om 12:46
Computers & telefonie

hoe kan ik e-mail bestanden op externe schijf lezen

van mijn vorige computer was de voeding kapot, nu heb ik de harde schijf laten omzetten naar een externe schijf. Nu kan ik veel bestanden van mijn documenten lezen, maar hoe kom ik nu in of aan mij e-mails die er volgens mij nog op moeten staan. Als ik het icoonte aanklik geeft hij "e-mails kunnen alleen in outlook geopend worden" maar ook als ik in Outlook, of Outlook express zit, gebeurd er weing Wie kan mij hierin verder helpen, bedankt

6535 10 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 15, 2013 om 12:47
937 Antwoorden / 2 Vragen

Welk mail programma gebruikte u hiervoor?

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2013 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johnmarie,

.....van mijn vorige computer was de voeding kapot, nu heb ik de harde schijf laten omzetten naar een externe schijf. ....
Zie hier de logica niet van in.
Gewoon de voeding vervangen en klaar.
Maar ja ....
En wat bedoel je met 'omzetten naar een externe schijf'?
De oorspronkelijke schijf kun je dan toch gewoon blijven gebruiken zoals je altijd deed?
Of is er ook met de bestanden 'gerommeld'.
Gebruik je XP? (je hebt het over Outlook Express).
Staat OE als mailprogramma op je harddisk?

jo
door johnmarie - Nov 15, 2013 om 14:18
25 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Edrick3 en Kaasbroodje, met dank voor jullie reactie,
ten eeste ben ik geen computer frake, mijn computer is een XP home ... Het e-mail programma wat ik gebruikte was / is Outlook express..
Mijn vorige comuter daar was de voeding van kapot, repareren met een nieuwe voeding koste meer dan de hele computer gekost heeft
Een vriend van mij heeft de harde schijf er uit gehaald met alles wat er op staat en misschien op hoort te staan ik neem aan ook de e-mail van outlook express. Hij heeft dan de hardeschijf het in een daarvoor bestemd kastje geplaats waardoor het zogezegd een externe schijf wordt.
Ik zou anders niet weten hoe en waar ik deze oude e-mails moet of zou kunnen ophalen.
bedank mvgr.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 15, 2013 om 14:22
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben bang dat die mails weg zijn. Outlook expres staat niet bekend om het opslaan mails in een goede orde en manier. Als er nu een .pst was dan was het makkelijker.

jo
door johnmarie - Nov 15, 2013 om 14:29
25 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Kaasbroodje, als ik een mail open staat dat dan nergens op de harde schijf?? ik kan me wel voorstellen ongeopende mails dat die op den duur weg zijn bij otlook maar geopende meail staan die niet op de computer?? Stel... ik zou deze schijf weer in de oude computer kunnen zetten en aansluiten en opstarten dan kan ik ze toch ook weer gewoonkunne lezen waarom nu dan niet. Nogmaals ik ben geen computer frake daarom vind ik het vreemd

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 15, 2013 om 14:41
937 Antwoorden / 2 Vragen

de mails worden opgeslagen in een database bestand van outlook, dit is niet los uit te lezen. Ze worden dus "gecodeerd" opgeslagen en zijn niet zomaar te openen omdat het programma niet meer wordt gebruikt.

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2013 om 15:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of je de mails (vermoedelijk .dbx) in het mailprogramma dat je op de huidige computer gebruikt kunt importeren van de zgn externe schijf naar je huidige mailprogramma. Dat zal via Bestand - Importeren gaan en dan de aanwijzingen volgen.
Je kunt ook nog kijken of er nog oude mails bij je provider staan.

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2013 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@johnmarie,

Als er niet met de oorspronkelijke schijf gerommeld is zou daar dus nog steeds je mailprogramma op moeten staan.
Ga naar het schijfstation van die schijf en start daar je mailprogramma.
Kijk eens of je dan je mail kunt lezen.

Om te kijken of er mailbestanden op die schijf staan - en dat zou dus nog moeten -
Ga naar D: (=naam van je schijf) D;/Documents andSettings/ ...je naam ../Local Settings/ Application Data/Identities/ ...{je naam .......}.../Microsoft/Outlook Express

En daarin staat je mail.

Hiervandaan kun je ze ook weer kopiëren naar de andere schijf op eenzelfde locatie.

Zorg wel eerst dat Verborgen Bestanden zichtbaar zijn gemaakt.

Start - Configuratiescherm - Mapopties - tabblad Weergave - scroll naar beneden tot Verborgen Bestanden en mappen en vink weergeven aan.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 15, 2013 om 16:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het besturingssysteem staat ook nog gewoon op die schijf. Hoef je enkel de PC op te starten vanaf die schijf en kun je overal weer bij.

In het vervolg dus altijd je mail even back-uppen, meest makkelijk is 'n mailprovider gebruiken waar je je mail online kunt laten staan. Heb je altijd automatisch, zonder iets te doen, 'n back-up.

jo
door johnmarie - Nov 15, 2013 om 16:38
25 Antwoorden / 4 Vragen

Allemaal bedankt, ik zal in het weekend kijken of ik ze er uit kan halen, ik moet vanacht nog even werken Als het niet lukt kom ik weer
Bedankt